Gå til innhold

Perioden har startet og medisiner for ivf skal startes på dag 2 av mens

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å spotte litt smått med blod. Ofte begynner menstruasjonen mine med bittelitt blod for så å bli mer neste dag. Jeg lurer derfor på om det da er rett å begynne på hormonmedisin på dag 2 siden det bare er litt blod. Er det normalt at det kommer bare litt blod i starten av menstruasjonen og at det øker deretter på ? 

Jeg tenker på at jeg da sikkert skal begynne på estrofem i morgen tidlig. 

Blir spennende dette. Men jeg har stoppet med å drikke alkohol nå. Jeg likte ofte å ta et glass øl i helgen men er redd for å ødelegge noe. Så velger å avstå. 

Burde jeg ta noen vitaminer / folat / annet? Noen råd?   :)

Anonymkode: 2f49c...784

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste klinikker har et tidspunkt man må få mensen før for at det skal telle som dag 1. For eksempel hvis du får mensen etter kl. 15 så er det neste dag som teller som dag 1 i syklusen. Jeg har også fått beskjed om at det skal være skikkelig blødning, men vet andre får andre beskjeder. Har du et vaktnummer du kan ringe for å spørre? 

Du bør i alle fall ta folat. Sikkert lurt med andre vitaminer også. Har du fått sjekket vitamin-nivå, så du vet hvor du ligger? Jeg fikk målt i alle fall folat og d-vitamin før forsøk. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Solo2020 said:

De fleste klinikker har et tidspunkt man må få mensen før for at det skal telle som dag 1. For eksempel hvis du får mensen etter kl. 15 så er det neste dag som teller som dag 1 i syklusen. Jeg har også fått beskjed om at det skal være skikkelig blødning, men vet andre får andre beskjeder. Har du et vaktnummer du kan ringe for å spørre? 

Du bør i alle fall ta folat. Sikkert lurt med andre vitaminer også. Har du fått sjekket vitamin-nivå, så du vet hvor du ligger? Jeg fikk målt i alle fall folat og d-vitamin før forsøk. 

Takk for svar og råd. :)

jeg skal på butikken å kjøpe d -vitaminer, folat og andre nødvendige vitaminer. 

jeg frykter at jeg ikke kommer til å lykkes med ivf forsøket men jeg forsøker og håper. Holder meg unna alkohol og ta vitaminer og leve sunt og se om dette kan bidra godt med seg :)

jeg vet ikke når småblødningen startet men oppdaget det etter klokken 17. Skal se om vi kan få ringt og kontaktet klinikken. Den er i utlandet men skal sjekke om det er åpent der nå i helgen  :) . Dette var godt timet med tanke på at den kom slik at jeg får tatt innsett nå i ferien min :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar IVF i utlandet og de fortalte meg at første dag regnes når du har «full bleed”.

Anonymkode: b752f...461

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg tar IVF i utlandet og de fortalte meg at første dag regnes når du har «full bleed”.

Anonymkode: b752f...461

Vi skal også ta IVF i utlandet. I mannens hjemland. Han sier at klinikken sier at jeg skal ta de på dag 2 uansett hvor mye jeg blør. Vet ikke helt hva som blir forskjellen om man tar de med mindre blødning eller full bleed.. Men saken er vel at mensen ikke er skikkelig kommet igang før det er full bleed, tenker jeg.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...