AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Er dere rike ? og hvorfor betale mer for basisvarer? Anonymkode: 3fa5d...e45
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Ikke rik, handler som oftest tilbudsvarer, og deres fast lavpris varer. Er prisbevisst, så derfor 😉 Anonymkode: ba245...51b 31
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Ikke rik, men de har enkelte varer kiwi ikke har. Har både kiwi og meny nære hjemmet. Anonymkode: 462ff...5e0 8
Sirah Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Jeg handler en del på Meny fordi jeg liker utvalget. Jeg er overhodet ikke rik. Hovedgrunnen til at jeg handler på Meny er at det er mulig å få parkert der. På de andre butikkene i området er det minimalt med parkeringsmuligheter og det er alltid fult. Meny har en stor og god parkeringsplass hvor det som regel er ledige plasser. 15
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Fordi de er gode på å sette ned datovarer, har et godt utvalg ferskvarer, samt at jeg liker 3 for 2 tilbudene på Jacobsproduktene. Pleier ikke handle alt der. Anonymkode: cb65c...f27 20
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 Vi ønsker ikke å måtte besøke flere matbutikker og Meny har alt på handlelisten vår. Derfor betaler vi gladelig mer for basisvarer. Anonymkode: 3288c...7b5 28
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke rik, handler som oftest tilbudsvarer, og deres fast lavpris varer. Er prisbevisst, så derfor 😉 Anonymkode: ba245...51b Enig i den her! Prisbevisst er ordet. Jeg handler inn en del de gangene jeg er ute med rene handle lister fra faste priser jeg kjenner, har sjekket på nett, og fra tilbudsaviser. Handler fort da på 3-4 forskjellige butikker, for å få det beste å billigste fra hver. De ligger nærme nok til at det ikke blir noe særlig utgift på transport heller. Anonymkode: ad4cc...50d 7
DritKrenka Skrevet 24. juli 2021 #8 Skrevet 24. juli 2021 Det er den butikkem som er nærmest mitt hjem og derfor lettest tilgjengelig. Mat er jo uansett ganske billig i Norge sett opp imot gjennomsnittslønn i befolkningen. Burde strengt tatt vært dyrere slik at bøndene kunne få bedre betalt 12
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 Vi har en med melkeallergi i hus, meny har fast 3 for 2 på oatly og alpro. Dessuten har de på vår nærmeste meny et veldig godt utvalg i produkter uten melk. Er ofte gode tilbud og. Sjekker alltid hyllen med varer som nærmer seg utløpsdato, der er meny absolutt best. Har helt normal inntekt, men innimellom lønner meny seg Anonymkode: ce4ef...fcf 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #10 Skrevet 24. juli 2021 Kvaliteten på frukt og grønt er bedre på Meny her, enn på de lavpriskjedene jeg har prøvd. Jeg kjøper minst mulig av utenlandsk kjøtt og fisk, og syns Meny har bedre utvalg av norske varer. Setter også pris på at det er ryddig, reint, god service og ansatte som ser ut til å trives. Jeg tjener under gjennomsnittet, men kaster ikke noe særlig mat, så kanskje det er derfor jeg føler at jeg har råd til å handle der? Kjøper heller ikke mye snacks eller halvfabrikata, så sparer nok en del der, vil jeg tro. Hvilke basisvarer tenkte du mest på? Anonymkode: 9b1c3...7ee 17
CorvusCorax Skrevet 24. juli 2021 #11 Skrevet 24. juli 2021 Meny har et større utvalg. Utvalg er viktig. 15
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #12 Skrevet 24. juli 2021 Vi har god råd og Meny har utvalg som jeg liker. Vi er opptatt av god og sunn mat og handler ofte ting de ikke har på de andre butikkene. Synest også det er viktig at butikker med stort utvalg klarer seg. Anonymkode: 8905f...e39 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #13 Skrevet 24. juli 2021 Er ikke rik, men handler av og til på Meny fordi de har mye bedre utvalg der. Handler stort sett basisvarer på Kiwi og spesielle ting på Meny om de ikke har noe på tilbud. Jeg er matlei til tider og synes utvalget i vanlige norske butikker er alt for dårlig. Er lei av å handle det samme hele tiden. Anonymkode: 7fe71...305 4
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 24. juli 2021 #14 Skrevet 24. juli 2021 Fordi de ofte har veldig lekker ferskvareavdeling. Oster. Reker. Sjømat. Og Meny har First Price hvis ikke jeg tar helt feil. Den dyreste butikken er den med det ironiske navnet "Bunnpris". Og de skrekkelige Prix og S-Laget butikkene, men de støtter jeg når jeg er på bygda i solidaritet (eller er det bare markedsføringstriks?).
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #15 Skrevet 24. juli 2021 Fordi jeg ønsker å ha en butikk med større utvalg i nærheten og jeg bruker uansett ikke så stor del av lønna på mat at jeg gidder å bry meg om prisene. Anonymkode: 6d107...ce8 5
Gjest 123 eller noe Skrevet 24. juli 2021 #16 Skrevet 24. juli 2021 Må handle Broken Taco ting der, det får man ikke andre plasser. Så føler man seg litt som fiffen det man går og handler blant utstoppede fugler og dyr 🧐
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #17 Skrevet 24. juli 2021 Vi handler enkelte ting på Meny fordi vi prøver å være prisbevisste. Kjøper ting på tilbud, de har mye basis for 3 til 2, som tannkrem, og et fast prisavslag på bleier når man kjøper to pakker, o.l. (bleiene vi kjøper er faktisk billigst der). I tillegg er det en del produkter vi bare finner der og de har ok ferskvare og fiskedisk. Vi fordeler handelen på primært tre-fire butikker: Coop (Prix og Extra), Rema og Meny. Anonymkode: b2217...d41 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #18 Skrevet 24. juli 2021 Handler på Meny siden utvalget der er bedre enn på rene forbutikker som Kiwi og Rema, f.eks frukt, grønnsaker, te, kaffe, krydder, sauser, bakevarer, øl, og "fri for" produkter. Dessuten har de ferskvaredisk, og en nedsatthylle der man kan finne svært gode tilbud. I tillegg har de alltid "ukens brød" til 25 kr som ofte er et grovt brød og av bedre kvalitet enn i rimeligere butikker. Skal jeg ha tre melk, en pakke gulrøtter og en Norvegia kan jeg godt gå på Rema som er nærmest, men eller handler jeg gjerne først på Meny. Skal jeg ha storhandel kan jeg godt dele listen i to og ta alt det som er litt billigere på Rema der, men skal jeg ha fire ting som er litt dyrere på Meny enn Rema så har det ikke så mye å si. Om handlekurven blir 40 kr dyrere av å handle de tingene på Meny så er det ikke det som velter budsjettet når kassalappen fort er 5-6-7-800 kr. Anonymkode: 6c214...505 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #20 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er dere rike ? og hvorfor betale mer for basisvarer? Anonymkode: 3fa5d...e45 Ofte er jeg på Meny når jeg skal ha noe spesielt. Men da jeg ikke gidder å stoppe bilen flere ganger, gjør jeg all handel der. Er jeg rik? Nei vil ikke si det. Men lat og samtidig tids effektiv 😄 Anonymkode: 47cd1...0f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå