AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Pga korona flyttet studenten vår hjem igjen og fullførte ikke året hun begynte på. Det ble for vanskelig. Og er det enda. Vi har nysgjerrige naboer og kollegaer som ikke lar seg stille av våre svar om at «hun har hjemmekontor» og gir seg liksom ikke med «må komme i gang igjen». Som foreldrer er det svært vanskelig å takle at folk ikke gir seg med å grave og spør. Vi kan jo ikke utlevere datteren vår heller. Hyggelige spørsmål er en ting, men noen spørsmål / kommentarer er direkte ufine. Søsteren hennes ble i går stilt til veggs av nysgjerrig nabo også. Til slutt måtte hun bare si at « nå må jeg gå». Vi forstår at folk spør altså, og det er hyggelig når man spør etter, men noen ganger kan det være at man ikke trenger kommentarer som stresser familien enda mer i en vanskelig situasjon Anonymkode: a5080...69e
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 "Vet du, dette kommer faktisk ikke deg ved." ... og så går du. "Ingen kommentarer" er en annen mulighet. Anonymkode: 743d8...a5a 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Er jo bare å si at hun likte å studere hjemmefra og derfor fortsetter med det. Men om du lar henne bo hjemme og gjøre nada fordi livet ga henne litt motgang, så gjør du henne en bjørnetjeneste for fremtiden. Anonymkode: 0c9e6...55d 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Vet du, dette kommer faktisk ikke deg ved." ... og så går du. "Ingen kommentarer" er en annen mulighet. Anonymkode: 743d8...a5a Er den første setningen egentlig norsk? Anonymkode: b8902...9b8 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er den første setningen egentlig norsk? Anonymkode: b8902...9b8 Haha det lurte jeg også på. Hvis målet er å avslutte en samtale, og ikke flere oppfølgingsspørsmål, så ville jeg valgt en setning folk flest forstår 😂 Anonymkode: 2d2c9...c03
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er den første setningen egentlig norsk? Anonymkode: b8902...9b8 Vedkommer deg ikke, er vel riktigere. Anonymkode: 9a36c...111
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 Noen må liksom vite alt .. Jeg har en onkel som sammenligner min sønn med andre. Sønnen min er 20 år og har hatt ett friår fra skolen for å jobbe og ta opp eksamen. Han var skolelei og hadde ikke nok karakterer til å komme inn der han ville. Nå har han kommet inn på ntnu nettstudier. Men onkel har kommentarer hver gang vi ser han, og det er ofte. Han kan si: datter til Ole er ferdig utdannet jurist no, Hilde er nesten ferdig med å studere til lege osv. Er så irriterende. Gutten min prøver så godt han kan og han blir det han blir Anonymkode: d5ce5...19c 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #8 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vedkommer deg ikke, er vel riktigere. Anonymkode: 9a36c...111 Angår ville vært enda bedre. Anonymkode: 7c70d...808 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 Ikke alle er flinke nok til å ta utdanning. Muligens hun kan jobbe i kasse på Kiwi eller bli vaskedame? Anonymkode: fa7a8...b52
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #10 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke alle er flinke nok til å ta utdanning. Muligens hun kan jobbe i kasse på Kiwi eller bli vaskedame? Anonymkode: fa7a8...b52 Ikke alle er nøyaktige nok til å jobbe med renhold eller sosialt versatile nok til å jobbe som butikkmedarbeider. Da er det jammen godt det finnes utdanning så disse også får noe matnyttig å vise til. Anonymkode: 7ce42...9ce 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #11 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke alle er flinke nok til å ta utdanning. Muligens hun kan jobbe i kasse på Kiwi eller bli vaskedame? Anonymkode: fa7a8...b52 Vi trenger vaskepersonell og kassabetjening i dette landet også. Det hjelper ikke med all verdens utdanning, hvis du er for dum til å forstå at noen må vaske kontoret ditt, tømme søpla di, og slå inn varene dine på butikken. TS: Det er i grunnen bare å be folk passe sine egne saker. Anonymkode: 3f066...946 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #12 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ikke alle er flinke nok til å ta utdanning. Muligens hun kan jobbe i kasse på Kiwi eller bli vaskedame? Anonymkode: fa7a8...b52 Vaskedame? Det heter vel ikke det? Renholdsoperatør. Vaskedame er så 70-80 talls Anonymkode: d5ce5...19c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #13 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vaskedame? Det heter vel ikke det? Renholdsoperatør. Vaskedame er så 70-80 talls Anonymkode: d5ce5...19c Renholdsoperatør hvis den personen har fagbrev. Ellers renholder Anonymkode: d5ce5...19c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #14 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ikke alle er flinke nok til å ta utdanning. Muligens hun kan jobbe i kasse på Kiwi eller bli vaskedame? Anonymkode: fa7a8...b52 Hun er nok flink nok, men det er ikke så lett å jobbe godt når man er alene hele tiden eller i karantene. Anonymkode: 3870d...a31
Milky Skrevet 24. juli 2021 #15 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vaskedame? Det heter vel ikke det? Renholdsoperatør. Vaskedame er så 70-80 talls Anonymkode: d5ce5...19c Renholdsoperatør? Har aldri hørt noen bruke det ordet. Renholder eller vaskedame
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #16 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Pga korona flyttet studenten vår hjem igjen og fullførte ikke året hun begynte på. Det ble for vanskelig. Og er det enda. Vi har nysgjerrige naboer og kollegaer som ikke lar seg stille av våre svar om at «hun har hjemmekontor» og gir seg liksom ikke med «må komme i gang igjen». Som foreldrer er det svært vanskelig å takle at folk ikke gir seg med å grave og spør. Vi kan jo ikke utlevere datteren vår heller. Hyggelige spørsmål er en ting, men noen spørsmål / kommentarer er direkte ufine. Søsteren hennes ble i går stilt til veggs av nysgjerrig nabo også. Til slutt måtte hun bare si at « nå må jeg gå». Vi forstår at folk spør altså, og det er hyggelig når man spør etter, men noen ganger kan det være at man ikke trenger kommentarer som stresser familien enda mer i en vanskelig situasjon Anonymkode: a5080...69e Tror dere må snakke med jenta eller gutten om at naboene ikke har så mye annet å tenke på enn hva naboene gjør. Man kan jo dikte opp en historie slik at de har noe spennende å tenke på. Men det er fint at dere ikke utleverer jenta. Si til nysgjerrige nabogrander at "Det kan vi snakke om en annen gang, nå må jeg gå. hadet. Anonymkode: 3870d...a31
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #17 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Haha det lurte jeg også på. Hvis målet er å avslutte en samtale, og ikke flere oppfølgingsspørsmål, så ville jeg valgt en setning folk flest forstår 😂 Anonymkode: 2d2c9...c03 Det er da en setning alle som har fullført grunnskolen forstår innholdet av. Om da ikke undervisningen noen steder i landet er ekstremt dårlig? Ts: du er et voksent menneske. Grensesetting er svaret på spørsmålet ditt. Som voksent menneske må og skal du evne grensesette folk som trår over dine grenser. Det er hele poenget med og essensen i grensesetting. Når det kommer til søsteren skal også hun ha godt grep på grensesetting, gitt at hun ikke er i tidlig barneskolealder. Er grensesetting ubehagelig? Ja. Gir det konsekvenser? Ja. Er det en grunn til å unngå å oppføre seg normalt ansvarlig og grensesette? Nei. Du ønsker en vei ut som både stilner spørsmål og hindrer at du må opptre ansvarlig. Den finnes ikke. Anonymkode: 0ec74...c86 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #18 Skrevet 24. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er den første setningen egentlig norsk? Anonymkode: b8902...9b8 Anonymkode: 743d8...a5a 3
Milky Skrevet 24. juli 2021 #19 Skrevet 24. juli 2021 Er bare å si at det ikke angår dem. Frekt å spørre så de får tåle det svaret
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå