AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 I våres var jeg på 4 dater med en fantastisk mann. Jeg er utrolig forelsket. Han ringte meg etter fjerde daten å sa at han ville prøve på nytt med en exen. Jeg hadde ikke møtt henne før. Jeg er blitt helt gal. Jeg går forbi huset hans nesten hver kveld, følger panisk med på SOME (foreldre hans, exen osv.), oppsøkt exen hans på jobb flere ganger (ikke gitt meg tilkjenne) og henger på steder jeg håper han er. Dette er blitt helt sykelig, jeg tenker på han døgnet rundt. Jeg tror ikke han vet at jeg stalker han. Jeg prøvde hardt å få han tilbake uten hell. Jeg er så vannvittig sjalu på exen hans at jeg kastet opp utenfor butikken hun jobber første gang jeg møtte henne. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Skammer meg, klarer ikke å slutte. Anonymkode: 7df89...0a6 4
Duraton Skrevet 23. juli 2021 #2 Skrevet 23. juli 2021 Tja. Du vet nå egentlig svaret selv. Hva bruker/burde folk gjøre når dem har problemer som stammer ifra psyken? 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #3 Skrevet 23. juli 2021 Duraton skrev (1 minutt siden): Tja. Du vet nå egentlig svaret selv. Hva bruker/burde folk gjøre når dem har problemer som stammer ifra psyken? Jeg har vurdert psykolog. Men det er så flaut. Jeg jobber selv som lege, burde jo ha noen mestringstrategier men greier ikke å snu tankegangen. Anonymkode: 7df89...0a6 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #5 Skrevet 23. juli 2021 Haha den var ny. Har ingen tips til deg. Annet enn psykolog da selvfølgelig Anonymkode: 40c13...32f
Duraton Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har vurdert psykolog. Men det er så flaut. Jeg jobber selv som lege, burde jo ha noen mestringstrategier men greier ikke å snu tankegangen. Anonymkode: 7df89...0a6 Da går man til en psykolog som er utdannet innen dette og får råd og tips om hvordan man bryter ut av det. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #7 Skrevet 23. juli 2021 Ikke sikker på om jeg biter på denne…… Anonymkode: 43e08...a1f 2
Gjest theTitanic Skrevet 23. juli 2021 #8 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har vurdert psykolog. Men det er så flaut. Jeg jobber selv som lege, burde jo ha noen mestringstrategier men greier ikke å snu tankegangen. Anonymkode: 7df89...0a6 Man trenger ikke psykolog. Det er ganske vanlig å bli veldig opphengt i en forelskelse når noe annet I livet ditt er emosjonellt vanskelig. Forelskelsen blir av ditt emosjonelle jeg sett på som den store løsningen. Noe som ikke stemmer. Sannsynligvis ville ikke et slikt forhold gått særlig bra heller. Du ville vært for mye "på", eller hatt helt urealistiske forventninger til hans egenskaper og blitt skuffet. En besettelse er ikke helt ulikt det å bygge seg et digert luftslott. Flott og fleksibelt i fantasien, men umulig å bo i i virkeligheten. Du er ikke unormal, men du må slutte å stalke han. Ikke bare for hans skyld, men mest for din egen. Du mater sorgen og dyrker den.
Gjest ABM Skrevet 23. juli 2021 #9 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): I våres var jeg på 4 dater med en fantastisk mann. Jeg er utrolig forelsket. Han ringte meg etter fjerde daten å sa at han ville prøve på nytt med en exen. Jeg hadde ikke møtt henne før. Jeg er blitt helt gal. Jeg går forbi huset hans nesten hver kveld, følger panisk med på SOME (foreldre hans, exen osv.), oppsøkt exen hans på jobb flere ganger (ikke gitt meg tilkjenne) og henger på steder jeg håper han er. Dette er blitt helt sykelig, jeg tenker på han døgnet rundt. Jeg tror ikke han vet at jeg stalker han. Jeg prøvde hardt å få han tilbake uten hell. Jeg er så vannvittig sjalu på exen hans at jeg kastet opp utenfor butikken hun jobber første gang jeg møtte henne. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Skammer meg, klarer ikke å slutte. Anonymkode: 7df89...0a6 Biologien fucker med deg,..drit i psykolog men få deg en annen mann!
Hr. Aktiv Skrevet 23. juli 2021 #10 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): I våres var jeg på 4 dater med en fantastisk mann. Jeg er utrolig forelsket. Han ringte meg etter fjerde daten å sa at han ville prøve på nytt med en exen. Jeg hadde ikke møtt henne før. Jeg er blitt helt gal. Jeg går forbi huset hans nesten hver kveld, følger panisk med på SOME (foreldre hans, exen osv.), oppsøkt exen hans på jobb flere ganger (ikke gitt meg tilkjenne) og henger på steder jeg håper han er. Dette er blitt helt sykelig, jeg tenker på han døgnet rundt. Jeg tror ikke han vet at jeg stalker han. Jeg prøvde hardt å få han tilbake uten hell. Jeg er så vannvittig sjalu på exen hans at jeg kastet opp utenfor butikken hun jobber første gang jeg møtte henne. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Skammer meg, klarer ikke å slutte. Anonymkode: 7df89...0a6 Søk hjelp.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Skrevet 23. juli 2021 ABM skrev (6 minutter siden): Biologien fucker med deg,..drit i psykolog men få deg en annen mann! theTitanic skrev (10 minutter siden): Man trenger ikke psykolog. Det er ganske vanlig å bli veldig opphengt i en forelskelse når noe annet I livet ditt er emosjonellt vanskelig. Forelskelsen blir av ditt emosjonelle jeg sett på som den store løsningen. Noe som ikke stemmer. Sannsynligvis ville ikke et slikt forhold gått særlig bra heller. Du ville vært for mye "på", eller hatt helt urealistiske forventninger til hans egenskaper og blitt skuffet. En besettelse er ikke helt ulikt det å bygge seg et digert luftslott. Flott og fleksibelt i fantasien, men umulig å bo i i virkeligheten. Du er ikke unormal, men du må slutte å stalke han. Ikke bare for hans skyld, men mest for din egen. Du mater sorgen og dyrker den. Dere tror faktisk dere vet bedre enn en som har utdanning i faget? Anonymkode: 40c13...32f 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #13 Skrevet 23. juli 2021 Jeg er i samme situasjon , men er ganske selvsikker på meg selv for å bli skikkelig opphengt i det. Jeg er veldig betatt av en mann som er nettopp ble separert ... Han dater med meg forsiktig og jeg er skikkelig redd for at han blir sammen med exen igjen eller bestemmer å prøve med andre . Det som hjelper meg veldig å date andre. Når man har mange menn rundt seg , sprer man fokus litt bort. Jeg dater flere samtidig og nesten hver dag ute med noen. Det hjalp meg å slutte å stalke exen hans. Anonymkode: 9e832...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #14 Skrevet 23. juli 2021 Jeg er i lignende situasjon. Jeg har stalket en mann i over ett år, som ikke vet hvem jeg er eller vet at jeg eksisterer. Når jeg ser han for eksempel i byen kan jeg kjøre flere ganger frem og tilbake bare for å kaste et blikk mot han, handler på samme butikk som han osv. Det som fungerte for meg i en periode var å vende fokuset mot noen andre. Dessverre klarer jeg ikke se eller oppdage en mann som appellerer mer til meg enn han, men jeg prøver. Du trenger nok en rebound, så du burde egentlig date mer og kanskje du møter noen du faller for. Da vil du glemme denne mannen som du stalker. Ser at noen "shamer" deg for dette, men du er jo harmløs. Det hadde vært problematisk om du gikk inn for å skade denne mannen eller kjæresten/ex-en hans (klarte ikke helt å fange opp om han har blitt sammen med ex-en sin igjen), terroriserte han med meldinger og slike ting. I dagens samfunn er det "lett" å stalke på grunn av sosiale medier, så om en person har profil på Facebook, Instagram og lignende så er de lette å oppsøke. Slik oppførsel kan også tyde på at ting ikke er som det skal være i topplokket. Jeg lider av depresjon, og et av mine fluktredskaper er å drømme meg bort i en annen verden, hvor jeg er kjæreste med denne mannen. Jeg kan helt seriøst sitte å fantasere om et kjærlighetsliv med han i en time, uten å gjøre noe annet, bare se ut i luften. Det er usunt og ikke bra, men til gjengjeld ikke så harmløst som mange andre fluktredskaper. Kunne vært alkohol og dop, men det er "bare" dagdrømming. Lykke til. Anonymkode: e78a2...600 1
Serafin Skrevet 23. juli 2021 #15 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vurdert psykolog. Men det er så flaut. Jeg jobber selv som lege, burde jo ha noen mestringstrategier men greier ikke å snu tankegangen. Anonymkode: 7df89...0a6 Da går du til den psykologen og får hjelp til å bearbeide tankene og følelsene dine. Vi er alle mennesker med våre styrker og svakheter.
Antiviruset Skrevet 24. juli 2021 #16 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har vurdert psykolog. Men det er så flaut. Jeg jobber selv som lege, burde jo ha noen mestringstrategier men greier ikke å snu tankegangen. Anonymkode: 7df89...0a6 Bruk viljen din kvinne! Hvem har ikke hatt lyst til dette i den mørkeste kjærlighetssorgen ? Se hva denne mannen er da, han har sagt nei til deg og vil du ha en mann som ikke vil ha deg? Så hvordan klarer vi andre å unngå dette? Vi blokkerer alt i SOME. Går turer, trener, gjør hyggelige ting du liker. Være med venner og familie. Ta en ferietur til steder du har villet lenge, og nyt det. Så går dette over sakte men sikkert. Og den dagen du finner en kjæreste som vil ha deg, og du vil ha han. Da er denne mannen glemt. Så enkelt men allikevel så vanskelig for mange. Fordi det krever litt viljestyrke og målrettet jobbing. 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #17 Skrevet 24. juli 2021 ABM skrev (16 timer siden): Biologien fucker med deg,..drit i psykolog men få deg en annen mann! Hvilken biologi er det snakk om her, egentlig? Jeg er altså helt overgitt over mannfolka som skal henge absolutt alt på biologi når det gjelder mellommenneskelige relasjoner. Er det ingen som klarer å bruke det som sitter mellom ørene? Vi er alle bare viljeløse amøber, fullstendig styrt av drifter? TS: Du vet selv at dette ikke er sunt, normalt eller bra for deg. Det er bra, da kan du bryte mønsteret. Du er sannsynligvis en type som vil ha det du ikke kan få, og det handler ikke om denne spesifikke mannen. Så fantastisk er han neppe - det er det veldig få som er. Få fokuset ditt over på noe annet, bryt egne handlings- og tankemønster. Når du får for deg at du skal gå forbi huset hans, så tving deg selv til å gå en annen vei. Når du får kontroll over tankene og handlingene dine, kan du komme deg videre. Anonymkode: 60b21...eda 2
Gjest ABM Skrevet 24. juli 2021 #18 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hvilken biologi er det snakk om her, egentlig? Jeg er altså helt overgitt over mannfolka som skal henge absolutt alt på biologi når det gjelder mellommenneskelige relasjoner. Er det ingen som klarer å bruke det som sitter mellom ørene? Vi er alle bare viljeløse amøber, fullstendig styrt av drifter? TS: Du vet selv at dette ikke er sunt, normalt eller bra for deg. Det er bra, da kan du bryte mønsteret. Du er sannsynligvis en type som vil ha det du ikke kan få, og det handler ikke om denne spesifikke mannen. Så fantastisk er han neppe - det er det veldig få som er. Få fokuset ditt over på noe annet, bryt egne handlings- og tankemønster. Når du får for deg at du skal gå forbi huset hans, så tving deg selv til å gå en annen vei. Når du får kontroll over tankene og handlingene dine, kan du komme deg videre. Anonymkode: 60b21...eda Kontroll over tankene og handlingene dine?😂😂...La meg stille hvilket som helst menneske 100 spørsmål det må svare ærlig på...så skal jeg gjette riktig hvilket valg det mennesket tar 99 av 100 ganger..
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #19 Skrevet 24. juli 2021 ABM skrev (44 minutter siden): Kontroll over tankene og handlingene dine?😂😂...La meg stille hvilket som helst menneske 100 spørsmål det må svare ærlig på...så skal jeg gjette riktig hvilket valg det mennesket tar 99 av 100 ganger.. Jeg skjønner ikke hva dette svaret har med noe som helst å gjøre. Selvfølgelig har jeg kontroll over egne handlinger, som igjen er et resultat av mine tanker. Har du ikke kontroll over egne handlinger? Hvem kontrollerer dem, i så fall? Anonymkode: 60b21...eda
Gjest ABM Skrevet 24. juli 2021 #20 Skrevet 24. juli 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva dette svaret har med noe som helst å gjøre. Selvfølgelig har jeg kontroll over egne handlinger, som igjen er et resultat av mine tanker. Har du ikke kontroll over egne handlinger? Hvem kontrollerer dem, i så fall? Anonymkode: 60b21...eda 😂Svaret ditt sier mye om hvem du er... og hva du ikke er..Les hva Stephen Hawking mener om den frie viljen...eller illusjonen om den frie viljen om du vil ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå