AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Har If forsikring til katten, men det er ikk direkteoppgjør hos veterinæren så tenkte jeg skulle bytte til Agria. Er det mye styr? Noen som har gjort det? Hva må jeg passe på? Anonymkode: 92b2f...fc4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har If forsikring til katten, men det er ikk direkteoppgjør hos veterinæren så tenkte jeg skulle bytte til Agria. Er det mye styr? Noen som har gjort det? Hva må jeg passe på? Anonymkode: 92b2f...fc4 Jeg har direkteoppgjør med veterinæren via If, aldri vært noe problem. Men nei, ikke noe styr, du bare kontakter nytt selskap og får de til å sende oppsigelse til det gamle. Anonymkode: 4fb61...7b1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har direkteoppgjør med veterinæren via If, aldri vært noe problem. Men nei, ikke noe styr, du bare kontakter nytt selskap og får de til å sende oppsigelse til det gamle. Anonymkode: 4fb61...7b1 Ok, skjønner. Måtte sende inn faktura selv til If, men sikkert forskjellig fra klinikk til klinikk... Takk for svar 😊 Anonymkode: 92b2f...fc4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Akkurat dyreforsikring og uføreforsikring kan være mer komplisert å bytte fordi forsikringsselskapet vil ha erklæring fra dyrlege og ta forbehold om om potensielle tidligere sykdommer som det nye selskapet ikke vil dekke. Anonymkode: 7da47...95c
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Akkurat dyreforsikring og uføreforsikring kan være mer komplisert å bytte fordi forsikringsselskapet vil ha erklæring fra dyrlege og ta forbehold om om potensielle tidligere sykdommer som det nye selskapet ikke vil dekke. Anonymkode: 7da47...95c Nei, ingen forsikringsselskap krever erklæring fra veterinær på dyr. Men ja, om dyret har kjente sykdommer som allergi eller andre ting det må "leve med" som det eksisterende selskapet allerede dekker så kan det være greit å tenke seg om 2 ganger. Om dyret ikke har noen kjente sykdommer eller at det eksisterende selskapet uansett ikke dekker det så er det null stress. Anonymkode: 4fb61...7b1
Million Skrevet 25. juli 2021 #6 Skrevet 25. juli 2021 Hvor gammel er katten? Noen forsikringsselskaper vil ikke nytegne forsikring på et gammelt dyr. Jeg har hund som har vært forsikret i Agria siden jeg kjøpte den som åtte uker gammel valp. Da hunden var sju år og en måned gammel, synes jeg Agria hadde blitt så dyre, så jeg shoppet litt rundt etter et annet forsikringsbyrå til den. Det gikk ikke. Det var ingen som ville nyforsikre en sju år gammel hund av de to jeg sjekket hos. De satte en strek ved sju år på hund, etter det ville de ikke ta de inn som kunde. Så vi ble værende i Agria. Motvillig. Betaler over 8000 i året i hundeforsikring, og dette er for en relativt frisk rase. Agria har direkteoppgjør med de fleste veterinærklinikker, det er fordelen. Man kan stå i skranken og bare få det oppgjort på stedet av forsikringsbyrået. Men det krever klinikkene altså betalt for! Frekt! Det koster dem ikke noe annet enn en epost, men det skal de altså ha 500 kr for (en klinikk jeg var på). En annen klinikk tok 100 kr for å sende inn faktura og papirer til Agria. Da sa jeg at de heller kunne sende faktura og epikrise etc til meg på epost, så skulle jeg sende det inn selv. Det gjorde de, og det var gratis (hva er forskjellen på å sende det til forsikringsselskapet og til meg???) Til gjengjeld må man som privatperson utenom klinikken vente litt på oppgjørspengene. Første klinikken tok det fire uker før jeg fikk tilbake pengene. Andre klinikken tok det seks dager. Så det varierer. Det var litt min erfaring med forsikring og Agria. Og hund. Men det er nok ikke noe annerledes med katt, bortsett fra at de KAN ha en "aldersgrense" på nytegning av forsikring for gamle katter også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå