Gå til innhold

Hvordan orker folk å reise med munnbind i flere timer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke at folk orker. Først munnbind i flere timer på flyplassen, så flere timer på fly og deretter kommer man fram til destinasjonen med enda mer munnbind. Jeg får nesten ikke puste ved å ha på munnbind i 30 min, syns det er helt grusomt. 

Anonymkode: 153a5...c7e

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke at folk orker. Først munnbind i flere timer på flyplassen, så flere timer på fly og deretter kommer man fram til destinasjonen med enda mer munnbind. Jeg får nesten ikke puste ved å ha på munnbind i 30 min, syns det er helt grusomt. 

Anonymkode: 153a5...c7e

Jeg trodde ikke jeg kom til å klare det, men har gått bra begge veier. Man tar den jo av når man spiser og drikker+da jeg gikk på do. Glemmer det nesten etterhvert, hadde ikke trodd det. Er veldig verdt det synes jeg.

Skrevet

Jeg merker ubehaget og følelsen av å puste dårligere mest med en gang, og så glemmer jeg nesten at jeg har det på etter en stund.

Gitt at det er OK temperatur, og man ikke stresser rundt for mye.

Bruker også bare medisinske engangsmunnbind eller munnbind med ventil. De som bare er sydd i tøy som man kjøper på typ H&M og Cubus er grusomme i lengden, de puster ikke og blir for varme.

I tillegg så tar man det av når man drikker/spiser eller er på do, så noen pauser blir det :) På flyplassen kan du sette deg og ta en pils imens du venter på flyet og få deg en pause der for eksempel.

Skrevet (endret)

Det å orke har vel ikke så mye med noe som helst å gjøre dersom det er påbudt på fly/tog/flyplass osv. Vil man reise så bruker man det. Bruker man det ikke så lar man være å reise kollektivt så lenge reglene er som de er. 

Endret av Cata
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bruke det på jobb, og har gjort det lenge. Ser ikke problemet. Ja, det er litt dritt når det er varmt, men ellers OK. 

Anonymkode: 29396...f51

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det heller ikke. Begynner alltid å svette og klø når jeg har på munnbind. Greier ikke ha det på lenge om gangen.

Anonymkode: dbeb3...331

AnonymBruker
Skrevet

Det blir en vanesak. Første flyturen hatet jeg, men nå tenker jeg knapt over det. 

Det er forresten mange smutthull. Det er ikke pålagt på flyplass, i alle fall ikke i Norge. Man slipper å ha på når man spiser/drikker - jeg har flere ganger nippet til kaffe eller vin gjennom hele flyturen. Det er ingen som kommenterer det om du har munnbindet under nesa. Og bruker kun medisinske munnbind. 

Anonymkode: 86d06...256

Skrevet

Det finnes ingen fysiologiske grunner til at de aller, aller fleste ikke skal kunne ha på munnbind over flere timer. Dette betyr at det kun sitter i hodet, og som igjen gjør at man trygt kan si: slutt å sutre og godta munnbindet hvis du skal oppholde deg plasser hvor munnbind kreves.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig hvordan hvermannsen klager over munnbind, mens helsepersonell bruker det i flere timer i strekk uten å klage. 

Anonymkode: d02de...a19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Merkelig hvordan hvermannsen klager over munnbind, mens helsepersonell bruker det i flere timer i strekk uten å klage. 

Anonymkode: d02de...a19

Vi klager da vi også, men til kollegaer og ikke på nett.

Anonymkode: 21827...a2a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man blir vant til det. Jo mer du tenker på det, jo mer merker du det.

Anonymkode: 04933...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...