ScarletWitch Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Hei, jeg kom ikke inn på førstevalget mitt. Planen min er å ta opp fag og ta et årsstudium i tillegg for å samle opp poeng. Jeg har allerede snakket med en veileder og har beregnet at 4 fag+ to nye realfag +årsstudium vil være nok for å være sikra. Det jeg lurer på er hvilke fag jeg bør ta i klasserommet, nettstudier eller alene. Jeg skal ta opp norsk (fokus på skriftlig og nynorsk), 2p matte, kroppsøving, geofag 1 og biologi 1. 2p matte skal jeg ta i klasserommet fordi jeg sliter ekstremt med matte og vet at jeg behøver så mye hjelp som jeg kan få. De andre fagene derimot er jeg litt usikker på. Jeg tenker at geofag 1 kan jeg fikse selv (jeg fikk en 5er i geografi, hvis det skulle ha noe å si). Biologi 1 kunne jeg også tatt selv men er usikker på hvordan det funker med tanke på labøvelser. Funker det da med nettstudier i Biologi 1 istedetfor klasserommet kanskje? Kroppsøving er jeg også usikker over om det er best i klasserommet, nettstudie eller alene. Til slutt er det norsken jeg også er usikker over. Her tror jeg ikke det er absolutt nødvendig med klasserommet, evt nettstudier men hvis jeg tar norsken, vil jeg kanskje gå glipp evt tekster som kunne vært nyttige å vite om for eksamen. Vet det her ble veldig langt, men har lurt på det og føler veileder ikke gir meg et ærlig svar fordi de vil enten tjene penger eller så sier de at det avhenger på personen. Gjerne del deres egne erfaringer eller kom med tips.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Hvis du sliter ekstremt med matte høres det ut som en veldig dårlig ide å ta mattefag på høyere nivå enn det du har nå. Anonymkode: 4526b...fef
ScarletWitch Skrevet 24. juli 2021 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du sliter ekstremt med matte høres det ut som en veldig dårlig ide å ta mattefag på høyere nivå enn det du har nå. Anonymkode: 4526b...fef Jeg har allerede hatt 2p før, men fikk en 2er. Fikk en 2+ på tentamen fordi jeg fikk problemer med innlevering av tentamen pga internettet og mistet oppgaver fra del 2. Jeg satser på en 3er og tenker det kan være oppnåelig. 😅 Endret 24. juli 2021 av ScarletWitch
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #5 Skrevet 25. juli 2021 Hei! Kan fortelle litt om mine egne erfaringer. Personlig ville jeg valgt undervisning i geofag fremfor i biologi. Det gjorde jeg, da jeg opplevde at det var begrenset med gratis ressurser tilgjengelig i geofag sammenlignet med i biologi (YouTube videoer osv), og at man skal skrive en oppgave som utgjør 1/3 av eksamen. Synes det var veldig greit med veiledning rundt denne. Vet at ASK tilbyr et labkurs i biologi til en rimeligere pris, verdt å sjekke ut? Forøvrig mener jeg å huske at labøvelsene var ganske greie i biologi, og noe man greit kan lese seg opp på selv. Hvis du tar geofag som nettkurs hos feks akademiet er det også noe billigere enn andre alternativer. Jeg har verken tatt norsk eller kroppsøving som privatist, så der kan jeg ikke uttale meg. Generelt vil jeg anbefale deg å sjekke ut ASK, deres kurs er mye billigere og godkjent av Lånekassen. Jeg skal blant annet ta matte der i år, og er så langt veldig fornøyd med opplegget. Anonymkode: bccc9...1e5
ScarletWitch Skrevet 27. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 25.7.2021 den 16.29): Hei! Kan fortelle litt om mine egne erfaringer. Personlig ville jeg valgt undervisning i geofag fremfor i biologi. Det gjorde jeg, da jeg opplevde at det var begrenset med gratis ressurser tilgjengelig i geofag sammenlignet med i biologi (YouTube videoer osv), og at man skal skrive en oppgave som utgjør 1/3 av eksamen. Synes det var veldig greit med veiledning rundt denne. Vet at ASK tilbyr et labkurs i biologi til en rimeligere pris, verdt å sjekke ut? Forøvrig mener jeg å huske at labøvelsene var ganske greie i biologi, og noe man greit kan lese seg opp på selv. Hvis du tar geofag som nettkurs hos feks akademiet er det også noe billigere enn andre alternativer. Jeg har verken tatt norsk eller kroppsøving som privatist, så der kan jeg ikke uttale meg. Generelt vil jeg anbefale deg å sjekke ut ASK, deres kurs er mye billigere og godkjent av Lånekassen. Jeg skal blant annet ta matte der i år, og er så langt veldig fornøyd med opplegget. Anonymkode: bccc9...1e5 Tusen takk for svar og innspill! Jeg tror jeg skal ta opp fag hos akademiet fordi jeg tenker jeg vil ta alt på et sted. I tillegg har de karaktergaranti, hvor de andre privatistene ikke har det. Kan jeg få spørre deg om hvordan det gikk for deg å lære to nye realfag på kort tid og hvordan det var på eksamen? Bare hvis du vil dele selvsagt
ajarRun Skrevet 27. juli 2021 #7 Skrevet 27. juli 2021 ScarletWitch skrev (1 time siden): Tusen takk for svar og innspill! Jeg tror jeg skal ta opp fag hos akademiet fordi jeg tenker jeg vil ta alt på et sted. I tillegg har de karaktergaranti, hvor de andre privatistene ikke har det. Kan jeg få spørre deg om hvordan det gikk for deg å lære to nye realfag på kort tid og hvordan det var på eksamen? Bare hvis du vil dele selvsagt Krever ikke de at du har 100% tilstedeværelse, tar en opptaksprøve, lover bort din førstefødte og tar en milliard oppgaver etter semesteret for at den skal være gyldig? Vurderte å melde meg opp i alle fag hos dem, stryke på eksamen, og så ta eksamen semesteret etter, men vilkårene gjør det jo fryktelig tungvindt.
ScarletWitch Skrevet 28. juli 2021 Forfatter #8 Skrevet 28. juli 2021 ajarRun skrev (13 timer siden): Krever ikke de at du har 100% tilstedeværelse, tar en opptaksprøve, lover bort din førstefødte og tar en milliard oppgaver etter semesteret for at den skal være gyldig? Vurderte å melde meg opp i alle fag hos dem, stryke på eksamen, og så ta eksamen semesteret etter, men vilkårene gjør det jo fryktelig tungvindt. Du må betale alt som må betales innen fristen, levere alt av oppgaver som blir gitt til deg og ta prøveeksamen. Selvsagt må du også møte opp til alle timene enten om det på nett eller i klasserommet. Det virker ikke så ille? Men du får mene ditt👍🏽
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2021 #9 Skrevet 28. juli 2021 Ikke for å avspore, men har noen av dere erfaringer med nettundervisning hos Ask eller Akademiet? Jeg vil egentlig ta det hos sonans, men det koster jo nesten dobbelt så mye som Ask. Anonymkode: 4b7d8...596 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå