Gå til innhold

Trenger tips til posemat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vant til å lage mat fra bunnen, også når jeg er på tur. 
Har vært ute og campet nå i noen dager, men snarvisitter hjemom for å fylle på med mat. 

Skal ut igjen i dag tenkte jeg, men orker ikke lage mat fra bunnen på stormkjøkkenet i dag. Tenkte jeg skulle se om det fantes noe godt fra pose. 
Orker ikke noe som trenger å steke opp kjøtt på forhånd, så gjerne noe som er så enkelt som å typ helle i en kjele, tilsette vann, koke opp. Og det må mette greit, så ikke tyntflytende suppe heller

Til frokost har jeg pakket ned en sånn rett i koppen-sak med ramen fra asiabutikken

Noen tips til noe man kan finne på butikken?

Anonymkode: 3d04f...9cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Real turmat? Eller den turvarianten fra Gilde

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Real turmat. 

Anonymkode: 13a0e...aa0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snarkokt risgrøt, tilsett litt tørrmelk mot slutten, eller bruk vanlig melk. 

Alle Toro sine gryteretter kan benyttes, tilsett litt bønner for meg konsistens, eventuelt beef jerky. 

Anonymkode: 29bf2...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Betasuppe med røkt kjøttpølse

Anonymkode: 50087...7a2

AnonymBruker
Skrevet

Posemos og flykræsj er en klassiker.

Anonymkode: 7a8ea...7b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Snarkokt risgrøt, tilsett litt tørrmelk mot slutten, eller bruk vanlig melk. 

Alle Toro sine gryteretter kan benyttes, tilsett litt bønner for meg konsistens, eventuelt beef jerky. 

Anonymkode: 29bf2...b3f

Takk! Herregud jeg tenkte ikke engang på at jeg kunne bruke bønner i gryterett istedenfor å steke opp kjøttdeig først 🤦‍♀️

Glemte å si at jeg ikke er spesielt glad i real turmat. Prøvde de nye på markedet, som Gilde sin, og det var iallfall grusomt. Da foretrekker jeg heller en av Real sine om jeg må

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Posemos og flykræsj er en klassiker.

Anonymkode: 7a8ea...7b6

Det hørtes helt forferdelig ut 😂 beklager 🙈

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ha med bønner  som du kan legge i vann over natten. Makaroni veier heller ikke mye. Jeg tenker først og fremst vekt. Potetmos med spekemat går jo også fint an. Bønner og erter kan du bruke i både gryter og supper. 

Jeg ser ikke poenget med å lage mat fra bunnen på turer. At man kanskje koser seg ekstra en kveld jo. Men ellers gidder ihvertfall ikke jeg være med meg masse mat når en kan få alternativer som går fint an å spise, selv om det ikke akkurat er luksus. Liker du nudler, så veier heller ikke de så mye akkurat, og er bra fyll i div supper de også. 

Endret av SoWhat?
AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Ha med bønner  som du kan legge i vann over natten. Makaroni veier heller ikke mye. Jeg tenker først og fremst vekt. Potetmos med spekemat går jo også fint an. Bønner og erter kan du bruke i både gryter og supper. 

Jeg ser ikke poenget med å lage mat fra bunnen på turer. At man kanskje koser seg ekstra en kveld jo. Men ellers gidder ihvertfall ikke jeg være med meg masse mat når en kan få alternativer som går fint an å spise, selv om det ikke akkurat er luksus. Liker du nudler, så veier heller ikke de så mye akkurat, og er bra fyll i div supper de også. 

Nå drar ikke jeg på ekspedisjoner akkurat så jeg tenker ikke vekt. Klarer fint å bære maten til dit jeg skal

Jeg lager stort sett alltid mat fra bunnen på turer fordi jeg liker det, får de smakene jeg vil ha osv. Er bare i dag hvor jeg kjenner at jeg er skikkelig sliten og har mer lyst til å bruke energien min på å dingle i hengekøya med en god bok framfor å bruke energien på matlaging 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå drar ikke jeg på ekspedisjoner akkurat så jeg tenker ikke vekt. Klarer fint å bære maten til dit jeg skal

Jeg lager stort sett alltid mat fra bunnen på turer fordi jeg liker det, får de smakene jeg vil ha osv. Er bare i dag hvor jeg kjenner at jeg er skikkelig sliten og har mer lyst til å bruke energien min på å dingle i hengekøya med en god bok framfor å bruke energien på matlaging 😊

Oki. Jeg så liksom for meg at du trasket i dagesvis. Men da så 🙂

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Oki. Jeg så liksom for meg at du trasket i dagesvis. Men da så 🙂

Nei mtp at jeg skriver i HI at jeg vanligvis lager mat fra bunnen, at jeg stadig er hjemom og fyller på med mat om jeg er ute noen dager så 🤷‍♀️😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk! Herregud jeg tenkte ikke engang på at jeg kunne bruke bønner i gryterett istedenfor å steke opp kjøttdeig først 🤦‍♀️

Glemte å si at jeg ikke er spesielt glad i real turmat. Prøvde de nye på markedet, som Gilde sin, og det var iallfall grusomt. Da foretrekker jeg heller en av Real sine om jeg må

Disse er veldig gode

https://www.toro.no/produkter/toro-chicken-chili-bowl-170g/

https://www.toro.no/produkter/toro-chili-sin-carne-13x190g/

https://www.toro.no/produkter/toro-chili-con-carne-bowl-150g/

Anonymkode: f1b32...f3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...