Gå til innhold

hva regner du som "lavtlønnet"?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg synes min lønn er lav. Jeg har ca 150 kroner i timen - og da har jeg 3-års høyskoleutdanning og full ansinitet.

LAV?????????????????????

Hva forventer du deg da??

Hallo.

Noen som klagde over 110 kr timen her å.

Jeg syns det er BRA lønn jeg!!

Tjente ca 270000 i fjor..

I år blir det langt under 200000, 120000 ca.

Jada. Jai rik!! NOT!!!!

Slutt å klag på lønnen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lillesky: ja, jeg jobber 100%. det spørs selvfølgelig hvor du jobber, der jeg jobbet før hadde jeg en god del mer.

men husk at tariffen ikke er på mer enn 106,- med over 6 års annsienitet...

og det er elendig med tanke på at vi er faglærte, vi har utdannelse, vi gir mye av oss selv og det er et veldig krevende yrke.

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ikke 250.000 i året, men 339.600 - altså litt over den gjennomsnittlige industriarbeideren.

Synes det hørtes veldig mye ut, men greit nok. Det er nok noen som trekker veldig opp, så jeg tror ikke dette er representativt for "den vanlige mann i gata".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending

Generelt sett så syns jeg under 200000 er lavtlønnet, men jeg syns ikke 300000 i året er en bra lønn for det.. En bra lønn for meg er 500000 - minst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesky.

I forhold til hva jeg gjør er det egntlig lite.

Jeg har ansvar for bad/renhold.. en ganske stor avd.

Ansvar for retur og reklamsjoner og for kampanjer.

Og jeg er låseansvarlig. Dvs. at jeg er den eneste p åskiftet mitt som har nøkkel til å låse opp om morgenen og til å taste koden og stenge om kvelden... samt å gå med penga til nattsafen. Burde kanskje ha hatt litt mer i ansvarstilegg...?

for å ta en annnen en på jobben,... (han er riktgnok 30 år eldere enn meg) han har ca 1200 kr mer i meg i mnd. Han har ikke noe ansvar for noe på jobb, sykemelder seg stadig og gjør generelt en dårlig jobb. (dette er alles oppfattning.)

Er det da riktig at han har mer betalt enn meg bare fordi han er gammel?

Jeg synes det burde går mer på hva man faktisk gjør.

Endret av IdaH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes veldig mye ut, men greit nok. Det er nok noen som trekker veldig opp, så jeg tror ikke dette er representativt for "den vanlige mann i gata".

Jeg syntes også det hørtes veldig mye ut! Men jeg gikk inn og sjekket selv, og må vel tro at SSB har rett.

http://www.ssb.no/emner/06/05/lonnansatt/

Gjennomsnittlig brutto månedinntekt var på 28 291 kr i siste kvartal i fjor.

Og dette er altså for ansatte, selvstendig næringsdrivende (Røkke & Co) er ikke regnet med. Sjekk også ut forskjellen mellom kvinner og menn!

Gjennomsnittlig brutto månedinntekt

Menn: 30 292

Kvinner: 25 596

Jeg syntes jeg tjente relativt bra, men med 6 års utdanning og litt ansiennitet tjener jeg altså ikke ikke noe bedre enn den helt gjengse mann.

Men for å svare på spørsmålet i tråden: Synes de som tjener 220- 230 000 og nedover er lavt lønnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...