AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Jeg har vært sammen med samme mann i 15 år nå. Hele veien har vi snakket om likestilling i forholdet. At begge skal ha samme muligheter på en måte. Kan jeg gå ut, kan han gå ut. Kan jeg ta en barnefri kveld ei uke, så kan han ta en kveld senere den uka osv. men de siste par-tre årene har dette gått til et latterlig ytterpunkt for han. Jeg har med årene pådratt meg et par kroniske sykdommer, i hovedsak i rygg og mage. Har jeg en skikkelig dårlig dag og ikke orker å gjøre noe, da gjør ikke han noe heller. Har jeg en vond dag med ryggen, ja da har han vondt i ryggen. Har jeg hodepine, så har han det og. Har jeg løs mage og vondt et par dager (noe som kommer relativt ofte siden jeg har en sykdom i magen), ja da får jammen meg han det og. Bruker jeg ekstra lang tid på badet fordi magen har trøbla, ja da sitter han ekstra lenge neste gang han er på do. har jeg mensen og er i råttent humør, ja da er han sur som ei potte og. Bjeffer og gneldrer til alle rundt seg. Er jeg trist over noe, så skal han finne noe å være trist over og. og sånn har vi det med alt for tida! Og jeg begynner å bli så sliten av det! Har prøvd å snakke med han flere ganger men får bare svar om at han kan ikke noe for at magen slår seg vrang eller at han og må få lov til å ha vondt selv om jeg har det. Noen råd? Anonymkode: 96a94...f6b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Ok. Du har selv valg å ha et dustete forhold med en dust. Har ikke mye sympati faktisk. Anonymkode: bbe92...761 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Familieterapi. Dere er antagelig låst i kommunikasjonen, og trenger noen utenifra til å lede samtale. Anonymkode: 4a756...fc6 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Hva har dette med likestilling å gjøre? Anonymkode: 35dd1...a21 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Foreslår at dere begge leser dere opp på hva likestilling er. Og så bør du vurdere om du skal gidde å bo med en som ikke respekterer deg og tror at sykdommen din er bar tull? Anonymkode: 8a65a...4d7 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 Det høres litt ut som at du kanskje er i en del dårlig humør? Råttent humør under mensen, du er trist, har dårlig dag, mye sliten og vondt.... Det kan hende at hans vondter og surhet er en passiv aggressiv og teit måte å gjøre opprør på? Kanskje han også blir lei seg og sliten av at du er så mye syk. Selvfølgelig er det dårlig gjort av ham ikke å vise mer empati, det er jeg fullstendig enig i, bare så det er sagt. Samtidig beskriver du en hverdag som høres virkelig ulidelig ut - også for ham. God idé å ta en tur til Fvk. Dere virker ulykkelige med situasjonen og dine sykdommer begge to og må finne bedre måter å håndtere det på. Råttent humør pga mensen er dealbreaker i min bok. Man lar bare ikke sitt eget råtne humør gå utover en uskyldig annenpart, uansett grunn. Det handler om respekt for den andre. Anonymkode: 45792...96f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå