student86 Skrevet 26. juli 2021 #41 Del Skrevet 26. juli 2021 Jeg tar korona og mutasjonene alvorlig, bare så det er helt tydelig. Er i tillegg opptatt av helse, og USA er ikke alltid et forbilde på god helse. Syns forøvrig det burde være mer fokus på folkehelse her i Norge. Et enkelt nettsøk forteller meg at Alabama er på topp tre av alle statene i USA med mest fedme blant befolkningen. Hvorfor skriver de ikke noe om det i disse nyhetssakene som linkes til i tråden? Her står det om fedme og risiko for død av korona. Jeg tenker at her skal det mye mer til enn kun vaksiner, selv om vaksiner er kjempeviktig for dem med risikofaktorer som eksempelvis fedme. Stakkars mennesker, de risikerer ikke kun korona, men allslags andre sykdommer og tilstander på løpende bånd. Men er de unge nok, har de kanskje ikke rukket å utvikle noen følgesykdommer enda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 5. august 2021 #42 Del Skrevet 5. august 2021 Realverdien skrev (På 24.7.2021 den 0.38): Er vel sjelden vaksine-tilhengerne gidder å drøfte saken med utgangspunkt i de mer oppegående vaksineskeptikerne Det finnes ikke oppegående vaksine"skeptikere" (som egentlig bare er vitenskapsfornektere og ikke finnes skeptiske). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 5. august 2021 #43 Del Skrevet 5. august 2021 32 minutter siden, jabx said: Det finnes ikke oppegående vaksine"skeptikere" (som egentlig bare er vitenskapsfornektere og ikke finnes skeptiske). Jeg er nesten helt enig. Men jeg ville vært skeptisk til å importere vaksiner fra Russland og Kina, siden vaksiner tross alt har et potensiale til å være farlige, om den som produserer vaksinen ønsker det. Da kan vaksinen være et biologisk våpen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbalala Skrevet 5. august 2021 #44 Del Skrevet 5. august 2021 jabx skrev (1 time siden): Det finnes ikke oppegående vaksine"skeptikere" (som egentlig bare er vitenskapsfornektere og ikke finnes skeptiske). Tar du influensavaksine hvert år? Hvis nei, hvorfor ikke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kermit123 Skrevet 6. august 2021 #45 Del Skrevet 6. august 2021 12 hours ago, jabx said: Det finnes ikke oppegående vaksine"skeptikere" (som egentlig bare er vitenskapsfornektere og ikke finnes skeptiske). Nja, her synes jeg du er litt bastant. Man må alltid være mottakelig for ny info. Såklart, det er slitsomt å faktasjekke all vaksineskepsis med tvilsomme kilder, når man vet at det nesten alltid i utgangspunktet har blitt debunked. Men det å låse seg til et standpunkt og blankt avfeie alle argumenter som kommer inn mot er farlig det også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. august 2021 #46 Del Skrevet 6. august 2021 Barbalala skrev (11 timer siden): Tar du influensavaksine hvert år? Hvis nei, hvorfor ikke? Fordi jeg typisk ikke løper stor risiko for å bli smittet, og de jeg omgåes, som er i risikosonen for å få konsekvenser av influensa, blir vaksinert. Vi vaksinerer ikke for morro skyld. Det er en avgrenset statistisk risikovurdering basert på smitte, mulighet for behandling, statistisk utfall og langvarig konsekvens. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg