AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Jeg vet at koronavaksine ikke anbefales til gravide, og spesielt ikke i første trimester. Tok vaksinen før jeg visste at jeg var gravid, og er nå kjemperedd for at det skal ha medført skader på fosteret. Var ca 10dpo da vaksinen ble satt. Hva bør jeg gjøre? Hvem bør jeg kontakte? Er ca 20dpo nå og veldig bekymret Anonymkode: 32deb...f8e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Det er ikke noe spesielt å gjøre, mest sannsynlig har det gått helt fint Anonymkode: a48cc...092 7
Sirah Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Kan du ikke ta en telefon til legen din om du er veldig bekymret? Mest sannsynlig går dette kjempefint TS Gratulerer med graviditeten! 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Det er jo ikke noe å gjøre så tidlig uansett. Ikke mulig å se noe på ultralyd, f.eks. Hjertet har heller ikke begynt å slå enda. Så det er ikke egentlig noen vits i å kontakte lege. Han kan ikke gjøre noe. Anonymkode: b950d...0d8 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Du bør ta livet med ro og slappe av, du var vel knapt blitt gravid da du tok vaksinen hvis du var 10 DPO. Hvorfor tror du fosteret kan ha tatt skade? Det er ingenting som tyder på at det skjer. Om noe får du nevne det for lege når du skal ha kontroll. Du får ikke gjort noe uansett, og det hjelper ikke å bekymre seg. Og sannsynligvis vil det gå helt fint 😊 Anonymkode: c71e3...ac3 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 36 minutter siden, AnonymBruker said: Du bør ta livet med ro og slappe av, du var vel knapt blitt gravid da du tok vaksinen hvis du var 10 DPO. Hvorfor tror du fosteret kan ha tatt skade? Det er ingenting som tyder på at det skjer. Om noe får du nevne det for lege når du skal ha kontroll. Du får ikke gjort noe uansett, og det hjelper ikke å bekymre seg. Og sannsynligvis vil det gå helt fint 😊 Anonymkode: c71e3...ac3 Egget hadde festet seg til livmoren noen dager før vaksinen. Grunnen til at jeg er bekymret er at de spør om man er gravid når man tar vaksinen, at de ikke anbefaler koronavaksine til gravide (spesielt i første trimester) og at helsearbeidere ble bedt om å ikke bli gravide før minst to uker etter siste koronavaksine. Siden man oppnår full effekt av vaksinen 2-3 uker etter at man tar den er jeg redd for at det kan skade fosterutviklingen i disse 2-3 ukene når vaksinen "jobber". Og i disse ukene starter utviklingen av kroppens vitale organer i det små. Noen her som har vært i samme situasjon? Anonymkode: 32deb...f8e
SOFIEoktober Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 Jeg har hørt om flere helsearbeidere som fikk astra zenica uten å vite om graviditeten. Det har gått helt fint. Selv fikk jeg korona da jeg var 6 uker på vei. Er i uke 27 nå og alt ser fint ut. Ta det med ro og nyt graviditeten. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #8 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Siden man oppnår full effekt av vaksinen 2-3 uker etter at man tar den er jeg redd for at det kan skade fosterutviklingen i disse 2-3 ukene når vaksinen "jobber". Og i disse ukene starter utviklingen av kroppens vitale organer i det små. Noen her som har vært i samme situasjon? Anonymkode: 32deb...f8e Grunnen til at det ikke anbefales er vel i utgangspunktet at det ikke er forsket på. Men hittil er det vel ingenting som tilsier at det skal gi fosterskade. Og sjansen for at det går galt er jo der uansett, så skulle det skje kan du ikke anta at det har noe med vaksinen å gjøre. Men det er uansett lite du kan gjøre fram til du skal på kontroll og UL. Anonymkode: c71e3...ac3 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 Sirah skrev (7 timer siden): Kan du ikke ta en telefon til legen din om du er veldig bekymret? Mest sannsynlig går dette kjempefint TS Gratulerer med graviditeten! Hva skal legen gjøre? Det er bare å vente og se. Vet om et par som mistet og to som fikk misdannelser på fosteret etter vaksinen. Anonymkode: 276fd...ce8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #10 Skrevet 24. juli 2021 SOFIEoktober skrev (6 timer siden): Jeg har hørt om flere helsearbeidere som fikk