Gå til innhold

Barnevern sak? Venninne ute å kjører ...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som har to barn, 50% med barnefar som er bipolar. Uoffisiellt har han samvær pga hun er oppført som alenemor. De siste tidene har hun blitt voldtatt, gravid to ganger på rad og tok abort senest tre måneder siden  med menn hun ikke vet hvem er og per idag gravid enda. Hun har blandet seg mye opp i familien min og gått bak ryggen min blant annet, og prøvd seg på min mann da de var på ferie her nyligen.  Nå sier hun at hun har fått kjæreste som oppholder seg i fengsel for vold og narkotika. 

Jeg vet hun har fått advarsel fra barnevernet om å ikke omgås med kriminelle da politiet kom til hun etter voldtekten fant de masse bruker utstyr i huset og hun hadde omgått med tungt kriminelle folk. Barna var da ikke i huset men hun fikk voldsalarm.

Jeg er dypt bekymret for henne og samtidig uttrykker hun at barnefaren er midt oppi en manisk episode og sluttet med medisinene sine men hun sender likevel barna på ferie hos han 4 uker... 

Jeg er veldig bekymret. Noe jeg bør gjøre? 

Anonymkode: b444d...573

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sende bekymringsmelding… 

Anonymkode: c0543...854

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde meldt til barnevernet, men jeg hadde ikke tatt med den delen om din familie og at hun har prøvd seg på din mann da det er irrelevant for hennes omsorgsevne. Det at hun omgås narkomane, har utstyr til narkotika-bruk og har tungt kriminelle mennesker som en del av sin omgangskrets, gir grunn til bekymring. 

At hun har blitt voldtatt, har tatt abort og at hun er gravid nå med en mann hun ikke vet hvem er, er forsåvidt også irrelevant for omsorgsevnen hennes. 

Anonymkode: 3eb64...374

• Liker 31
Skrevet

Det var mye på en gang. 

Voldtatt den siste tiden. Hva mener du? 

Jeg tenker at barna går først. Så er det noe kritikkverdig hos henne/med henne når barna er der skal det varsles om. 

• Liker 1
Gjest Older millennial
Skrevet

Det er mulig å sende bekymringsmelding til barnevernet  og si at du vil være anonym. Det går også an å ringe de og bare drøfte saken med de uten at det trenger å meldes inn som bekymringsmelding. Er det allerede sak så er det lettere å komme i kontakt med de rette folka.

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med barnevernet idag!! 

Anonymkode: ac391...3f6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du burde sende en melding til barnevernstjenesten. Set du ramser opp er mwe enn nok til at se starter en større undersøkelsessak. Dersom du klarer å skrive så objektivt som mulig, er det større sjanse for at meldingen blir tatt seriøst. Begynner du subjektivt(med jeg føler eller jeg synes) så kan det gjerne bli tatt for å være en dårlig venninne som er ute etter hevn. Altså en falsk anmeldelse. 

Anonymkode: c95b6...1ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun har blandet seg mye opp i familien din, og gått bak ryggen din. Samtidig som hun har prøvd seg på mannen din. 
Er dette en form for hevn mot henne? Er du sint på henne? For det høres mer ut som du er mer sint på henne pga dette enn bekymret. 

hvordan er hun med barna sine? hvordan har barna det? 
det er det vesentlige mtp å melde henne til barnevernet. Er du bekymret for barna? 
eller synes du bare sistuasjonen mor er i og at faren til barna er bipolar som gjør at du kan bruke dette mot de? 
vennskapet ditt til den mora er over hvis du melder henne til barnevernet, vare sånn at du er klar over det

Anonymkode: 22318...aea

Skrevet

Bekymringsmelding, helt klart!

• Liker 1
Skrevet

Vis hun ikke hadde gått bak din rygg,stjelt din mann og blandet seg i dine familiære relasjoner og du fortsatt hadde vært bekymret for barna, ville jeg vurdert bekymringsmelding til barnevernet, evt kommunepsykolog, lege som da vil ha en plikt til å informere bv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du er bekymret for et barn skal du gå til barnevernet. Det er ikke slik at det blir en barnevernssak bare du melder, det er barnevernet som er trent opp til å vurdere om det skal bli åpnet en sak eller ikke, og hva som skal gjøres videre. Det er ditt ansvar å melde ved bekymring og barnevernets ansvar å vurdere bekymringen og evt ta det videre.

Om det ikke er noe galt hjemme hos moren så blir det ingen sak, enkelt å greit. Ingen skade skjedd verre enn litt stress for mor. Alternativet er en ødelagt oppvekst og psykiske problemer resten av livet.

Barnevernet driver ikke bare med omsorgsovertagelse, de driver mest med økonomisk bistand, å øke foreldrekompetansen, avlastning etc. 

Du kan være anonym så lenge saken ikke blir tatt videre til fylkesnemnda, men gjør den det så er det ikke tvil om at du gjorde rett i å melde.

Meld fra!

Anonymkode: aa476...b89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en venninne du vil ha kontakt med? Virker som at det følger veldig mye bagasje med henne, så her ville jeg faktisk tenkt på meg og mitt - spesielt egne barn om jeg har det.

Men selvsagt skal man tenke på barna hennes, og hun virker ikke som noen god omsorgsperson akkurat nå. Det virker som at hun tar mange dårlige valg mtp hvem hun omgås. At hun har blitt voldtatt to ganger på rad, brukerutstyr i hjemmet + kjæreste i fengsel, sier vel også endel om hvilket miljø hun har rotet seg borti. Bare så det er sagt, så mener jeg ikke at voldtekt er greit, så enten har hun vært max uheldig, eller så er hun i feil miljø.

Denne venninnen burde ikke ha omsorgen for barn, så her hadde jeg meldt ifra til BV

Anonymkode: 9a821...47e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har en venninne som har to barn, 50% med barnefar som er bipolar. Uoffisiellt har han samvær pga hun er oppført som alenemor. De siste tidene har hun blitt voldtatt, gravid to ganger på rad og tok abort senest tre måneder siden  med menn hun ikke vet hvem er og per idag gravid enda. Hun har blandet seg mye opp i familien min og gått bak ryggen min blant annet, og prøvd seg på min mann da de var på ferie her nyligen.  Nå sier hun at hun har fått kjæreste som oppholder seg i fengsel for vold og narkotika. 

Jeg vet hun har fått advarsel fra barnevernet om å ikke omgås med kriminelle da politiet kom til hun etter voldtekten fant de masse bruker utstyr i huset og hun hadde omgått med tungt kriminelle folk. Barna var da ikke i huset men hun fikk voldsalarm.

Jeg er dypt bekymret for henne og samtidig uttrykker hun at barnefaren er midt oppi en manisk episode og sluttet med medisinene sine men hun sender likevel barna på ferie hos han 4 uker... 

Her høres det ut som du er kritisk til hennes livsførsel, uten å peke på hvordan dette påvirker barna. Pass dine egne saker!

Anonymkode: e2cb0...642

• Liker 1
Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her høres det ut som du er kritisk til hennes livsførsel, uten å peke på hvordan dette påvirker barna. Pass dine egne saker!

Anonymkode: e2cb0...642

Dersom det er alt du får ut av det innlegget er det noe alvorlig galt. 

Åpenbart at denne venninna ikke burde ha ansvaret for barn, dersom det som skrives er sant.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det stemmer at politiet var i huset og fant brukerutstyr er det nok sendt melding allerede til barnevernet. Politiet har tilgang på folkeregisteret og sjekker alltid om det bor barn i husstander hvor kriminell aktivitet foregår. 

Anonymkode: b4ce4...734

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Helt klart bekymringsmelding - men du - vær så snill å ta med det som er relevant... Hva slags forhold hun har til familien din og hva hun har gjort mot deg, spiller ingen rolle. Ei heller hvor mange ganger hun er gravid og tar aborter. 

Det er KUN hennes omsorgsevne overfor barna som skal spille inn, og det er det du skal melde. La alt annet ligge.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barna er hos sin far, og han har en manisk episode nå så ringer du BV med en gang. 

Anonymkode: cce48...140

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring bv og be om å få drøfte saken med de, men som andre skriver over drøft kunn bekymringene for barna.

ut ifra det du beskriver, så drar mor med seg hjem kriminelle, potensielt pedofile?            Mor selv trenger kanskje psykisk hjelp med tanke på valg av livsstil.
Og far har langt samvær eller samvær i det hele mens han er manisk?

tenker bv gjerne vil ha den tlf spesielt om de har vert inne flere ganger før. Dette kan være den tlf som gir barna varig hjelp!

Anonymkode: bb50f...5e4

• Liker 1
Skrevet

Her må du selvfølgelig kontakte barnevernet!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...