AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Vil ikke gå opp eller ned , men ligge stabil. Veier 47 kg og er lite aktiv. Når jeg plottet inn det fikk jeg 1400 kalorier. Bruker vanligvis å spise 1200-300 kalorier. Annerledes ikke om jeg går opp eller ned av det siden vekten jeg gar hjemme er litt surrete og viser forskjellig hele tiden. Er alltid sulten og skulle ønske å kunne spise mer men legger veldig fort på meg. Gar veldigggg lite muskler som følge av muskelsvinn fordi jeg hadde en periode da jeg var sengeliggende så forbrenningen min er ikke på topp.. Anonymkode: 82d6a...344
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #2 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil ikke gå opp eller ned , men ligge stabil. Veier 47 kg og er lite aktiv. Når jeg plottet inn det fikk jeg 1400 kalorier. Bruker vanligvis å spise 1200-300 kalorier. Annerledes ikke om jeg går opp eller ned av det siden vekten jeg gar hjemme er litt surrete og viser forskjellig hele tiden. Er alltid sulten og skulle ønske å kunne spise mer men legger veldig fort på meg. Gar veldigggg lite muskler som følge av muskelsvinn fordi jeg hadde en periode da jeg var sengeliggende så forbrenningen min er ikke på topp.. Anonymkode: 82d6a...344 Vet ikke hva jeg skal si på aktivitetsnivå. Veldig forskjellig fra dag til dag. Noen dager er jeg i gang hele dagen. Andre dager sitter jeg hele dagen , men selv om at jeg går mye bruker jeg ikke mye energi på det- er veldig lett i kroppen og beveger meg veldig enkelt. Anonymkode: 82d6a...344
Purple_Pixiedust Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Kommer an på hvor høy du er også. Jeg har også hatt en periode hvor jeg har vært sengeliggende og mistet masse muskelmasse så jeg har blitt undervektig. Men jeg må spise mer enn 1400 kcal for å gå opp i vekt likevel. Tror jeg ligger på sånn 1700 kcal eller noe slikt. Aner egentlig ikke da jeg ikke teller. Det er et høvelig estimat. Men jeg er høy og det påvirker hvor mye jeg trenger av kcal. Jeg veier 9 kg mer enn deg. Men med mindre du er veldig lav så er jo du også undervektig og muligens sliter du med spiseforstyrrelse du også, så er litt vanskelig å kunne gi noe råd siden man ikke vet hvor mye undervektig du eventuelt er. Hvis du er veldig undervektig så bør du komme deg litt opp i BMI, men det vet jeg er mye enklere sagt enn gjort.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #5 Skrevet 24. juli 2021 Purple_Pixiedust skrev (8 timer siden): Kommer an på hvor høy du er også. Jeg har også hatt en periode hvor jeg har vært sengeliggende og mistet masse muskelmasse så jeg har blitt undervektig. Men jeg må spise mer enn 1400 kcal for å gå opp i vekt likevel. Tror jeg ligger på sånn 1700 kcal eller noe slikt. Aner egentlig ikke da jeg ikke teller. Det er et høvelig estimat. Men jeg er høy og det påvirker hvor mye jeg trenger av kcal. Jeg veier 9 kg mer enn deg. Men med mindre du er veldig lav så er jo du også undervektig og muligens sliter du med spiseforstyrrelse du også, så er litt vanskelig å kunne gi noe råd siden man ikke vet hvor mye undervektig du eventuelt er. Hvis du er veldig undervektig så bør du komme deg litt opp i BMI, men det vet jeg er mye enklere sagt enn gjort. Ok. Er 170 høy.nei. da virker det som du har høyere forbrenning enn meg. For å kunne spise 1200 kalorier må jeg gå hele dagen, ellers går jeg opp.. Anonymkode: 82d6a...344
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #6 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok. Er 170 høy.nei. da virker det som du har høyere forbrenning enn meg. For å kunne spise 1200 kalorier må jeg gå hele dagen, ellers går jeg opp.. Anonymkode: 82d6a...344 Du har BMI på 16,3. Du er nok sulten fordi du er undervektig og kroppen ønsker at du skal gå opp i vekt. Du bør gå til legen din og få råd, og kanskje henvisning til psykolog om du har spiseforstyrrelser. Anonymkode: 0ab86...675 8
Purple_Pixiedust Skrevet 24. juli 2021 #7 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Er 170 høy.nei. da virker det som du har høyere forbrenning enn meg. For å kunne spise 1200 kalorier må jeg gå hele dagen, ellers går jeg opp.. Anonymkode: 82d6a...344 Da er du alt for undervektig, og det er derfor du ikke kan spise særlig uten å gå opp. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #8 Skrevet 24. juli 2021 Jeg ligger på 1300 kcal og er fornøyd med det. Går ned i vekt, noe som er det viktigste. Har fått tildelt 1700 kcal av Vektklubb. Anonymkode: 69e35...bfa
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 Hei Jeg tror ikke det er bra for deg å stille slike spørsmål her på KG. Håper du passer godt på deg selv. Du fortjener å ha det bra. Anonymkode: bf010...f1e 1
Chantielle Skrevet 24. juli 2021 #10 Skrevet 24. juli 2021 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Med vennlig hilsen, Chantielle mod.
Anbefalte innlegg