Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nær venninne som gjennom årene har hatt forskjellige svigerfamiler som hun er nødt til å forholde seg til idag pga barn inne i bilde. Det er alltid noe galt med svigermor spesielt og ting er aldri helt bra. Det er alltid et eller annet problem hun har med de. Nå begynner jeg å bli lei av å høre hvor fæle alle er, men jeg står i en vanskelig posisjon siden jeg tidligere har vært medfølende og støttet henne. Så jeg er redd for hvordan hun vil ta det hvis jeg omtrent over natta endrer mening. Jeg har til nå prøvd å si til henne at alle er forskjellige og gjør ting på forskjellige måter uten at det trenger å være noe galt med det. Hun er en god venninne og et godt menneske men jeg blir noen ganger litt sliten av å høre om svigers og problemer som jeg personlig ikke betrakter som problemer, men hun er nok mer nærtagende enn andre. Hva skal jeg si?

Anonymkode: e782c...aa8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun trenger deg som "klagemur" eller hva det heter. Altså et sted der hun får ut frustrasjon, fordi hun tør nok ikke si ifra til dem det faktisk gjelder. 

Det du kan si er "har du prøvd å si ifra?" "hva med å være tydelig på dine grenser?" "jeg synes du skal si ifra til dem det gjelder slik at du blir tydelig. da blir de kjent med deg. Det er viktig å sette grenser og være tydelig på hva man ikke liker" 

"ja men da blir de sure" Ja da får de bli sure. det er deres ansvar. Ditt ansvar er å være tydelig. Det er en del av å være voksen. Det er slik de får respekt for deg. "nei det tør jeg ikke altså da blir det drama" 

Men det høres ut som det stresser deg da. du klager jo mye på dem. Jeg trodde du ikke likte å ha det sånn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre finnes det mennesker som alltid finner feil og mangler hos andre, og tror de selv ikke har noen feil og mangler. Hun høres sånn ut. 

Anonymkode: 717a5...c2d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...