Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et barn på 10mnd, nekter å spise annet enn grøt og frukt.

Jeg lager hjemmelaget, kjøper ferdig, mat med klumper, mat uten klumper, spise selv, bli matet osv men ingenting fungerer. 

har prøvd å la det gå lengre tid mellom måltidene, men ender bare opp med en grinete unge som kniper igjen munnen og vrir seg unna/ moser maten med hendene for så å kaste det i gulvet. Det kan gå 5-6 timer, nekter å spise maten men fortsetter å sutre fordi hen er sulten så jeg ender opp med å gi grøt og da virker det som skjeia ikke kan komme fort nok inn i munnen.

Jeg vil ikke tvinge på maten heller, vil at måltidene skal være positive hvis ikke vil nok vondt bli verre.. 

kan legge til at det eneste av væske hen drikker er vann, nekter mme som gikk ned på høykant før vi begynte med grøt.

Jeg har tenkt at dette går seg til, men jeg er så lei av å kjøpe og kaste mat som ungen ikke vil ha. Samtidig får jeg bilder av jevnaldrende som sluker alt de får foran seg..

kan legge til at hen ligger midt på normalen i forhold til vekt og lengde (lå under kurven tidligere), så det er tydeligvis bra næring i grøten 😅

noen tips? 
blir det bedre?

burde det tas opp med helsesøster/lege?

Anonymkode: f46c8...ad5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Har et barn på 10mnd, nekter å spise annet enn grøt og frukt.

Jeg lager hjemmelaget, kjøper ferdig, mat med klumper, mat uten klumper, spise selv, bli matet osv men ingenting fungerer. 

har prøvd å la det gå lengre tid mellom måltidene, men ender bare opp med en grinete unge som kniper igjen munnen og vrir seg unna/ moser maten med hendene for så å kaste det i gulvet. Det kan gå 5-6 timer, nekter å spise maten men fortsetter å sutre fordi hen er sulten så jeg ender opp med å gi grøt og da virker det som skjeia ikke kan komme fort nok inn i munnen.

Jeg vil ikke tvinge på maten heller, vil at måltidene skal være positive hvis ikke vil nok vondt bli verre.. 

kan legge til at det eneste av væske hen drikker er vann, nekter mme som gikk ned på høykant før vi begynte med grøt.

Jeg har tenkt at dette går seg til, men jeg er så lei av å kjøpe og kaste mat som ungen ikke vil ha. Samtidig får jeg bilder av jevnaldrende som sluker alt de får foran seg..

kan legge til at hen ligger midt på normalen i forhold til vekt og lengde (lå under kurven tidligere), så det er tydeligvis bra næring i grøten 😅

noen tips? 
blir det bedre?

burde det tas opp med helsesøster/lege?

Anonymkode: f46c8...ad5

Hen.. 🤦🏻‍♀️ Hva mener du vil avsløre din eller babyens identitet hvis du skriver kjønn her? 

skriv barnet eller babyen hvis det er så viktig

Anonymkode: 6bff3...2d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at baby spiser både grøt og frukt! 👍 Bra jobba! 

Andre ting kommer nok etterhvert, men det er jo en kjempefin start. Baby er jo bare 10 mnd så det er jo ikke noe krise. Det er vanlig at barn er kresne. 

Vår spiste bare grøt og brød med leverpostei veldig lenge. Nå er hun snart tre og spiser mye forskjellig, men vil fremdeles ikke spise frukt eller grønt uansett hvor mye vi prøver. Vi tilbyr, og må kaste/spise selv, hver eneste dag. Men vi bare fortsetter og tilby :) Verken jeg eller mannen var noe glad i frukt og grønt heller, men det ble da folk av oss også :).

Skjønner forøvrig ikke hvorfor det er sånn jag etter å spise mest mulig forskjellige ting, det viktigste er jo at man spiser sunt og får i seg næring :)

Anonymkode: 9705e...8e1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...