Gå til innhold

Hvor gammel er babyen når den trenger vinterdress ca?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Erfaringer? 

Anonymkode: 177ee...1e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo an på når babyen er født på året.

Anonymkode: 3a004...770

• Liker 5
Skrevet

Når barnet har begynt å gå😊

De minste babyene sitter stort sett nedi vinterposen sin. Min er født i desember, og brukte ikke vinterdress før han hadde blitt litt over året.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på! Har seks barn og første vinterdress har variert fra størrelse 74 til 92. Kommer an på når på året de er født og hvor tidlig ute de er motorisk.

Babyer som ikke kan krabbe eller sette seg opp selv trenger ikke være ute på vinteren, utenom i vognpose etc. 

Anonymkode: 6861d...93c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde vi første dress i str. 74/80, den brukte sønnen vår fra han var ca 8 mnd. Ble brukt på turer i bæresele/meis, lekeplasser, akebrett osv. Veldig kjekt, og hadde ikke klart oss med bare pose. 

Anonymkode: b9c98...19e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår er født i september og begynte i barnehagen da hun var ett år. Vi kjøpte en tynn parkdress i str 80 til våren og en vinterdress i str 86 til høsten.

Anonymkode: 5f6fe...4a1

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte vinterdress når han var ca 7 mnd. Han var alt for nysgjerrig til å kunne holdes i vognposen, for han ville jo ned å se og smake på snøen. Kosa seg enormt med å krabbe rundt i (hardpakka) snø med vinterdress og fotposer 🥰🥰

Anonymkode: 86880...655

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker, ut i fra min erfaring, at vinterdress ikke er nødvendig før barnet kan bevege seg en del selv. Snø er ganske ekkelt å bevege seg på, for det er kaldt og rart, og ofte hardt og glatt eller kram.

Mitt sommerbarn ble stor nok til å prøve seg på snø første vinter, men da var det så sent i sesongen at han bare fikk vanlig dress med masse ull. Jeg tror han var ca 9 mnd, og kravlet rundt inne.

Du må altså se an barnets alder og motoriske ferdighet når du bestemmer når hen skal få dress.

Anonymkode: aca48...08a

Skrevet

Jeg har kjøpt vinterdress i str 56 som jeg planlegger å bruke endel (sålenge den passer). Har termin i november. Det er ikke alle tilfeller jeg synes det virker mest praktisk med vognpose, spesielt om man skal inn og ut av bil osv, så man slipper å kle om så mye. Kommer ikke til å kjøpe bilstolpose med det første.. 

AnonymBruker
Skrevet
Niny skrev (1 time siden):

Jeg har kjøpt vinterdress i str 56 som jeg planlegger å bruke endel (sålenge den passer). Har termin i november. Det er ikke alle tilfeller jeg synes det virker mest praktisk med vognpose, spesielt om man skal inn og ut av bil osv, så man slipper å kle om så mye. Kommer ikke til å kjøpe bilstolpose med det første.. 

Barnet kan ikke sitte med vinterdress på i bilen, da er ikke selen trygg lenger, så akkurat i det tilfellet er det mindre tidkrevende å bære ungen i posen på armen ut. Men det beste er egentlig å sette ungen i stolen inne og bare ha på lue og teppe ut i bilen. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Niny said:

Finnes det virkelig så små vinterdresser? Tror 74 er det minste jeg har funnet 🤔 Det er nok ikke ofte man kan bruke det, som over nevnt kan man jo ikke bruke vinterdress i bilstol. Kommer langt med et ullsett og et teppe til så små :) bilstolpose ser jeg ingen poeng i, tepper funker fint :)

Anonymkode: 5f6fe...4a1

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Barnet kan ikke sitte med vinterdress på i bilen, da er ikke selen trygg lenger, så akkurat i det tilfellet er det mindre tidkrevende å bære ungen i posen på armen ut. Men det beste er egentlig å sette ungen i stolen inne og bare ha på lue og teppe ut i bilen. 

Der var enda en ting å tenke på ja 😅 Første barnet her, så mye man skal sette seg inn i 😬🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Niny skrev (6 timer siden):

ungen din kommer til å koke i bilen med vinterdress på. Er bare å ha på en tynnere ulldress og legge på ungen teppe. Hørtes ekstremt unødvendig ut, samt at man ikke skal ha på yttertøy når man har sele på. Særlig ikke barn.

Anonymkode: dc020...5af

AnonymBruker
Skrevet
Niny skrev (6 timer siden):

Vinterdress er nok ikke praktisk på så små, dessverre. Som flere har nevnt så er de ikke trygge å bruke i bil, og dessuten så risikerer man at ungen blir for varm om man skal inn på butikker, senter også videre.

Fordelen med vognpose evt. dyne/pledd er at man enkelt kan åpne når man er innendørs, uten å vekke barnet. :) 

Men enig i at man ikke nødvendigvis trenger en egen pose til bilstolen. :) Pledd gjør nytten  i de fleste tilfeller, med mindre man skal være ute lenge, da er vogn med vinterpose og/eller stormtrekk best.

Anonymkode: 6861d...93c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...