Gå til innhold

Moderna; bivirkninger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hallo. 

Jeg har endelig fått time til vaksine, skal få Moderna på torsdag. Noen som har fått den, som kan si litt om hvordan det var etter første dose? Skal i utdrikkingslag to dager etter vaksinen, håper jo jeg ikke blir syk 🙈 

Anonymkode: 7f359...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tok vaksine men vet helt ærlig ikke hvilken. Første dag merket jeg ingen ting. Andre dag litt vondt i armen. Jeg merket ikke stikket i det heletatt. Er så glad jeg tok den og gleder meg til å få neste dose selv om det blir en god stund til.

Anonymkode: 337c4...523

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok den på torsdag, og føler meg helt fin i dag 😊👍

Jeg har vært bittelitt slapp, og armen er litt øm. 

Anonymkode: af25c...50c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og 15 av mine kollegaer fikk Moderna. Første dose førte til trøtthet hos de fleste, lett hodepine. Noen fikk feber og var borte fra jobb en dag eller to. For min del var dose to verre, fikk feber, enda trøttere, kroppsverk. Symptomene forsvant etter ca 24 timer. 

Anonymkode: fc9cc...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter første stikk kjente jeg på slapphet dagen etter, kom litt bølger med overveldende trøtthet som gikk kjapt over. 

Ellers ingenting.

Anonymkode: a8762...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, da satser jeg på at utdrikkingslag går som vanlig 🙈 føler meg litt teit som stresser over det, er jo glad for at det nå er min tur. 
Har også hørt fra andre at andre dosen ofte er verst. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bortsett fra litt vondt i armen dagen etter har jeg ikke merket noe. Men jeg vet ikke hvilken type jeg har fått. Fikk den på tirsdag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple_Pixiedust skrev (6 timer siden):

Bortsett fra litt vondt i armen dagen etter har jeg ikke merket noe. Men jeg vet ikke hvilken type jeg har fått. Fikk den på tirsdag.

Du spurte ikke heller?

Uansett, hvis du er interessert så er det nok registrert inne på Helsenorge, de oppdaterte ganske så raskt der når jeg hadde fått min første dose. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Moderna. Ikke noen særlige bivirkninger å merke bortsett fra øm arm og litt svimmelhet etter første dose. Etter andre dose derimot.... jeg ble skikkelig syk dagen etter, høy feber og skikkelig elendig form. Lå til sengs hele dagen og bare sov og svimte. Feberen varte bare én dag, heldigvis. Når den var borte, var jeg bare litt "pjusk" de neste tre dagene, før jeg ble meg selv igjen. 

Dose to er altså verst. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke noe annet enn at arma var ubrukelig o tee dager. Det var umlig å løfte den. følte meg ikke syk da.

Anonymkode: 461ff...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke noe annet enn at arma var ubrukelig o tee dager. Det var umlig å løfte den. følte meg ikke syk da.

Anonymkode: 461ff...cf4

Samme her, klarte nesten ikke å løfte armen i to dager, og så merket jeg plutselig ingenting. Kjentes som jeg hadde fått en knyttneve i overarmen. Mannen min var bare øm i armen én dag.

Anonymkode: 33e86...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk litt vondt i armen men ikke værre enn at jeg klarte å male en mur, bære og løfte ting. To dager etter fikk jeg litt feberfølelse i et par timer, var ekstremt varmt den dagen, så kan ha vært det å. Kjentes litt ut som et heteslag eller noe. Men gikk jo over på et par timer med paracet. 

Anonymkode: 4c45a...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dose 1 ble jeg slapp, øm i armen og hadde hodepine i 14 dager. Etter 2 dose ble jeg øm i armen, fikk hodepine og feber. Varte i tre dager, hodepinen satt i 14 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/24/2021 at 9:15 AM, AnonymBruker said:

Hallo. 

Jeg har endelig fått time til vaksine, skal få Moderna på torsdag. Noen som har fått den, som kan si litt om hvordan det var etter første dose? Skal i utdrikkingslag to dager etter vaksinen, håper jo jeg ikke blir syk 🙈 

Jeg fikk moderna som første dose. Ingen bivirkninger. Samboer hadde feber en dag, men de fleste kollegene hans slapp bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Fått første dose. Var litt øm ved stikkstedet, men merket ellers ingenting. FHI har listet potensielle bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Purple_Pixiedust skrev (På 24.7.2021 den 13.23):

Hvis du logger deg inn på helsenorge.no, ser du hvilken vaksine du fikk 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krutthøna skrev (13 minutter siden):

Hvis du logger deg inn på helsenorge.no, ser du hvilken vaksine du fikk 😊

Okei. :) Skal sjekke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/24/2021 at 9:15 AM, AnonymBruker said:

Hallo. 

Første runde i begynnelsen av juni. Litt øm i venstre overarm i knappe to dager. Ikke verre enn av jeg kunne gjøre det jeg ville hele tiden. Men altså, å være litt øm regner jeg ikke for å være en bivirkning en gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...