AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Så forsikring selskapene har havnet i et lite dilemma, der de nå krangler om skyld. Jeg kan jo se hvorfor de krangler om hvem sin skyld det er. Så saken er at, den blå stripa er min samboer som kjørte ut av en parkering, i det han kjører ut av parkeringen kommer det en moped som er den sorte stripa, mopeden ligger da i feil kjørefelt. De kræsjer på det røde. Mopeden er allerede for nærme til at min samboer kan unngå det. Våres forsikring selskap mener at vi ikke har noe skyld i å med at om han hadde ligget i eget felt så skulle ikke hendelsen inntruffet uansett. Mens det andre mener at pga vi kom ut av parkering er det våres skyld. Jeg krangler ikke om hvem sin skyld det er, jeg tar det som det kommer, men hva tenker dere? Ser den sorte stripa ble litt lang, er derfra han kom fra. Men var nesten helt i krysset i det min samboer kjører ut av parkering. Anonymkode: 620bf...adc
Milky Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Det er selvfølgelig mopeden sin feil. Man skal kjøre i riktig felt 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Hvorfor i alle dager kjørte ikke mopeden i sitt felt? Anonymkode: 422bb...dc2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Bilen ut fra parkering har vikeplikt for annen trafikk, og skal kunne stoppe for enhver hindring ihht vegtrafikkloven. Så selv om mopeden lå i feil felt vil jeg tro din samboer ender med skyld her, evt at forsikringsselskapene betaler for sin "egen" skade. Anonymkode: 8c9bb...23c 9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Slutter forsikringsselskapene å krangle hvis de leser svarene i denne trådene? Anonymkode: 02021...e02 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slutter forsikringsselskapene å krangle hvis de leser svarene i denne trådene? Anonymkode: 02021...e02 Det tror jeg du vet godt svaret på selv Jeg lurer bare på hva andre tenker jeg Anonymkode: 620bf...adc 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så forsikring selskapene har havnet i et lite dilemma, der de nå krangler om skyld. Jeg kan jo se hvorfor de krangler om hvem sin skyld det er. Så saken er at, den blå stripa er min samboer som kjørte ut av en parkering, i det han kjører ut av parkeringen kommer det en moped som er den sorte stripa, mopeden ligger da i feil kjørefelt. De kræsjer på det røde. Mopeden er allerede for nærme til at min samboer kan unngå det. Våres forsikring selskap mener at vi ikke har noe skyld i å med at om han hadde ligget i eget felt så skulle ikke hendelsen inntruffet uansett. Mens det andre mener at pga vi kom ut av parkering er det våres skyld. Jeg krangler ikke om hvem sin skyld det er, jeg tar det som det kommer, men hva tenker dere? Ser den sorte stripa ble litt lang, er derfra han kom fra. Men var nesten helt i krysset i det min samboer kjører ut av parkering. Anonymkode: 620bf...adc Det er vel soleklart. Mopeden kjørte i motgående kjørebane og har derfor 100% skyld. Kan ikke forstå at konklusjonen kan bli noe annet.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #8 Skrevet 24. juli 2021 Soleklart mopeden som feil mtp han lå i feil kjørefelt. Anonymkode: cb5a0...a42
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 Mopedisten lå i feil kjørefelt, ved bytte av kjørefelt ved forbikjøring har man vikeplikt. At mopedisten kjørte forbi en usynelig bil er rart, men har uansett vikleplikt. Samboeren din kom ut fra parkering, men krysset ikke noe motgående trafikk så har alt på det rene. Anonymkode: 2d09b...8b4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #11 Skrevet 25. juli 2021 Alle tar jo feil. Man har vikeplikt etter høyreregelen, uansett. Også mot kjøretøy som ligger i feil felt. Det har ikke noe å si hvorfor de er der. Men forbikjøring er jo et typisk eksempel, der man orienterer seg etter skilt om forkjørsvei, med mer. Anonymkode: e02fd...832 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Bilen ut fra parkering har vikeplikt for annen trafikk, og skal kunne stoppe for enhver hindring ihht vegtrafikkloven. Så selv om mopeden lå i feil felt vil jeg tro din samboer ender med skyld her, evt at forsikringsselskapene betaler for sin "egen" skade. Anonymkode: 8c9bb...23c Støtter denne. Du har vikeplikt ut fra perkering. Selv om mopeden lå i feil kjørefelt (noe som i seg selv er helt på jordet), så skjønner jeg ikke hvordan samboeren din ikke har sett den. Har han bare kjørt rett ut? Anonymkode: ddaf3...9bc 2
Gjest Robin666 Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Soleklart mopeden som feil mtp han lå i feil kjørefelt. Anonymkode: cb5a0...a42 Spiller ingen rolle. Bilen har vikeplikt.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 Mange her som aldri skulle hat ta lappen ser jeg...Vær så snill å ta den på nytt, dere er trafikk farlige. Anonymkode: 98fc1...058
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 Bilen har vikeplikt for høyre og vikeplikt siden den kommer ut fra p-plass. Vikeplikt fra høyre fortalte mitt forsikringsselskap meg da jeg fikk skyld i en kollisjon, høyreregelen gjelder uansett hvilket felt den andre er i. Anonymkode: 9bff2...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå