AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Hei, Føler selv jeg ikke fikk den avslutningen jeg ønsket etter siste barn. Hvor man føler familien er komplett og nå er jeg ferdig. Ønsker egentlig bare å komme meg videre fra tanker om flere barn. Selge unna ting og få en avslutning. Men så er det tanker som «ønsker jeg flere barn? Er jeg egentlig ferdig?». Flere som har det sånn? Hvordan visste du at du var ferdig med å få barn? Hva var grunnen til at du følte du var ferdig? Hvor gammel er du og hvor mange barn har du? Har 3 barn og er 33 år. Anonymkode: ea87f...28f
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Er 29 år, hadde fått begge (og alle) mine barn da jeg var 24. Hele svangerskapet med minstemann var jeg innstilt på å gjøre dette enda en gang - en tredje og siste gang. Jeg skulle ikke være ferdig med 2 barn, tanken min var å få 3. Men med en spedbarnstid med minstemann som kunne by på lite søvn helt frem til han var 2,5 år, følte jeg ingen steder at jeg orket det igjen. Etterhvert som årene går blir det mer og mer fjernt å tenke på å få fler. Så jeg deler dine tanker. Familien vår er ikke komplett, vi skulle ha et barn til. Men vi sier oss fornøyde med de 2 vi har, og har nok overskudd til dem. Samtidig streifer tanken meg innimellom; hva om vi får lyst på et tredje barn? Men vi har solgt unna alt. Barnevogner, rubbel og bit, og sånnsett satt strek. Anonymkode: 5565d...6b8 3
indigob Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Jeg er 29 år og har 3 barn. Jeg er ikke ferdig, det vet jeg. jeg setter en strek når jeg er 35 fordi jeg ønsker å ha et liv når barna er voksne. jeg tror at så lenge man ikke er sikker så er man ikke ferdig. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Er 33 og har to. Tviler på at jeg ville hatt kapasitet til flere. Da ekteskapet tok slutt visste jeg helt sikkert at jeg ikke skal ha flere barn. Jeg ønsker ingen innviklet struktur med våre, dine og mine. Kanskje bonusbarn en gang - det vet man ikke og det er jo komplisert nok. Har også byttet fokus i livet. Kjenner at jeg nyter at barna blir mer og mer selvstendige og er glad for at småbarnsfasen er over. Hvem skulle ikke gjerne hatt er nyfødt nurk å nusse og dulle med ❤️ Men nei. Er igrunnen sikker på at jeg er ferdig. Vurderer sterilisering. Anonymkode: debb3...1bd 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Er 35 og har tre. Følte meg ikke ferdig etter andre, men nå er jeg veldig ferdig. Allerede 7 år mellom eldste og yngste, og ønsker ikke enda større aldersforskjell. Dessuten har det med plass og hverdagskapasitet å gjøre. Anonymkode: 10ce4...a0c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 Det visste jeg da jeg var 29 år, og kom i overgangsalder. Hadde heldigvis rukket å få to barn før den tid, men ønsket meg flere, egentlig. Anonymkode: d0146...544 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 Viste jeg var ferdig når jeg hadde fått to, lenge før første ble født. Så med en gang minste vokser ut av noe selger/gir jeg det bort. Mine er nå 2 år og snart 1 år. Ville ha dem tett så bli ferdige småbarn, så steriliserte meg for 3 måneder siden 😁 For småbarnslivet (før 3-4 år) liker jeg virkelig ikke. Kunne aldri i verden tenkt meg ett barn til! Så jeg tenker aldri på om hva om vi vil ha/får en til. Men har en søster på 32 (er selv 27) som tenker mye på en til men ikke er sikker. Men nå har hun 4 da. Men hun sier det er litt bortkastet med 7 seter i bilen om man ikke skal bruke dem 😅 Så blir sikkert en til på dem da 🙈 Uff... syns det hadde blitt for mye styr. Anonymkode: 6ee8c...bee 1
kisskissbangbang Skrevet 24. juli 2021 #8 Skrevet 24. juli 2021 (endret) Jeg har ikke kapasitet til flere. Dersom jeg hadde en anna livssituasjon, bodd landlig, hatt stor tomt og stort hus, jobba mindre og hatt familie i nærheten, da hadde jeg kanskje ønsket meg ett barn til. Men det er ikke realistisk, og jeg er veldig fornøyd med mine tre. Føler meg ferdig. Endret 24. juli 2021 av kisskissbangbang 1
Arkana Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 Jeg bare følte det, det er ingen annen forklaring. Jeg ønsket meg tre barn og var veldig spent på om jeg ville være fornøyd etter nr 3 eller om jeg fortsatt ville ønske eller tenke på flere, men etter nr 3 var rett og slett familien komplett og jeg tenkte ikke lenger på flere barn. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #10 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, Føler selv jeg ikke fikk den avslutningen jeg ønsket etter siste barn. Hvor man føler familien er komplett og nå er jeg ferdig. Ønsker egentlig bare å komme meg videre fra tanker om flere barn. Selge unna ting og få en avslutning. Men så er det tanker som «ønsker jeg flere barn? Er jeg egentlig ferdig?». Flere som har det sånn? Hvordan visste du at du var ferdig med å få barn? Hva var grunnen til at du følte du var ferdig? Hvor gammel er du og hvor mange barn har du? Har 3 barn og er 33 år. Anonymkode: ea87f...28f Jeg forstod det ganske greit når jeg steriliserte meg for en del år siden. Hilsen mann. Anonymkode: f69a6...54a 2
Lorieen Skrevet 24. juli 2021 #11 Skrevet 24. juli 2021 Jeg visste jeg ikke var ferdig etter nummer 3. Etter fjerdemann hadde jeg samme følelsen. Nå er jeg halvveis i svangerskapet med femtemann og jeg vet allerede nå at dette er siste. Jeg er rett og slett 100 % sikker. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #12 Skrevet 24. juli 2021 Følte jeg var ferdig da baksetet var fullt nei, da… jeg var 26 år da jeg fikk mitt tredje barn, og følte meg i grunnen veldig, veldig ferdig etter nr tre. Likevel… nå er jeg 35 og kjenner litt på at jeg savner babytiden, samtidig som jeg absolutt ikke kunne tenkt meg å starte på nytt nå som barna er så store. Mannen min derimot, er klinkende klar og tydelig på at han ikke skal ha fler, så jeg slipper å ta en avgjørelse på om vi skal ha en til eller ikke. Jeg skjønner dilemmaet ditt, men jeg tror man kan føle seg ferdig med barn på ett tidspunkt i livet og så endre mening senere. Anonymkode: 68d15...901 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #13 Skrevet 24. juli 2021 Jeg har to gutter og fikk yngste og siste da jeg var 30. Jeg var helt sikker på at jeg ikke hadde orket småbarnstid og bleieavvenning en gang til, ble helt utslitt av det. Nå er jeg 36 og føler meg helt ferdig med å få barn. Komplett familie. Anonymkode: c5a87...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #14 Skrevet 24. juli 2021 Jeg visste det da mannen min ikke ville ha flere og jeg ville fortsette å være gift med ham. Vi har to. Jeg ønsker meg ett til, men forstår mannens argumenter for å ikke få flere. Jeg forestiller meg at jeg ville følt meg ferdig etter nr. tre, for da tror jeg ikke jeg hadde hatt kapasitet til flere uten et opphold på flere år, og da hadde jeg blitt for gammel. Anonymkode: b3d29...f7e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #15 Skrevet 24. juli 2021 Følte meg ferdig etter den ene...Nyfødt-perioden samt permisjonstiden var helt j****g. Og årene frem til nå (barnet er 4 år) har vært veldig tunge. Føler meg helt forferdelig som ikke har taklet det å bli mamma så godt. Anonymkode: c9579...e40 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #16 Skrevet 24. juli 2021 Jeg hadde tenkt å få 3 men stoppet etter 2 på grunn av livssituasjon. Selvfølgelig er familien komplett, det går ikke an å bli mer komplett. Jeg føler meg priviligert som har så flotte barn. Anonymkode: 70cc9...d6c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #17 Skrevet 24. juli 2021 Jeg visste det egentlig da jeg hadde fått 2, men så kom det en til! Med litt tid på meg ble det en velsignelse jeg ikke ville ha vært foruten. Helt teoretisk hadde det vært flott med en til. Det er fantastisk å sette barn til verden, men jeg orker ikke nå som jeg har bikket 40 og ungene har blitt så store. Anonymkode: cafe8...8f2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #18 Skrevet 24. juli 2021 Vi ble enige om at vi skulle sette strek da jeg ble gravid med nummer fem. Han steriliserte seg en uke etter fødselen. Anonymkode: 57e9c...385
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #19 Skrevet 24. juli 2021 Jeg har alltid ønsket meg to barn. Mannen var enig. Småbarnstiden bød på lite søvn, både med barn en og to. Slik arbeidsordningen til (eks)mannen er, falt alt på meg annenhver uke. To år etter andre fødsel steriliserte han seg, fordi jeg har mange bivirkninger av all type hormonprevensjon jeg har prøvd. Vi er skilt, og jeg har ny partner. Jeg ønsket ikke flere barn uansett status til ny partner, og heldigvis ville heller ikke ny partner ha flere (selv om min alder da vi traff hverandre sannsynligvis ville gjort det mulig). Jeg kan synes det er koselig med små nurk, og har kost meg med tantebarn, men jeg var ferdig etter to egne.Syns to er nok når jeg jobber full stilling, der jeg føler jeg har mye ansvar og litt overtid i perioder. Anonymkode: 90778...6e9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #20 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Følte meg ferdig etter den ene...Nyfødt-perioden samt permisjonstiden var helt j****g. Og årene frem til nå (barnet er 4 år) har vært veldig tunge. Føler meg helt forferdelig som ikke har taklet det å bli mamma så godt. Anonymkode: c9579...e40 Du er ikke alene om dette, har ett barn og kjenner at jeg ikke har ork eller kapasitet til flere, er på en måte en sorg. Anonymkode: 1798e...8ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå