AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Har gått ned fra 73 til 59 kg men så kom ferien og jeg har spist is omtrent hver dag ,har klart å gå opp til 60.5, har nettopp hatt mensen så håper det var med på å påvirke vekten,men er ferdig med den nå og veier fremdeles det samme. Merker at jeg har mistet mye motivasjon, trener fortsatt mye men har ikke motivasjon lenger når det kommer til kosthold. Hva gjør du når du mister motivasjon? Har 6 kg igjen å ta av Anonymkode: bdf51...a18 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Fortsetter å spise det samme som jeg har gjort for å komme ned 25 kg. Motivasjon trengs ikke, det er blitt en vane. Anonymkode: 0d256...b3c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Jeg har sklidd helt ut dessverre. Jeg har lagt på meg flere kg. Tre kg sist jeg sjekket. Både ferie og krise har gjort veien til raske løsninger og kos veldig kort. Jeg prøver å ta meg sammen. Jeg skal i allefall drikke mer vann og te. Redusere mengden som spises mellom måltidene og være litt mer bevisst. Jeg sliter ekstremt på kvelden når barna har lagt seg. Vurderer å forsøke krom for å få kontroll. Er det noe spesielt som er problemet med kosten? Er det mengden, sunnhet, tidspunktet? Jeg tror det kan være lurt å identifisere problemet og gripe tak det det er nødvendig. Anonymkode: 37988...b2d
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Du har gått ned 13 kilo. Det er veldig bra. Du trenger ikke gå opp de igjen selv om du har hatt ferie. La ferie være ferie og hverdag hverdag, og ta opp tråden igjen etter ferien. Du spiser is hver dag - kan du bytte ut halvparten av de med vannes? Finnes også kalorifri versjon. Unn deg snop kun på lørdag. Spis andre ting enn snacks når du er fysen, som bær eller frukt. Drikk kalorifri saft eller brus. Du greier dette 😊 Nyt å ha litt fri og samle motivasjon til høsten igjen! Anonymkode: cb4cd...b03 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Hvis motivasjonen din ryker av å ha "gått opp" 1,5 kg mens du har mensen, så tror jeg vedlikehold vil bli hardt for deg. Du trenger ikke motivasjon for å gå ned i vekt, du trenger å fortsette å holde på gode vaner. Ferie er helt ok, og hva du gjør de 2-3 ukene er lite viktig, men hva du gjør resten av året betyr noe. Å svinge et par kilo er helt normalt for alle. Mensen, litt mer vann i kroppen pga fast food eller salt mat, osv er noe vi alle opplever. Jeg vedlikeholder, og på en vanlig uke uten mensen varierer jeg en hel kilo. Uten å få panikk. Det er helt normalt. Du spiser is hver dag, så det er jo en enkel forklaring også på at du faktisk får i deg mer Ferie er ferie, når den er over igjen regner jeg med du går tilbake til gode vaner, og da forsvinner mer vekt om du bare fortsetter. Det dummeste du gjør nå er å gi opp mens du har ferie. Du har jo allerede gjort en knalljobb! Misforstå meg rett, du gjør en flott jobb, men ikke krisemaksimer hva du gjør i et par uker av året. Anonymkode: 9c06c...c4e 2
KaBom Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 Jeg har mistet rytmen i ferien, men ikke motivasjonen. Har vært på reisefot rundt omkring i Norge nå, bodd tett oppå andre, overnattet steder uten kjøleskap og reist lengre strekninger med tog og bil, så i tillegg til vanlig feriekos har det også blitt en del raske måltider med mye salt. 😬 Kjenner at kroppen blir både mer slapp og oppblåst av dette, og det er jo lett å kanskje føle at man "mister" mye av det man har bygd opp, men jeg vet jo at det egentlig ikke er sant (tar mye mer enn to-tre uker med ferie å ødelegge for et grunnlag man har bygd opp over tid, selv om væskebalanse kan få det til å føles som noe annet). Dessuten så vet jeg jo at det er hverdager det er flest av her i livet og at man kommer lengst ved å legge innsatsen der Drømmer om å leve litt sunnere neste sommerferie, men har heldigvis et år på å forberede meg. 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå