Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er usikker på om noen kan hjelpe meg å svare på dette. Jeg hadde i fjor en elskerinne og har hørt at hun nettopp har fått ett barn, og har en misstanke om at jeg kan være barnets far, selv om hun ikke har sagt noe til meg om hverken graviditet eller at hun har født (noe jeg finner helt utrolig om hun har valgt å ikke informere om at hun ble gravid). Nå frykter jeg altså at det kan komme en overraskelse i posten hvilken dag som helst med krav om barnebidrag. Noen som vet hvor lang tid det tar fra fødselen til et slikt krav kommer? og får man bare et brev om at det skal trekkes et beløp fra kontoen din eller får man et brev med informasjon og om man tar på seg farskapet osv.? Og hvilke rettigheter har jeg overfor barnet? hun har vel allerede fylt ut de papirene som kan sikre meg rettigheter på sykehuset, uten at jeg fikk mulighet til å være tilstede. Til slutt, kan hun velge å ikke oppgi hvem barnefaren er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun kan sette opp far ukjent.. (mer penger til henne ) Krever hun farsbidrag av deg må du ta en farskapstest.

HUn kan ikke sette deg som far uten at du blir informert...da har du på lik linje med henne rett til å kreve farskapstest.. Er du faren har du ikke noe rett til å nekte på ta på deg farsansvar.

også har du rett til samvær en dag i uken og annenhver helg

Har du ikke snakket med henne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...