AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Jeg har vært sammen med kjæresten min i ca 2 år. Jeg har vel aldri vært så forelsket i noen som jeg var i han når vi først møttes. Vi følte at vi klaffet så bra sammen. Vi har det egentlig fint når vi er sammen, koser oss i hverandres selskap. Vi er aldri uenige om hverdagslige ting, feks hva vi skal spise middag, hvor vi skal på ferie osv. Vi er veldig flinke til å tenke på hva den andre personen også vil. Det som er problemet er at når vi snakker om forholdet vårt (problemer, ting som vi mangler eller ting ved den andre personen som plager oss osv), så er vi så uenige, og jeg føler vi ikke forstår hverandre. Feks, hvis jeg mener at han ringer lite, og tar for lite kontakt (noe som er veldig sant da han ofte ikke tar telefonen eller svarer på melding på maange timer. Vi er i avstandsforhold) så mener han det samme om meg. Og jeg er dypt uenig, og føler at jeg tar mye kontakt. Det er altså bare et eksempel. Er det et veldig dårlig tegn? Er det nok at vi elsker hverandre og har det fint ellers, når vi har så forskjellig syn på forholdet og hverandres innsats i forholdet? Når vi har en diskusjon om problemene våre, så ender det aldri opp med at vi fortstår hverandres synspunkt. Det blir mer som at vi bare avslutter det, selv om vi begge er uenige i ting. Trenger sårt litt tips her. Jeg er så usikker på om jeg skal fortsette forholdet eller om det her ikke kommer til å fungere på sikt. Anonymkode: fa9be...2a2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Er det alltid slik at når du tar opp noe du synes han gjør feil så speiler han det over på deg med at det er du som gjør de tingene? Og hvordan tar dere slike ting opp? Er en dårlig start for god kommunikasjon og felles forståelse om det starter som en anklage. Anonymkode: 5f8b2...273 3
Gjest Rååååsa Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Jeg tar tak i eksemplet ditt, si: Kjære! Jeg blir så glad når jeg får melding fra deg! Det gjør hele dagen min og jeg får så god energi. Takk. Vær litt lur. Si hva du liker, fremfor hva du misliker. Hvis han sier du tar lite kontakt, si: Så fint at du liker å høre fra meg, det gjør meg så glad! Da vet jeg at jeg kan melde deg oftere enn hva jeg gjør. Så legg godviljen til, prat pent til hverandre. Dere har ikke en konkurranse om hvem som er dårligst til ditten og datten.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Diskuterer folk virkelig sånt? Anonymkode: e119c...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 49 minutter siden, AnonymBruker said: Er det alltid slik at når du tar opp noe du synes han gjør feil så speiler han det over på deg med at det er du som gjør de tingene? Og hvordan tar dere slike ting opp? Er en dårlig start for god kommunikasjon og felles forståelse om det starter som en anklage. Anonymkode: 5f8b2...273 Ikke alltid, men hender. Men uansett så er det slik at han er uenig, og motsatt. Begge to føler vi gir alt i forholdet, men den andre parten føler det ikke sånn. Vet ikke hvorfor Anonymkode: fa9be...2a2
Svartfugl Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg har vært sammen med kjæresten min i ca 2 år. Jeg har vel aldri vært så forelsket i noen som jeg var i han når vi først møttes. Vi følte at vi klaffet så bra sammen. Vi har det egentlig fint når vi er sammen, koser oss i hverandres selskap. Vi er aldri uenige om hverdagslige ting, feks hva vi skal spise middag, hvor vi skal på ferie osv. Vi er veldig flinke til å tenke på hva den andre personen også vil. Det som er problemet er at når vi snakker om forholdet vårt (problemer, ting som vi mangler eller ting ved den andre personen som plager oss osv), så er vi så uenige, og jeg føler vi ikke forstår hverandre. Feks, hvis jeg mener at han ringer lite, og tar for lite kontakt (noe som er veldig sant da han ofte ikke tar telefonen eller svarer på melding på maange timer. Vi er i avstandsforhold) så mener han det samme om meg. Og jeg er dypt uenig, og føler at jeg tar mye kontakt. Det er altså bare et eksempel. Er det et veldig dårlig tegn? Er det nok at vi elsker hverandre og har det fint ellers, når vi har så forskjellig syn på forholdet og hverandres innsats i forholdet? Når vi har en diskusjon om problemene våre, så ender det aldri opp med at vi fortstår hverandres synspunkt. Det blir mer som at vi bare avslutter det, selv om vi begge er uenige i ting. Trenger sårt litt tips her. Jeg er så usikker på om jeg skal fortsette forholdet eller om det her ikke kommer til å fungere på sikt. Anonymkode: fa9be...2a2 Et tips som reduserer konflikt er å i stedet for å beskylde den andre "du ringer for lite", så fortell heller hva du ønsker deg mer av, så dere sammen kan finne ut av hvordan derr løser dette. Dere begge savner nok den andre og kjenner på ensomhet. Egentlig er det jo positivt, fordi dere begge sier "jeg ønsker mer kontakt med deg".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå