Gå til innhold

Hvorfor er spontaniteten og utadvendthet det eneste jenter faller for

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv de mest introverte jenter jeg kjenner. Når alt kommer til alt, kan du være så vellykket og mentalt fungerende du bare vil. Forelskelsesruset får jenter bare overfor utadvendt og sjarmerende menn…. Hvorfor er det sånn??

Anonymkode: d3fc6...66d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du er så sjenert at du ikke snakker med jenter så er det veldig usannsynlig at de faller for deg. 

Anonymkode: e1151...cef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du er så sjenert at du ikke snakker med jenter så er det veldig usannsynlig at de faller for deg. 

Anonymkode: e1151...cef

Jeg snakker masse med jenter. Jeg dater ofte jenter. Jenter sier at du ofte liker meg som person og vil bli bedre kjent med meg. Men etter noen måneder finner de ut at de ikke har den berusende forelskesesfølelsen for meg og viI heller være venner….

AnonymBruker
Skrevet

Kom med noen flere svar da folkens 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg snakker masse med jenter. Jeg dater ofte jenter. Jenter sier at du ofte liker meg som person og vil bli bedre kjent med meg. Men etter noen måneder finner de ut at de ikke har den berusende forelskesesfølelsen for meg og viI heller være venner….

Sånn er det jo for alle, å bli forelsket er ikke hverdagskost, det skjer sjeldent. Det er så utrolig mye som skal klaffe. Blir du forelsket i alle jenter du møter?

Anonymkode: c07aa...610

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det jo for alle, å bli forelsket er ikke hverdagskost, det skjer sjeldent. Det er så utrolig mye som skal klaffe. Blir du forelsket i alle jenter du møter?

Ja

AnonymBruker
Skrevet

Og nei, det skjer sjeldent at jenter faller for sjenerte menn…. Derimot skjer det ofte at de faller for spontane menn med sjarme…. Hvorfor ikke bare si det høyt???

AnonymBruker
Skrevet

Og nei, det skjer sjeldent at jenter faller for sjenerte menn…. Derimot skjer det ofte at de faller for spontane menn med sjarme…. Hvorfor ikke bare si det høyt???

Jeg falt for en sjenert mann, og har vært sammen med ham i 30 år.
At han er sjenert betyr ikke at han ikke har sjarm, for jeg ble så absolutt sjarmert av hans stillferdige humor, omsorg, og rolige fremtoning.
Det betyr heller ikke at han ikke er spontan, han er bare ikke spontan på en utadvendt måte.

Anonymkode: e9fbd...6c4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer jo ikke. Mange jenter faller for stille og mystiske menn. Jeg har falt for begge deler opp i gjennom livet. Vær deg selv. 

Anonymkode: c4c0a...be2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det stemmer jo ikke. Mange jenter faller for stille og mystiske menn. Jeg har falt for begge deler opp i gjennom livet. Vær deg selv. 

Anonymkode: c4c0a...be2

Det finnes sikkert unntak, men det er ikke mange nei

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selv de mest introverte jenter jeg kjenner. Når alt kommer til alt, kan du være så vellykket og mentalt fungerende du bare vil. Forelskelsesruset får jenter bare overfor utadvendt og sjarmerende menn…. Hvorfor er det sånn??

Vil vel si at det svikter allerede ved det grunnleggende premisset her. Man kan ikke generalisere seg fram til dette, vel? Jeg for min del faller mer for omsorgsfulle og stødige menn, i alle fall. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (20 minutter siden):

Vil vel si at det svikter allerede ved det grunnleggende premisset her. Man kan ikke generalisere seg fram til dette, vel? Jeg for min del faller mer for omsorgsfulle og stødige menn, i alle fall. 

Ja alle jenter sier nettopp slikt. Akkurat som jeg skrev i mitt hovedinnlegg, men når alt kommer alt, så tar de bare spontane utro menn… ferdig med det…

Skrevet

Ja alle jenter sier nettopp slikt. Akkurat som jeg skrev i mitt hovedinnlegg, men når alt kommer alt, så tar de bare spontane utro menn… ferdig med det…

Oh lord. Hvis du allerede har bestemt deg for fasiten basert på egenproduserte stereotyper, så skjønner jeg ikke vitsen i å åpne diskusjonen. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (Akkurat nå):

Oh lord. Hvis du allerede har bestemt deg for fasiten basert på egenproduserte stereotyper, så skjønner jeg ikke vitsen i å åpne diskusjonen. 

Bare å få utløp for frustrasjonen. Jeg får nettopp slike tilbakemeldinger som at jeg er snill, omsorgsfull, stabil, kan og vet mye osv…. Men etterpå sier de at forelkelsesruset ikke er tilstede og da blir det aldri mer enn litt kyssing før jeg blir dumpa tilslutt…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og spontane og utro menn kan også være sjenerte og innadvendte (ikke synonymer), det er som sagt ingen motsetning i å være spontan og sjenert ingen motsetning i dette.

Så vidt jeg vet har min sjenerte og spontane mann ikke vært utro, så...

Anonymkode: e9fbd...6c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er antagelig en av disse som kom hit allerede ferdig snakka?  Folk er ikke enten A eller B, det er et helt spekter av personligheter innenfor både intro og ekstrovert.  Hvis du får dates, så har du kommet forbi en grunnleggende vanskelighet. Hva det så skyldes, er umulig å si. Kanskje er du ikke morsom, kanskje inviterer du ikke inn i samtalen, er overfladisk, egosentrisk, har spesielle holdninger, dårlig hygiene, viser ikke fysisk interesse, etc.  Kanskje du regelrett har en shitty personlighet? Hvem vet?

Jeg er i hvertfall det helt motsatte av den spontane ekstroverten du tenker på, men det har aldri vært til hinder for å klikke med kvinner. Å komme til det stadiet at jeg faktisk møter dem, har vært mye tøffere. 

Anonymkode: b145f...da9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (1 time siden):

Jeg tror vi alle kjenner denne svært aktive AB`en på singelforumet nå, og vet at uansett hva man argumenterer med, så går det ikke inn. Han har allerede bestemt seg for at alle kvinner har gått inn i en slags verdensomspennende konspirasjon for å holde han single, ukysset, og sexløs resten av livet. 

Anonymkode: 91fe4...e19

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Faller som oftest for introverte og rolige menn, gjør ikke meg noe at de er passive og avventende, så lenge de virker interessert i meg når jeg tar kontakt og kommuniserer med de, og er selvgående i eget liv og har sine ting de er engasjert i.

Jeg trenger tid for å få følelser og er selv introvert, derfor matcher jeg dårlig med utadvendte og pågående typer. Sjarme er forresten ikke forbeholdt de ekstroverte, kjenner flere til dels sjenerte menn som er veldig sjarmerende. Det er forresten slik at de introverte, sjenerte mennene jeg falt for var lidenskapelige og tok gjerne initiativ på soverommet, så en gjennomgående passiv mann hadde neppe falt like mye i smak. Kanskje du mangler den biten?  Det må i det minste være litt gnist for at det skal bli tenning. 

Jeg er en relativt søt kvinne som ofte blir sjekket opp av utadvendte menn, men jeg faller altså sjelden for de. Det har skjedd, men da fordi det viste seg at de hadde andre sider også, som dybde og empati, som jeg synes er tiltrekkende kvaliteter.

Nå skriver jeg kun mine preferanser, men det er fordi det er kun det jeg kan uttale meg om med sikkerhet, og sånn er det med deg også. Du generaliserer og sier at kvinner liker ikke ditt eller datt, men det handler i praksis om dine egne erfaringer, og du vet ikke sikkert hvorfor disse kvinnene ikke vil ha deg. Kanskje er det noe helt annet enn du tror. 

Anonymkode: 8efe7...4ff

• Liker 2
Skrevet

Faller ikke for utadvendte eller spontane menn.. liker best rolige og ikke så sosiale, da jeg selv er sånn

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (1 time siden):

Faller ikke for utadvendte eller spontane menn.. liker best rolige og ikke så sosiale, da jeg selv er sånn

Jeg vet at alle jenter ‘sier’ at de vil ha en rolig og stødig og stabil type, men ham velger de som shoppekompis eller bonus-bror, men ikke som partner, der er det ekstroverte spontane alfa typer som sitter med makten…. 

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...