AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #1 Skrevet 24. juli 2021 Hei, er på jakt etter ide til design å samle på til gutt vi er så heldige å få være faddere til. Resten av familien skal gi de tradisjonelle sølvgavene. Hadde vært hyggelig om vi framover kunne gitt noe skandinavisk design. Noe som kanskje blir satt pris på når han ble voksen? Ikke store ting, da 😀 noen som har ideer? Anonymkode: 7a76d...36f
Gjest ti10 Skrevet 24. juli 2021 #2 Skrevet 24. juli 2021 Er ikke dette en litt risikabel gaveidé til et barn, og spesielt en gutt? Det er klart at det kan skje at han blir veldig glad for dette når han bikker 30, men i utgangspunktet er vel dette med å samle på ting/design en jente-/kvinnegreie (selv om jeg må innrømme at jeg selv ikke har sansen for det). Og det av skandinavisk design som regnes som et godt kjøp nå, trenger ikke nødvendigvis å bli regnet som det om 30 år. Litt sånn "fadderne mine har samlet elgfigurer til meg i 30 år" for å sette det på spissen. Hadde det ikke vært en bedre idé å spare/investere i fond, gi ham OBOS-medlemskap eller noe som han vil ha glede av uavhengig av interesser?
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #3 Skrevet 24. juli 2021 Vicotorinox lommekniver vil jeg tro er en fin gave som er gøy for gutten når han blir eldre. Finnes mange ulike varianter og det er alox modeller hvor man kan gravere inn f. eks navn eller en dato. Tenker at uansett hvor en mann havner senere i livet er lommekniven alltid kjekk å ha enten man skal åpne konvolutter på direktørkontoret, åpne en flaske på date i parken eller kutte en fisketråd ved fiskevannet. Ikke at det har så mye betydning i denne sammenhengen, men personlig så er jeg tilhenger av å gi bort noe som brukes og kan gi glede i hverdagen fremfor noe fint sølv som aldri blir tatt frem eller sett på. Anonymkode: d81f3...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Både jeg og mannen har fått slike samlegaver opp i gjennom barneår og tenår. Servicer, bestikk, sølvtøy, med mer. Alt står i to esker i garasjen. Anonymkode: 20d18...83c 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 16 minutter siden, ti10 said: Er ikke dette en litt risikabel gaveidé til et barn, og spesielt en gutt? Det er klart at det kan skje at han blir veldig glad for dette når han bikker 30, men i utgangspunktet er vel dette med å samle på ting/design en jente-/kvinnegreie (selv om jeg må innrømme at jeg selv ikke har sansen for det). Og det av skandinavisk design som regnes som et godt kjøp nå, trenger ikke nødvendigvis å bli regnet som det om 30 år. Litt sånn "fadderne mine har samlet elgfigurer til meg i 30 år" for å sette det på spissen. Hadde det ikke vært en bedre idé å spare/investere i fond, gi ham OBOS-medlemskap eller noe som han vil ha glede av uavhengig av interesser? Synes dette var et bedre forslag enn det jeg hadde over. Anonymkode: d81f3...4bf
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vicotorinox lommekniver vil jeg tro er en fin gave som er gøy for gutten når han blir eldre. Finnes mange ulike varianter og det er alox modeller hvor man kan gravere inn f. eks navn eller en dato. Tenker at uansett hvor en mann havner senere i livet er lommekniven alltid kjekk å ha enten man skal åpne konvolutter på direktørkontoret, åpne en flaske på date i parken eller kutte en fisketråd ved fiskevannet. Ikke at det har så mye betydning i denne sammenhengen, men personlig så er jeg tilhenger av å gi bort noe som brukes og kan gi glede i hverdagen fremfor noe fint sølv som aldri blir tatt frem eller sett på. Anonymkode: d81f3...4bf 😳 Om daten dro frem en lommekniv tror jeg at jeg hadde funnet den første og beste unnskyldningen for å avslutte. Og tilsvarende byttet jobb om sjefen hadde en kniv på kontoret. Anonymkode: 20d18...83c
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 Jeg ville droppet det. Sannsynligheten for at han noen gang vil sette særlig pris på det er liten, og du vil bli husket som den som ga kjedelige gaver til gutten gjennom hele barndommen. Lommekniv var et greit forslag til dåpen, også gir du han noe han setter pris på der og da når han blir eldre. Aller helst bør du spare i fond til han. Anonymkode: a7952...d32 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #8 Skrevet 24. juli 2021 Just now, AnonymBruker said: 😳 Om daten dro frem en lommekniv tror jeg at jeg hadde funnet den første og beste unnskyldningen for å avslutte. Og tilsvarende byttet jobb om sjefen hadde en kniv på kontoret. Anonymkode: 20d18...83c Hvis du hadde valgt å rømme på grunn av en slik https://www.swissarmy.com/us/en/Products/Swiss-Army-Knives/Medium-Pocket-Knives/Pioneer-X-Alox-Limited-Edition-2021/p/0.8231.L21 så er det kanskje ikke så stort tap. Anonymkode: d81f3...4bf 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 😳 Om daten dro frem en lommekniv tror jeg at jeg hadde funnet den første og beste unnskyldningen for å avslutte. Og tilsvarende byttet jobb om sjefen hadde en kniv på kontoret. Anonymkode: 20d18...83c Eksemplene var dårlige, men gaveforslagene var ikke det. Små gutter elsker å spikke på ting. Anonymkode: a7952...d32 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #10 Skrevet 24. juli 2021 Vi ga Brio togbane i dåpsgave, en gave som varer og som går an å samle på ☺ Kan brukes når man får egne barn. Anonymkode: 9503a...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #11 Skrevet 24. juli 2021 Servise og sølvbestikk bør ikke gis til barn. Jeg ble lei meg når disse forutsigbare gavene måtte åpnes da jeg bar barn. Ikke fordi jeg var en bortskjemt skitunge som heller ville ha leker, men fordi jeg visste at det kom til å bli plasskrevende når jeg skulle flytte hjemmefra, og jeg var moralsk forpliktet til å oppbevare disse greiene for all fremtid. Vi bodde trangt, som dere sikkert skjønner. Tanken er sikkert god den, men gi ungen noe annet. La ham bestemme selv hva han skal samle på, om han overhodet bestemmer seg for å samle. Anonymkode: 1571a...d12 1
Rosa Dartle Skrevet 24. juli 2021 #12 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Både jeg og mannen har fått slike samlegaver opp i gjennom barneår og tenår. Servicer, bestikk, sølvtøy, med mer. Alt står i to esker i garasjen. Anonymkode: 20d18...83c Samme her.. Ville heller kjøpt noe han kan ha nytte av som barn. En huske, en globus, Brio-togbane, barnestol, sekk, sølje osv.
Rosa Dartle Skrevet 24. juli 2021 #13 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi ga Brio togbane i dåpsgave, en gave som varer og som går an å samle på ☺ Kan brukes når man får egne barn. Anonymkode: 9503a...5e3 Det ga vi også, og opplevde at det ble godt mottatt. 😊Varer i mange år og kan gå videre til neste generasjon.
Ullvott Skrevet 24. juli 2021 #15 Skrevet 24. juli 2021 Hvis du ønsker å gi noe som er norsk design og som kan ha lang varighet ville jeg gått for et ullpledd, f.eks fra Røros Tweed. Vi har gitt ullpledd i enten junior- eller voksenstørrelse til flere dåpsbarn og de blir mye brukt. Pledd av høy kvalitet holder i årevis. Nettopp på grunn av bruken og varigheten har vi unngått de minste babypleddene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå