Gå til innhold

30 DAGERS UTFORDRING - VI RYDDER OPP 465 TING! NY tråd :)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tidligere hatt denne utfordringen her inne. Nå skal jeg ta meg en ny runde og lurer på om noen har lyst å bli med. 

Reglene er enkle:

Rydd bort 1 gjenstand første dag. Andre dag rydder du bort 2 gjenstander. Tredje dag rydder du bort 3 gjenstander osv osv.  Dette gjør du i 30 dager. Etter 30 dager har du fjernet 465 eiendeler!!!!

Hver dag velger du riktig antall av det du vil kvitte deg med. Det kan være kulepenn, genser, vesker, sminke, papirer eller hva som helst. Så skriver du her i tråden om hva du holder på med og hvordan det går. Utfordre gjerne kjæresten, venner eller familiemedlemmer. Den som holder ut lengst har vunnet. Dersom du bare klarer feks en uke har du fortsatt vunnet - da har du nemlig fjernet og ryddet bort 29 gjenstander!!! Følger du opplegget har du kvittet deg med 465 ting!!!!!

(Jeg lånte den fine teksten din @DEN NAKNE GARTNER)

Jeg har allerede startet i kveld, og jeg har kastet en gammel sprukken vase :) 

Anonymkode: 4f2fc...b57

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke nok ting til å være med på leken, men lurer på om jeg for moro skyld skal telle alt jeg eier. 

Er dette forresten Minsgame?

Anonymkode: 6ab9a...625

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har for mange ting å kvitte meg med til å ta et lite antall per dag😅

Jeg har tømt sekkevis med klær og lagt ut på gis bort på Finn. 

Anonymkode: 58658...bee

• Liker 7
Skrevet

Morsomt at temaet kom opp i dag. Jeg startet nemlig på en runde i morges. 

Så, Runde4, dag1:

En enslig sokk til Fretex

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MarianneE skrev (21 minutter siden):

Morsomt at temaet kom opp i dag. Jeg startet nemlig på en runde i morges. 

Så, Runde4, dag1:

En enslig sokk til Fretex

Supert! :smilyblomst:

AnonymBruker
Skrevet

For et merkelig system.....  Det er vel enklere å kvitte seg med det man ikke trenger i et litt høyere tempo? 🤔  Det hender det hoper seg opp her også, men når jeg da begynner å rydde opp i f.eks klesskapet så høres det jo helt dustete ut å måtte holde seg til et begrenset antall plagg pr. dag 😄  (for ikke å snakke om den lille skuffen i gangen som fylles opp av gamle lightere, kulepenner, kinobilletter og alt annet som jeg finner i jakkelomma.  Med et slikt system ville jeg jo holdt på med rydding av den skuffen i et par uker...)

Anonymkode: 4c8a2...586

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For et merkelig system.....  Det er vel enklere å kvitte seg med det man ikke trenger i et litt høyere tempo? 🤔  Det hender det hoper seg opp her også, men når jeg da begynner å rydde opp i f.eks klesskapet så høres det jo helt dustete ut å måtte holde seg til et begrenset antall plagg pr. dag 😄  (for ikke å snakke om den lille skuffen i gangen som fylles opp av gamle lightere, kulepenner, kinobilletter og alt annet som jeg finner i jakkelomma.  Med et slikt system ville jeg jo holdt på med rydding av den skuffen i et par uker...)

Det kommer vel an på hva som motiverer en.

Jeg har downsizet kraftig, men denne utfordringen hjelper meg å rydde i ting som jeg ikke tenker på som «rot».

Man kan bli litt blind for ting som hoper seg opp hjemme, og når jeg har denne utfordringen i bakhodet har jeg et kritisk blikk på eiendelene mine hele dagen, hvis det gir mening?

Istedenfor å gå løs på det som ligger fremme og åpenbart fremstår som «rot», eller angripe ryddingen etter kategori går jeg og plukker vekk småting gjennom hele huset: en ødelagt kulepenn, en genser som skulle ha vært levert til Fretex, en bok, et spann med maling fra boden, etc.

Men jeg må innrømme at jeg ikke alltid forholder meg til antallet ting. Det blir litt for tvangspreget for meg. Noen dager finner jeg flere ting enn det systemet skulle tilsi, og setter dem på «kvota» for neste dag isteden.

Jeg tror at denne utfordringer passer best for de som har mye rot og prokrastinerer veldig med å kvitte seg med ting. Men jeg (og andre her på forumet), henger oss på utfordringen og tilpasser den til vår situasjon. For min del handler det mindre om antall ting, men mer om mentaliteten med å huske på å revurdere hvilke ting som skal få plass i hjemmet mitt, og at jeg ansvarliggjør meg selv ved å skrive ned hva jeg kvitter meg med her.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er med! 

I dag skal jeg forbi en Uff/fretex kontainer, har en jakke jeg hater og som jeg ikke har blitt kvittet med. Den skal oppi den.

Dag 1: svart jakke til noen som trenger den.

-Nachosita. 

Anonymkode: 60793...bca

• Liker 3
Skrevet

For meg som er minimalist allerede så er denne utfordringen fin å kjøre ca en gang i året :) Det er alltid noe som har samlet seg opp, selv om man er bevisst på hva som kommer i hus. Noe interiør man har bestemt seg for å kvitte seg med, klær som ikke passer eller brukes, penner som ikke fungerer lengre.  Vi flyttet i fjor, og har dermed litt her og der som vi ser ikke blir brukt i ny bolig.

Husk å prøve å kvitte dere med ting ansvarlig. Gi bort til venner og familie, til gratis-grupper på FB, til gjenbruk, resirkuler det som ikke kan brukes, og kast kun det som er helt ubrukelig. Det krever litt ekstra jobb ja, men det gjør deg også enda mer bevisst på å ikke skaffe så mye rot igjen, siden det er et tiltak å bli kvitt alt på en god måte. Det beste du kan gjøre for å ikke få det rotete igjen er å begrense hva du faktisk tar inn i hjemmet ditt. 

Jeg kan gjerne hive meg på, men jeg kommer nok ikke til å skrive i tråden daglig. Det er jeg for glemsk til, men skal ha en liste på mobilen og komme med oppdateringer etterhvert!

• Liker 6
Skrevet

Dag 1: ett oppskriftshefte

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2 døde potteplanter som jeg ikke har greid å få liv i 🥀

TS

• Liker 1
Skrevet

Runde4, dag2: To single sokker

• Liker 1
Skrevet

Dag 2: en gammel nattkjole + et oppskriftshefte

• Liker 1
Skrevet

Runde4, dag3: en CDsingel i søpla. To CDer er lagt i esken merket "Til Bruktbutikk" (butikken er sommerstengt)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2021 den 7.41):

For et merkelig system.....  

Enig, dette virker veldig dillete og kun for spesielt interesserte (slike som synes det er morsomt med telletråder her inne).

Anonymkode: 9305b...579

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være omvendt. Burde starte på 30 ting første dagen og jobbe seg ned til én. Har vært med på tilsvarende før og det er håpløst å finne så mange ting å kaste hver dag på slutten. 😅

Anonymkode: 435af...4bb

• Liker 5
Skrevet

Jeg er med! 

Mye som har skjedd siden jeg var med sist. Har gått fra hybel til leilighet og nå skal kjæresten flytte inn om få måneder så nå må jeg rydde plass til han :nordvesta:

Dag 1: telysholder 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-26 den 6.47):

Enig, dette virker veldig dillete og kun for spesielt interesserte (slike som synes det er morsomt med telletråder her inne).

Anonymkode: 9305b...579

Jeg rydder ikke en ting i dag, så to i morgen osv., men det er en morsom måte for meg å rydde og tvinge meg til å fjerne et spesifikt antall gjenstander fra huset :biggrin: Alle eier alt for mye, så om jeg skulle ryddet bare det jeg ville hadde jeg endt opp med å rydde alt for lite!

• Liker 1
Skrevet

Dag4, Runde4:

Fire reklamebrosjyrer som var viktig å ta vare på da de kom .

Dag5: To tomme beholdere fra dusjen, 2 plastpotter og innholdet fra 1 perm.

• Liker 2
Skrevet

Dag6, Runde4 

1 bok er gitt bort til en kollega. 

I søpla har det derimot havnet 1 bunke kvitteringer, 1 bunke utdaterte jobbpapirer, 2 kalenderbøker (2018 og 2019) og en bunke ark med fargemotiv.

Totalt 21

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...