Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg prøver å bli gravid. Vi har prøvd i nesten 2 måneder. 

Mensen er 3 dager forsinket. Jeg har tatt flere tester og hver eneste test viser negativt resultat. Er det fortsatt en mulighet for at jeg er gravid? 

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg bare vente og se eller bør jeg kontakte legen? 

Hvis jeg ikke er gravid skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke har fått mensen. 

Endret av 9da95
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du kontakte legen tenker du? 3 dager forsinket er ikke så mye. Bare å vente og se. 

Anonymkode: 746b1...ed1

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal du kontakte legen tenker du? 3 dager forsinket er ikke så mye. Bare å vente og se. 

Vet ikke. Tente bare at noe kanskje er galt siden syklusen min pleier å være presis. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde meg to ganger året etter at jeg sluttet på p-piller. Mensen var forsinket en uke hver gang. Jeg var ikke gravid. Ta en ny test om 2-3 dager for å være sikker. Den bør være positiv hvis du er gravid. 

Anonymkode: b091f...56f

AnonymBruker
Skrevet
9da95 skrev (2 minutter siden):

Vet ikke. Tente bare at noe kanskje er galt siden syklusen min pleier å være presis. 

Neida! Det er helt normalt, selv med sykluser som pleier å være helt etter klokka hver måned:) Min helt presise syklus var plutselig en uke forsinket akkurat den måneden vi startet prøvingen. Eggløsning kom en uke senere enn vanlig, og da ble hele syklusen tilsvarende forskjøvet.

Anonymkode: 673fd...ca7

Skrevet

Takk for svar🙂

Har jo et enormt ønske om å bli gravid og blir like lei meg hver gang jeg tester meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Når begynte du å tracke syklus, og gikk du på prevensjon før dere begynte å prøve? 

Anonymkode: 0261c...16b

AnonymBruker
Skrevet
9da95 skrev (1 time siden):

Takk for svar🙂

Har jo et enormt ønske om å bli gravid og blir like lei meg hver gang jeg tester meg. 

Stress er ikke bra, og kan også påvirke syklus. Dere har vel bare hatt et par prøveperioder? Prøv å slapp av med prøvingen, det er nok en fordel. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Når begynte du å tracke syklus, og gikk du på prevensjon før dere begynte å prøve? 

Anonymkode: 0261c...16b

Ja. Brukte prevensjon før vi begynte å prøve for ca 2 måneder siden. 

Det er første gang vi prøver. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, 9da95 said:

Ja. Brukte prevensjon før vi begynte å prøve for ca 2 måneder siden. 

Det er første gang vi prøver. 

Hvilken type prevensjon brukte dere? Var det en hormonell så kan det ta tid før syklus stabiliserer seg 

Anonymkode: 97638...fe5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier du har stabil syklus, men har bare vært uten prevensjon i 2 mnd? Det er egentlig ikke syklusen din som er stabil hvis du har gått på hormonprevensjon, da er det jo hormonene som har styrt syklusen din. Nå er du plutselig uten prevensjon og kroppen må ordne med syklusen selv. Mange har ustabil syklus i lang tid etter at de har sluttet på prevensjon. Syklusen kan også virke regelmessig de første månedene, for så å bli ustabil. Det er jo ikke bra å tilføre kroppen kunstige hormoner, og det å få problemer med fruktbarheten i en kortere eller lengre periode i etterkant, er faktisk en risiko man tar.

Du burde hatt positiv test 3 dager over IKM hvis du var gravid, så her er det jo helt klart noe kluss med syklusen din. 

Anonymkode: fe9ce...58f

• Liker 4
Skrevet

Min erfaring er at mensen som oftest kommer, selv om den er forsinket. Skjedde av en eller annen grunn flere ganger da jeg prøvde å bli gravid, selv om jeg egentlig har relativt stabil syklus. De aller fleste får positiv test på Ikm hvis de er gravide

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...