AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Bare kom til å tenke på det nå som jeg snakker med en på tinder. Han spør hva jeg er utdannet og jeg svarer **** også svarer han: skjønner. Og ingenting annet. Jeg syns mange bruker "skjønner" når de svarer på ting. Jeg syns det er rart og litt sånn hovent på en måte å svare det. Hva er det å skjønne? At jeg sier at jeg er utdannet f.eks mekaniker da, så er jo ikke det noe å skjønne? Kan man ikke bare svare: åja! Trives du med det? Eller et eller annet sånt istede? Er det bare jeg som syns det er rart å bruke det i sånne settinger, og også litt same vibe som blunketegn? Anonymkode: ba7cd...135 2
Bolthorn Skrevet 23. juli 2021 #2 Skrevet 23. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bare kom til å tenke på det nå som jeg snakker med en på tinder. Han spør hva jeg er utdannet og jeg svarer **** også svarer han: skjønner. Og ingenting annet. Jeg syns mange bruker "skjønner" når de svarer på ting. Jeg syns det er rart og litt sånn hovent på en måte å svare det. Hva er det å skjønne? At jeg sier at jeg er utdannet f.eks mekaniker da, så er jo ikke det noe å skjønne? Kan man ikke bare svare: åja! Trives du med det? Eller et eller annet sånt istede? Er det bare jeg som syns det er rart å bruke det i sånne settinger, og også litt same vibe som blunketegn? Anonymkode: ba7cd...135 Skjønner😉 Fra spøk til revolver, da er dem vel ikke interessert i å holde samtalen gående? Bare å ignorere å gå videre.
Silva Pluvialis Skrevet 23. juli 2021 #3 Skrevet 23. juli 2021 Noen ganger kan jeg svare «skjønner» hvis jeg ikke kommer på noe annet å si og jeg heller ikke ønsker å avslutte samtalen. 1
Duff Skrevet 23. juli 2021 #4 Skrevet 23. juli 2021 Sånn generelt sett opplever jeg at det er ett ord mange bruker når de lytter aktivt men det betinger jo at ikke de bare forsvinner idet du er ferdig med å fortelle men bidrar litt med egne ting og oppfølgingsspørsmål. Men, det kan også være noe jeg sier til mennekser som skravler alt for mye når jeg merker at det er mere ene-tale enn Sam-tale. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå