AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Del Skrevet 24. juli 2021 Har dere funnet ut av det? Jeg har aldri fått et svar på hvorfor. Men kan desverre spekulere om tidligere slanking, tidligere trening , tidligere medisinbruk, tidligere ustabile sykluser på 47 dager osv. I de siste årene har jeg en jevn syklus på 28 dager. Men jeg har blitt undersøkt på kryss og tvers men aldri fått et svar på hvorfor. Anonymkode: 02b2e...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Del Skrevet 24. juli 2021 Vi har aldri fått noe svar på det. Jeg var redd for at min tidligere spiseforstyrrelse kunne spille inn. Legen vi gikk til sa at tidligere undervekt ikke skulle ha noe å si hvis man var tilbake på normal vekt, spiste normalt og hadde fått tilbake stabil syklus. Generelt hadde ikke noen tidligere problemer særlig innvirkning på fertiliteten hvis alt var i orden igjen, mente. Men mtp. spiseforstyrrelser eller hard slanking og trening som påvirker syklusen, er det er fare for at man ikke får regelmessig syklus og normal eggløsning tilbake. Anonymkode: cc5c5...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Del Skrevet 24. juli 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Vi har aldri fått noe svar på det. Jeg var redd for at min tidligere spiseforstyrrelse kunne spille inn. Legen vi gikk til sa at tidligere undervekt ikke skulle ha noe å si hvis man var tilbake på normal vekt, spiste normalt og hadde fått tilbake stabil syklus. Generelt hadde ikke noen tidligere problemer særlig innvirkning på fertiliteten hvis alt var i orden igjen, mente. Men mtp. spiseforstyrrelser eller hard slanking og trening som påvirker syklusen, er det er fare for at man ikke får regelmessig syklus og normal eggløsning tilbake. Anonymkode: cc5c5...075 Jeg trente veldig hardt for mange år tilbake men ikke nå lenger. Er lenge siden jeg hadde lang syklus. Mulig at det ikke skal påvirke så lenge perioden kommer tilbake i vanlig syklus. Jeg har også hatt spiseforstyrrelser. Men det er lenge siden. Jeg er normalvektig nå. Har også lurt på om jeg har pco. Noe en lege trodde men en annen lege sa at det har jeg ikke. Hormonprøver og alle undersøkelser er helt normale. Betyr det da at man har pco ? Det vet jeg ikke. Men ingen funn er gjort så forstår ikke hvorfor det skal være vanskelig å bli gravid. Anonymkode: 02b2e...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Del Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg trente veldig hardt for mange år tilbake men ikke nå lenger. Er lenge siden jeg hadde lang syklus. Mulig at det ikke skal påvirke så lenge perioden kommer tilbake i vanlig syklus. Jeg har også hatt spiseforstyrrelser. Men det er lenge siden. Jeg er normalvektig nå. Har også lurt på om jeg har pco. Noe en lege trodde men en annen lege sa at det har jeg ikke. Hormonprøver og alle undersøkelser er helt normale. Betyr det da at man har pco ? Det vet jeg ikke. Men ingen funn er gjort så forstår ikke hvorfor det skal være vanskelig å bli gravid. Anonymkode: 02b2e...429 Jeg kan ikke nok om pco, men hvis både hormonprøver og ultralyd av eggstokkene har sett fint ut, vil jeg tro du ikke har det? Jeg har både mistet syklusen helt, og hatt uregelmessig syklus da den var i ferd med å komme tilbake. Men jeg fikk altså beskjed om at det ikke var det som var problemet i og med at jeg hadde fått tilbake regelmessig syklus igjen. Vi fikk beskjed om at det er en del man ikke vet om hva som ligger bak infertilitet. Jeg husker ikke tallet mer, men jeg syntes det var en nokså høy prosentandel som fikk diagnosen "uforklarlig infertilitet". Det kan ligge helt eller delvis hos mannen også, eller være litt hos begge. Vi har fått barn både med IVF og uten hjelp etter at vi ble utredet, men var ufrivillig barnløse i flere år innen det. Anonymkode: cc5c5...075 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Del Skrevet 24. juli 2021 Mannen var grunnen. Har du undersøkt mannen? Anonymkode: de3da...22e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurrepurre Skrevet 24. juli 2021 #6 Del Skrevet 24. juli 2021 Pcos, og habituell abort. Sistnevnte vet vi ikke om bare var uflaks, da alle prøver var fine. Pcos var ikke noe problem når jeg fikk metformin. Har hatt regelmessige og uregelmessige sykluser om hverandre, så at jeg hadde pcos fant vi ut av først når vi skulle prøve på nr 2 🤔 (litt overvekt, litt cyster på eggstokker og uren hud). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #7 Del Skrevet 24. juli 2021 Jeg har prøvd å bli gravid 1 år nå.. De siste 5 mnd med letrozol for å booste eggløsning. Ikke fått en eneste positiv test, og ingen kjemiske tror jeg.. De finner ingenting galt med verken meg eller mannen.. Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? Anonymkode: 3673a...2ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #8 Del Skrevet 24. juli 2021 Vi har fått vite en del faktorer, men har aldri fått ett tydelig svar som en åpenbar årsak. Noen av faktorene er: - Mannen har skadet testiklene i en ulykke - Mannen har fått påvist trege svømmere - Jeg har fått påvist en cyste i livmoren (som er operert ut) - Jeg har lavt progesteron-nivå - Mannen fikk påvist en tilstand som ubehandlet kan påvirke sædkvalitet negativt. Han hadde nok hatt det en stund da vi fant ut av det. - Min alder (ikke et problem da vi startet å prøve, men siden det tok seks år for oss å bli gravide så ble det jo en faktor etter hvert). Sannsynligvis har jo alt dette spilt inn for at det var vanskelig for oss, men ikke så lett å vite hva som var dråpen. Vi trodde opprinnelig at det kanskje var mannens problemer som var mest fremtredende (det var også de mest åpenbare/de som ble oppdaget tidligst), men selv med behandling og IVF med ICSI (som i praksis betyr at man håndplukker de beste svømmerne for å befrukte) var det ingen av eggene som ble gode nok til innsett. Til slutt ble vi gravide med donor-egg, så mannens sæd viste seg å være god nok til slutt. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 3a238...031 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 24. juli 2021 #9 Del Skrevet 24. juli 2021 Vi har fått svar. Mine eggledere er ødelagt av endometriose. Jeg har også store endometriose-syster på eggstokkene og rundt om i bukhulen. Min mann har dårlig sædkvalitet. Så her er vi begge problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå