Realverdien Skrevet 24. juli 2021 #21 Del Skrevet 24. juli 2021 Alterego666 skrev (5 minutter siden): Et åpenbart dilemma. I tilfellet covid-19 har dette potensielt spart millioner av liv, mangfoldige millioner arbeidsløse og politisk stabilitet. Jeg venter på en bred og åpen internasjonal debatt om dette så fort farmasi, forskning og myndigheter får hodet over vannet. Det er et ganske stort 'potensielt' du bruker der. Jeg er også uenig i at en internasjonal debatt i etterkant av pandemien har noe for seg. Vi vet hva konklusjonen blir for alle: Vi gjorde vårt beste utifra det vi visste da. Ingen blir holdt ansvarlig for de mange mange skadene på barna i det nedstengte Norge f.eks. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 24. juli 2021 #22 Del Skrevet 24. juli 2021 Realverdien skrev (2 minutter siden): Det er et ganske stort 'potensielt' du bruker der. Jeg er også uenig i at en internasjonal debatt i etterkant av pandemien har noe for seg. Vi vet hva konklusjonen blir for alle: Vi gjorde vårt beste utifra det vi visste da. Ingen blir holdt ansvarlig for de mange mange skadene på barna i det nedstengte Norge f.eks. Alle holdes ansvarlige, og alle bedømmes ut fra samfunnets kunnskap på tidspunktet. Ingen skal ofres fordi noen fikk konsekvenser fordi mange ble reddet. Hva er alternativet? Gjøre ingenting? La toppledere vaske hendene sine ved å sparke beslutningstakere under seg? Vi har anledning til å høste mye lærdom etter pandemien, medisinsk, beredskapsmessig og politisk. Dersom vi kapper hodet av de som sto i frontlinjen for beslutninger, vil vi ikke kunne høste lærdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 24. juli 2021 #23 Del Skrevet 24. juli 2021 Alterego666 skrev (19 minutter siden): Alle holdes ansvarlige, og alle bedømmes ut fra samfunnets kunnskap på tidspunktet. Ingen skal ofres fordi noen fikk konsekvenser fordi mange ble reddet. Hva er alternativet? Gjøre ingenting? La toppledere vaske hendene sine ved å sparke beslutningstakere under seg? Ja. At toppledere må ta hatten sin og gå. At regjeringen må gå. At Helsedep. må gå. Slike ting. Dersom man finner ut at de har handlet feil eller veikt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 24. juli 2021 #24 Del Skrevet 24. juli 2021 Callisto83 skrev (2 timer siden): Det finnes en tråd om noe tilsvarende på forumet Reddit, fra USA. Historier fra leger og helsepersonell, om hva som skjedde med covid fornektere som får påvist covid. Egentlig ganske trist. LINK Takk for link. Sprø lesning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 24. juli 2021 #25 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) 1 hour ago, Druid said: Akkurat denne typen nyhetssaker har vi desverre hatt et par av som i etterkant har vist seg å være løgn. Så akkurat denne har jeg avskrevet som tvilsom. Ikke nødvendigvis faktuelt feil, men dramatisert. Hva mener du her? Det er snakk om en lege som forteller om erfaringene sine fra sykehuset. Det ligner veldig på det italienske leger fortalte da Italia var som hardest rammet, så jeg ser ingen grunn til å ikke tro at det er sant. Edit: Minus vaksinasjonsanbefalingene, naturligvis, siden det den gangen ikke fantes en vaksine. Endret 24. juli 2021 av T-Rex 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. juli 2021 #26 Del Skrevet 24. juli 2021 T-Rex skrev (7 minutter siden): Hva mener du her? Det er snakk om en lege som forteller om erfaringene sine fra sykehuset. Det ligner veldig på det italienske leger fortalte da Italia var som hardest rammet, så jeg ser ingen grunn til å ikke tro at det er sant. Edit: Minus vaksinasjonsanbefalingene, naturligvis, siden det den gangen ikke fantes en vaksine. https://www.google.no/amp/s/beta.ctvnews.ca/national/coronavirus/2020/11/16/1_5191235.html Denne viste seg å være overdramatisert etter at det ble gjordt en faktasjekk. Amerikanere må få tilbake reguleringer på presse. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 24. juli 2021 #27 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) Realverdien skrev (41 minutter siden): Dersom man finner ut at de har handlet feil eller veikt. Dersom man finner iu at de har handlet mot bedre vitende og/eller at de negative konsekvensene er uakseptable sett i forhold til resultatene. Det finnes ingen svar man kan sette to streker under og som alle kan enes om. Endret 24. juli 2021 av Alterego666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 24. juli 2021 #28 Del Skrevet 24. juli 2021 28 minutter siden, Druid said: https://www.google.no/amp/s/beta.ctvnews.ca/national/coronavirus/2020/11/16/1_5191235.html Denne viste seg å være overdramatisert etter at det ble gjordt en faktasjekk. Amerikanere må få tilbake reguleringer på presse. Står det noe i den artikelen som du mener sier at den er overdramatisert? I så fall tror jeg du misforstår den. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 24. juli 2021 #29 Del Skrevet 24. juli 2021 Fakta? skrev (Akkurat nå): Står det noe i den artikelen som du mener sier at den er overdramatisert? I så fall tror jeg du misforstår den. Nei, det var bare henvisning til en av de tidligere sakene; det finnes en debunk av denne, men jeg gadd ikke lete etter den også. Poenget er at siden det ikke stilles krav til etteretelighet for Amerikansk presse, så stiller jeg meg tvilende til jeg ser det fra flere uavhengige kilder som ikke har interesser i saksområdet. (At det skulle skjedd i Alabama er ikke urimelig, og gjør det mer troverdig, men det er fordommene mine som snakker. Hun ble sikkert spurt av Mor, Søster og ektefelle uten å fortelle at det var 1 fysisk person som spurte…) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 24. juli 2021 #30 Del Skrevet 24. juli 2021 8 minutter siden, Druid said: Poenget er at siden det ikke stilles krav til etteretelighet for Amerikansk presse, så stiller jeg meg tvilende til jeg ser det fra flere uavhengige kilder som ikke har interesser i saksområdet. Jeg skjønner egentlig ikke hva du er så tvilende til. Det er stort sett et følelsesbasert innlegg som har lite fakta utover at noen relativt unge personer har dødd, disse hadde familie som ble lei seg, og at det er for seint å få vaksine når man har blitt alvorlig syk. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 24. juli 2021 #31 Del Skrevet 24. juli 2021 Helsearbeidere i enkelte stater får rett og slett hatmeldinger for å bare gjøre jobben sin. Sånn ille har det blitt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 24. juli 2021 #32 Del Skrevet 24. juli 2021 Men tilbake til trådstarten. Nrk dreit seg ut med å linke til en enkelt lege som kom med påstander på Facebook som har blitt tilbakevist. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 24. juli 2021 #33 Del Skrevet 24. juli 2021 Justlooking skrev (4 minutter siden): Men tilbake til trådstarten. Nrk dreit seg ut med å linke til en enkelt lege som kom med påstander på Facebook som har blitt tilbakevist. Jeg skrev journalisten. Han har ikke svart. Var høflig i min tilnærming, men... av erfaring vet jeg at de tror at alle som klager på journalistikk er tapere som bor i kjellere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 24. juli 2021 #34 Del Skrevet 24. juli 2021 Realverdien skrev (4 minutter siden): Jeg skrev journalisten. Han har ikke svart. Var høflig i min tilnærming, men... av erfaring vet jeg at de tror at alle som klager på journalistikk er tapere som bor i kjellere. De ville aldri brukt en slik kilde hvis budskapet var motsatt. Derfor jeg reagerte på at de alle aksepterer hva enn som skrives pro vaksinen men ingen vil skrive om noen som kommer med påstander andre veien. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz94 Skrevet 24. juli 2021 #35 Del Skrevet 24. juli 2021 40 minutter siden, Justlooking said: Men tilbake til trådstarten. Nrk dreit seg ut med å linke til en enkelt lege som kom med påstander på Facebook som har blitt tilbakevist. Hvor er de tilbakevist? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 24. juli 2021 #36 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) Krantz94 skrev (3 minutter siden): Hvor er de tilbakevist? Jeg googlet denne damen og linket tidlig i tråden til diverse steder som ikke tok det hun sa for god fisk. Kan alle vilkårlig Google noe og finne Facebooktråder som er for eller mot egne synspunkter? Er det ikke det alle fraråder? Men nrk har såkalt tynge? Der må jo gjelde alle? Endret 24. juli 2021 av Justlooking Tillegg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz94 Skrevet 24. juli 2021 #37 Del Skrevet 24. juli 2021 8 minutter siden, Justlooking said: Jeg googlet denne damen og linket tidlig i tråden til diverse steder som ikke tok det hun sa for god fisk. Kan alle vilkårlig Google noe og finne Facebooktråder som er for eller mot egne synspunkter? Er det ikke det alle fraråder? Men nrk har såkalt tynge? Der må jo gjelde alle? Det du linket til var et knippe folk som ikke likte Cobias historie, eller ikke trodde på den. Det er ikke det samme som å tilbakevise. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 25. juli 2021 #38 Del Skrevet 25. juli 2021 Krantz94 skrev (19 timer siden): Det du linket til var et knippe folk som ikke likte Cobias historie, eller ikke trodde på den. Det er ikke det samme som å tilbakevise. Hele poenget er at nrk brukte et omdiskutert Facebook innlegg som «sannhet» 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 25. juli 2021 #39 Del Skrevet 25. juli 2021 (endret) Og der kastet Dagbladet seg på samme historie, om mulig enda mer følelsesladet.... https://www.dagbladet.no/nyheter/legens-bonn---det-er-for-seint/74043248 Det ville vært spennende å vite hvor mange slike opplevelser hun har hatt siste to måneder. Endret 25. juli 2021 av Tiuren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. juli 2021 #40 Del Skrevet 26. juli 2021 Ryddet for spekulasjoner, brukerangrep, brukerdebatt og avsporinger. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg