Gå til innhold

Er blitt gravid bare 5 mnd etter fødselen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Dere med to tette svangerskap del erfaringer med meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt gravid igjen bare 5 mnd etter min første graviditet. Jeg vet ikke helt hvordan, går på p-piller og brukte lang tid på baby 1. Men nå er nå det skjedd så ingen poeng å komme med kommentarer om det. 

Men jeg og mannen er litt fortvilet, fordi jeg hadde egentlig tenkt å vente hvertfall 2 år før vi prøvde på neste. hadde et veldig krevende svangerskap med mye kvalme og bekkenproblemer. Men nå som jeg er gravid så vil jeg jo virkelig ikke ta abort når vi egentlig ønsker oss et barn til på et eller annet tidspunkt. Men hvordan vil dette gå? For det første hvordan er det å gå gravid så kjapt igjen? Vil kvalmen bli verre og bekkenet? Og hvordan er det med så tette barn? 

Håper dere som har vært der kan dele erfaringer. 

Anonymkode: 8c1ba...209

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde med oss. For oss har det gått veldig fint. Syntes det var ganske tungt når eldste var i trassalderen, men ellers har det vært ganske overkommelig. Kunne font gjort det igjen😊

Anonymkode: 8d9f4...5c7

Skrevet

Er ikke så tett med mine.. MEN bekkenet mitt var ødelagt i første graviditet! Kynnere og dårlig rygg. Kroppen min har taklet svangerskap nummer to mye bedre 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat det samme som skjedde her 😅 går nå høygravid med en 1-åring på siden av, det blir 15 måneder i mellom de. 😳

Jeg kjenner det ekstra på kroppen denne gangen, særlig bekkenet. Hadde bekkenløsning i forrige svangerskap, og har det verre denne gangen. Men jeg tror det har mye med at kroppen ikke får (naturligvis) like mye hvile dette svangerskapet. 

Jeg skal ikke lyve, det er hardt å gå hjemme med en 1-åring dagen lang og samtidig være høygravid. Jeg sitter mye på gulv og bakken med ho lille, og om jeg ikke gjør det - så flyr jeg rundt etter ho, i og med hun akkurat har lært å gå. 

Jeg skulle ønske jeg kunne sove på dagen, slenge beina høyt og ta livet med ro - men den gang ei 😅

Heldigvis har jeg god støtte i samboer som lar meg sove når han ikke er på jobb. Han er oppe på natta og på morgenen, og tar alt av kveldsstell og rydding på kveldstid. 

Jeg begynner først nå å glede meg over to tette, men jeg har vært ekstremt stresset og følt at jeg ikke kommer til å klare dette. Mens samboer har stått trygt i at det kommer til å gå bra. 

Selv om det er hardt å være gravid med en liten en på siden av, og sikkert ekstremt stress med et spebarn OG en liten en på siden - så velger jeg å fokusere på at de får glede av hverandre etterhvert😊 men det tok meg tid før jeg klarte å tenke sånn altså. 

Anonymkode: cf39d...d22

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og hvordan er det med så tette barn? 

Ifølge min svigermor er det hardt arbeid helt i starten, f.eks. mens babyen må "beskyttes" mot ettåringen, som jo ikke skjønner så mye av det hele. Men etter det som i den store sammenhengen er en kort stund, har de en bestevenn i hverandre, og det varer hele oppveksten.

Hun fikk to sønner med 13 måneders mellomrom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min søster skiller 17 måneder. Vi har vært hverandres beste venner gjennom hele livet❤️ 
Barna hennes kaller meg ofte for mamma, så mye sees vi😅

Jeg har aldri stått alene i livet, alltid hatt en der for meg. Men vet min mor syntes det var tungt når jeg var baby og hadde kolikk samtidig som min søster var ett år. Men, det høres ut som du har valgt en god far for barna dine, TS. Så dette går nok veldig greit❤️

Anonymkode: 0781d...e96

Skrevet

Om du vil bli like kvalm og dårlig som sist, eller om kroppen reagerer mindre er umulig å vite. 

Så klart bedre med større mellomrom mellom barna om mannen kan jobbe slik at han både kan levere og hente eldste i barnehagen, ellers vil jeg tro det vil være bedre å gå dårlig hjemme med en som knapt kravler og går. Da de ikke skal klare så mye selv enda og det ofte skal lite til for å skape glede og forundring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...