astra zenica uten å vite om graviditeten. Det har gått helt fint. Selv fikk jeg korona da jeg var 6 uker på vei. Er i uke 27 nå og alt ser fint ut. Ta det med ro og nyt graviditeten. Enn så lenge ja. Ingen vet konsekvensene av vaksinen når barna kommer ut. Merkelig at et så forskningsbasert samfunn tar så lett på vaksinen og det ekstremt tynne forskningsgrunnlaget. I tillegg kan man jo bare tenke seg vaksinene hormonelle forstyrrelser, med tanke på at de som har gjennomgått overgangsalderen har opplevd å få menstruasjon tilbake, jenter rapporterer om kraftigere menstruasjon osv. Anonymkode: 276fd...ce8 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #11 Skrevet 24. juli 2021 De vaksinerer gravide i andre land. Anonymkode: 2852b...06b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #12 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De vaksinerer gravide i andre land. Anonymkode: 2852b...06b Ikke i første trimester. Og de har like lite forskning i «andre land», men dødeligheten er mye større i «andre land» så de har derfor veid den risikoen opp mot risikoen med det ukjente ved vaksinen. Danmark vaksinerer ikke ammende engang. Anonymkode: 276fd...ce8 3
DritKrenka Skrevet 24. juli 2021 #13 Skrevet 24. juli 2021 Hva hjelper det å bekymre seg? Vaksinen er jo allerede satt. Min leveregel: Kan du gjøre noe med det? Hvis Nei: da vil din bekymring uansett ikke endre situasjonen. Hvis Ja: så gjør noe med det i stedet for å bekymre deg 7
SOFIEoktober Skrevet 24. juli 2021 #14 Skrevet 24. juli 2021 DritKrenka skrev (8 minutter siden): Hva hjelper det å bekymre seg? Vaksinen er jo allerede satt. Min leveregel: Kan du gjøre noe med det? Hvis Nei: da vil din bekymring uansett ikke endre situasjonen. Hvis Ja: så gjør noe med det i stedet for å bekymre deg Godt motto! Forsøker virkelig å leve etter dette, men server virkelig ikke så lett alltid☺️ 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #15 Skrevet 24. juli 2021 Når man er så tidlig på vei at ikke en gang graviditetstester slår ut er det mange som har gjort ting man ikke skal i graviditeten Anonymkode: a48cc...092 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #16 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skal legen gjøre? Det er bare å vente og se. Vet om et par som mistet og to som fikk misdannelser på fosteret etter vaksinen. Anonymkode: 276fd...ce8 Fint hvis du legger ut kilder på skremselspropagandaen din. Anonymkode: 06c21...909 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #17 Skrevet 24. juli 2021 Er det aktuelt å ta abort? (Tenker om det likevel kom overraskende på) Hvis ikke det er aktuelt, så er det ingenting å gjøre, men jeg ville ha ringt legen på mandag for å snakke om det. Hen kan betrygge deg. Det hjelper å få faglig input, noe du ikke får her på kg. Tipper det går helt fint med baby uansett. Lykke til! ☺ Anonymkode: d305c...bf8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #18 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skal legen gjøre? Det er bare å vente og se. Vet om et par som mistet og to som fikk misdannelser på fosteret etter vaksinen. Anonymkode: 276fd...ce8 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fint hvis du legger ut kilder på skremselspropagandaen din. Anonymkode: 06c21...909 Det vedkommende sier er sikkert riktig, men det står ikke at det er som følge av vaksinen da. Men det kan lett tolkes slik. Folk mister og får barn med misdannelser selv om de ikke tar vaksiner. Anonymkode: c71e3...ac3 2
baldrian Skrevet 24. juli 2021 #19 Skrevet 24. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet om et par som mistet Spontanaborter skjer veldig ofte, uten at man vet årsaken. Endret 24. juli 2021 av baldrian 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #20 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det vedkommende sier er sikkert riktig, men det står ikke at det er som følge av vaksinen da. Men det kan lett tolkes slik. Folk mister og får barn med misdannelser selv om de ikke tar vaksiner. Anonymkode: c71e3...ac3 Nettopp. Så å dra det inn her er jo helt irrelevant. Anonymkode: 06c21...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå