AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Hei! Jeg har studert i et år nå, og til høsten skal det bli arrangert en studietur som egentlig skulle foregått i løpet av de to forrige semesterne. Grunnet korona skjedde ikke dette. Det har nå blitt bestemt at denne turen blir gjennomført denne høsten. Påmeldingslinken kom i sommerferien, og det var førstemann til mølla. Det var kun 30 plasser, og vi er ca 90 som som tar denne utdanninga. Jeg har jo ikke sjekket skolemail etter eksamener, men føler meg dum nå. Jeg har en faktisk interesse av å lære det vi skal, og i tillegg er det viktig for meg å bli kjent med de jeg studerer med, da alt har vært digitalt i år. Jeg har prøvd å invitere folk jeg studerer med på kaffe, gåturer, bading, vinkveld osv, men ingen tar initiativ til gang nr to fordi de har studievenner fra før. Jeg føler meg skikkelig ensom. Jeg syns også at det er fryktelig urettferdig at så få får lov til å dra, særlig når 95% svarte at de ønsket det, og at påmeldingslinken kom i ferien. Vi betaler jo mye selv for å dra, og fikk oppmuntring i forrige semester om å spare. Er det virkelig vanlig at så få får lov til å delta? Anonymkode: 5f91a...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Det er vel ikke vanlig, men det er mye som kan måtte tilpasses i disse tider. Du får ta det opp med utdanningsstedet, evt via tillitsvalgt og fagutvalg, sikkert flere som lurer på begrunnelsen. At du ikke blir kjent med folk kan derimot ikke skolen ta ansvar for, engasjer deg i andre studentaktiviteter nå som ting åpner opp igjen og få venner gjennom det. Studentpub, studentavisa, kor, idrettslag, linjeforeninger ect. Anonymkode: 72b81...51a
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ikke vanlig, men det er mye som kan måtte tilpasses i disse tider. Du får ta det opp med utdanningsstedet, evt via tillitsvalgt og fagutvalg, sikkert flere som lurer på begrunnelsen. At du ikke blir kjent med folk kan derimot ikke skolen ta ansvar for, engasjer deg i andre studentaktiviteter nå som ting åpner opp igjen og få venner gjennom det. Studentpub, studentavisa, kor, idrettslag, linjeforeninger ect. Anonymkode: 72b81...51a Takk for svar, mye har utgått pga korona dessverre. Jeg må vel kanskje ta det opp, men vet liksom ikke hva jeg skal si? Anonymkode: 5f91a...8fd
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Det er veldig vanlig. Da vi studerte så var karakterne hittil som var avgjørende. De med beste karakterne fikk dra og resten måtte være igjen. Dette systemet fungerte utmerket, og vi ble fortalt om dette fra første studiedag. Anonymkode: e9142...6c5 2
Realverdien Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Det er vel ikke så vanlig, men siden mange ikke KAN eller vil reise på studietur, så pleier de ikke å dimensjonere kapasiteten til 90 studenter, når det går 90 studenter. 30 høres kanskje litt lite ut, men de vet vel hva de driver med.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er veldig vanlig. Da vi studerte så var karakterne hittil som var avgjørende. De med beste karakterne fikk dra og resten måtte være igjen. Dette systemet fungerte utmerket, og vi ble fortalt om dette fra første studiedag. Anonymkode: e9142...6c5 Det er ikke tilfellet her vil jeg tro, to A og 2 B. I følge snittet bør jeg være i 33 prosentgruppa Anonymkode: 5f91a...8fd
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 37 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke tilfellet her vil jeg tro, to A og 2 B. I følge snittet bør jeg være i 33 prosentgruppa Anonymkode: 5f91a...8fd Hvorfor har du ikke sjekket mail om du visste at det skulle være utvekslingstur eller studietur? Info om slikt kommer jo nesten alltid løpet av ferien. Anonymkode: a100b...628 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #8 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er veldig vanlig. Da vi studerte så var karakterne hittil som var avgjørende. De med beste karakterne fikk dra og resten måtte være igjen. Dette systemet fungerte utmerket, og vi ble fortalt om dette fra første studiedag. Anonymkode: e9142...6c5 Hadde det vært sånn på vgs hadde en eller annen skreket til media om "kLaSsEsKiLlE", "uReTtFeRdIg", "hVa-MeD-dE-sOm-IkKe-Er-FlInKe-På-SkOlEn??". Anonymkode: be4ed...012 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor har du ikke sjekket mail om du visste at det skulle være utvekslingstur eller studietur? Info om slikt kommer jo nesten alltid løpet av ferien. Anonymkode: a100b...628 Fordi jeg ikke visste det. Det er som sagt mitt første år som student. Anonymkode: 5f91a...8fd
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #10 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg ikke visste det. Det er som sagt mitt første år som student. Anonymkode: 5f91a...8fd Har du meldt deg på da? Anonymkode: be4ed...012
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #11 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du meldt deg på da? Anonymkode: be4ed...012 Ja, men havna på venteliste. Anonymkode: 5f91a...8fd
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 24.7.2021 den 19.36): Hei! Jeg har studert i et år nå, og til høsten skal det bli arrangert en studietur som egentlig skulle foregått i løpet av de to forrige semesterne. Grunnet korona skjedde ikke dette. Det har nå blitt bestemt at denne turen blir gjennomført denne høsten. Påmeldingslinken kom i sommerferien, og det var førstemann til mølla. Det var kun 30 plasser, og vi er ca 90 som som tar denne utdanninga. Jeg har jo ikke sjekket skolemail etter eksamener, men føler meg dum nå. Jeg har en faktisk interesse av å lære det vi skal, og i tillegg er det viktig for meg å bli kjent med de jeg studerer med, da alt har vært digitalt i år. Jeg har prøvd å invitere folk jeg studerer med på kaffe, gåturer, bading, vinkveld osv, men ingen tar initiativ til gang nr to fordi de har studievenner fra før. Jeg føler meg skikkelig ensom. Jeg syns også at det er fryktelig urettferdig at så få får lov til å dra, særlig når 95% svarte at de ønsket det, og at påmeldingslinken kom i ferien. Vi betaler jo mye selv for å dra, og fikk oppmuntring i forrige semester om å spare. Er det virkelig vanlig at så få får lov til å delta? Anonymkode: 5f91a...8fd helt normalt i korona-tidene Anonymkode: 22fcb...a14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå