Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Utskrevet fra observasjonspost etter 8-9 timer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg var innlagt igår på observasjonspost på Ullevål sykehus. Jeg følte meg egentlig ikke trygg med å bli skrevet ut. Fikk ikke til å spørre legen om det var andre alternativer som innleggelse.

Det er jo slik at man skal ha mulighet til å ha en viss medvirkning i behandling og utredning, men det er ikke sikkert at det ville gjort noe forskjell likevel. Jeg fikk inntrykk av at han ikke forsto alvoret i situasjonen. Jeg har problemer med å gå mer enn helt korte avstander og klarer meg ikke hjemme pga symptomene. Han snakket om at jeg måtte komme tilbake dersom jeg ikke klarte å jogge like bra som før.

Er det noen som har erfaring med å ringe i etterkant og spørre om det er mulighet for å vurdere innleggelse pga forverring/betydelige plager?  Eventuelt med å møte opp på nytt.

Jeg var hos legevakten.

Fastlegen er på ferie.

Anonymkode: 70788...f0c

Skrevet

Må vel bare ringe legevakten å si du har blitt verre?🧐 og ikke klarer deg hjemme?

De må jo uansett ta en ny vurdering av deg om du mener utskrivelsen var feil. Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

På legevakten fordi du ikke klarer å jogge like bra som før?

Anonymkode: b7dcc...66d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ringe/møte opp direkte på observasjonsposten? Jeg ville heller kontaktet legevakten på nytt, og hvis ikke innleggelse i sykehus er en mulighet så ville jeg forhørt meg om muligheten for innleggelse på kommunal akutt døgnenhet. Men det avhenger jo av hva som er galt. Hvis det er behov for mer utredning må jo legene ta stilling til det, hvis det du har er kjent og du ikke klarer deg hjemme er det mer kommunale tilbud som er riktig.

Anonymkode: 5d35b...3b9

AnonymBruker
Skrevet

Når sykehuset ikke ser en grunn til å ha deg innlagt så har du heller ikke rett til å presse gjennom at du skal bli der, hvis det er det du mener. Har tilstanden forverret seg kontakter du legevakten, evt vikar for fastlegen (alle fastleger er pålagt å ha vikar). 

Anonymkode: f5e17...b84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du måtte komme tilbake dersom du ikke klarte å jogge like bra som før? What?

Hva mener du med at du ikke klarer deg hjemme? Du får ringe til legekontoret og be om time hos vikar. Å møte opp direkte på avdelingen eller å ringe dit er nytteløst, du må ha en ny henvisning. 

Anonymkode: bf15a...000

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du klarer ikke jogge og forventer sykehusinnleggelse? What?

Anonymkode: dc183...ef2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke symptomer da?

Anonymkode: 964ca...21d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har problemer med å gå mer enn helt korte avstander og klarer meg ikke hjemme pga symptomene.

Altså over det skriver hun at hun føler han ikke forstår og under at han ber henne komme tilbake om hun ikke klarer jogge. 

Anonymkode: 34ffb...b13

Skrevet

Her må du forklare bedre, det virker som om du er litt slapp og ikke klarer å jogge så bra som før?
Det er ingen som legges inn av den grunn...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (4 minutter siden):

Her må du forklare bedre, det virker som om du er litt slapp og ikke klarer å jogge så bra som før?
Det er ingen som legges inn av den grunn...

H*n sier jo også at h*n har problemer med å gå korte avstander... 

Anonymkode: 8fae1...63e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

H*n sier jo også at h*n har problemer med å gå korte avstander... 

Anonymkode: 8fae1...63e

...og hvorfor skulle h*n da forsøke seg på jogging? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

...og hvorfor skulle h*n da forsøke seg på jogging? 

H*n nevnte vel dette for å vise til at legen ikke har forstått problemet. TS greier ikke gå, mens legen tror at hun er frisk nok til å sannsynligvis klare å jogge. Derfor er TS usikker på om hun egentlig burde skrives ut, all den tid hun hverken klarer å jogge eller gå… 

Anonymkode: d1360...6d8

• Liker 2
Skrevet

Ts skriver vel at han/hun ikke føler seg forstått, eller at legen på sykehuset ikke ser alvoret i situasjonen hennes/hans. 

Jeg tolket utsagnet «problemer med å gå korte avstander» og deretter «du får ta kontakt om du ikke klarer å jogge» som en understrekelse på at legen ikke har forstått alvoret i situasjonen i det hele tatt 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Dette er trådstarter. Takk for alle svar.

Jeg mente bare at det ga inntrykk for at han ikke hadde forstått hvor påvirket jeg var ettersom jeg er nesten sengeliggende pga symptomene, så da opplevde jeg det som at jeg ikke hadde blitt forståt helt da han kommenterte på å være oppmerksom på nedsatt yteevne ved jogging/trening. Dårlig fysisk form ved trening har jeg hatt i de aller fleste år.

De undersøkte meg for hjertesykdom fordi jeg har hatt en følelse av mye vekt over rygg/skuldre/bryst spesielt ved gange, men også i hvile, som om noen sitter på meg og trykker meg nedover som var en veldig rar følelse for meg, samt mye svimmelhet, følelse av svakhet/som om bena gir etter når jeg går, nærsynkoperinger, kvalme og følelse av kraftige hjerteslag. I det siste har jeg også hatt smerter i venstre kjeve, skulder og arm, men jeg opplever de av en litt annen karakter enn tyngde/vektfølelsen i torso/bryst/rygg. Jeg har også hatt litt sånn vanskelig å beskrive kald/varm følelse/uvel, men jeg har hatt feber når jeg har målt. Jeg har også fått petekkier litt rundt på kroppen, men det har blitt sjekket antall blodplater som var normalt.

Med at jeg ikke klarer meg hjemme mener at jeg har vansker med daglige gjøremål som dusjing, rydding, matlaging etc pga dette, samt å gå ut. Jeg tar taxi om jeg skal ut, dog prøver å gå litt.

De visste ikke hva jeg hadde da jeg ble skrevet ut fra observasjonsposten. Sa bare det med å komme tilbake dersom jeg føler/fortsatt føler at det er noe feil, får forverring og det med joggingen, som var jo rart for meg fordi jeg trodde at jeg hadde forklart hvor betydelig oppleves for meg og påvirker meg.

Svimmelheten begynte etter at jeg ble operert i nedre del av magen og underliv, så har lurt på om det kunne være relatert til det på noe vis, men det har vel egentlig ikke blitt sjekket for komplikasjoner til den. Det er en stund siden (2 måneder).

Fastlegekontoret mitt har ikke vikarer, men har time der om en uke.

Jeg kan sannsynligvis ringe legevakten og be om en ny samtale der. Det blir vel en annen lege mest sannsynligvis.

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei.

Dette er trådstarter. Takk for alle svar.

Jeg mente bare at det ga inntrykk for at han ikke hadde forstått hvor påvirket jeg var ettersom jeg er nesten sengeliggende pga symptomene, så da opplevde jeg det som at jeg ikke hadde blitt forståt helt da han kommenterte på å være oppmerksom på nedsatt yteevne ved jogging/trening. Dårlig fysisk form ved trening har jeg hatt i de aller fleste år.

De undersøkte meg for hjertesykdom fordi jeg har hatt en følelse av mye vekt over rygg/skuldre/bryst spesielt ved gange, men også i hvile, som om noen sitter på meg og trykker meg nedover som var en veldig rar følelse for meg, samt mye svimmelhet, følelse av svakhet/som om bena gir etter når jeg går, nærsynkoperinger, kvalme og følelse av kraftige hjerteslag. I det siste har jeg også hatt smerter i venstre kjeve, skulder og arm, men jeg opplever de av en litt annen karakter enn tyngde/vektfølelsen i torso/bryst/rygg. Jeg har også hatt litt sånn vanskelig å beskrive kald/varm følelse/uvel, men jeg har hatt feber når jeg har målt. Jeg har også fått petekkier litt rundt på kroppen, men det har blitt sjekket antall blodplater som var normalt.

Med at jeg ikke klarer meg hjemme mener at jeg har vansker med daglige gjøremål som dusjing, rydding, matlaging etc pga dette, samt å gå ut. Jeg tar taxi om jeg skal ut, dog prøver å gå litt.

De visste ikke hva jeg hadde da jeg ble skrevet ut fra observasjonsposten. Sa bare det med å komme tilbake dersom jeg føler/fortsatt føler at det er noe feil, får forverring og det med joggingen, som var jo rart for meg fordi jeg trodde at jeg hadde forklart hvor betydelig oppleves for meg og påvirker meg.

Svimmelheten begynte etter at jeg ble operert i nedre del av magen og underliv, så har lurt på om det kunne være relatert til det på noe vis, men det har vel egentlig ikke blitt sjekket for komplikasjoner til den. Det er en stund siden (2 måneder).

Fastlegekontoret mitt har ikke vikarer, men har time der om en uke.

Jeg kan sannsynligvis ringe legevakten og be om en ny samtale der. Det blir vel en annen lege mest sannsynligvis.

Hvis du er undersøkt for hjertesykdom, tatt blodprøver som viser blodprosent, sjekket deg for infeksjoner osv så er det nok ikke så mye mer de får gjort før det evt dukker opp nye/andre/forverrede symptomer som gir indikasjon for flere undersøkelser. Så om du nå mener du er verre og trenge hjelp i helga, er det bare bra at du kontakter de igjen (altså legevakten der du var) :) Håper det ordner seg, hørtes ikke greit ut💞

AnonymBruker
Skrevet

Regner med de har tatt utfyllende blodprøver som blødningsprøver og hjerteprøver? 

Anonymkode: dc183...ef2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...