Gjest høstdamen Skrevet 17. september 2005 #1 Skrevet 17. september 2005 Skal feire bryllupet vårt på et hotell(typen ville det slik,ellers er han redd jeg blir den "stressehønen" ). Vi skal ha 50 gjester til middag og 30 til kaffi. Hotellet har en kuvertpris på ca. 500kr for en treretters middag og skal ha 260kr per snute for 4 glass vin til maten. Videre skal de ha 85kr per pers. for kaffe/cognac/likør og 70kr per pers for velkomsdrink. Her ble det mye informasjon puh :enig_anim: Jeg og noen venner skal selv dekke bord,pynte(selv ordne med blomster) og ordne lokale,Slik at jeg får mitt personlig preg på dette. Det jeg da lurer på er hvor mye skal jeg be om i avslag på kuverten, eller skal jeg prøve å få velkomstdrink,cognac/kaffi inn i kuvertprisen? Glemte å si at prisene over inkluderer dekking av bord,pynting,hotellet ornder med blomster, så noe avslag må jeg da få ,siden jeg ordner alle diise tingene selv. HA en super dag alle sammen
Gjest Olava Skrevet 17. september 2005 #2 Skrevet 17. september 2005 Hva er inkludert i de 500 kronene? Kommer vinen til 260,- utenom?
Grooo Skrevet 17. september 2005 #3 Skrevet 17. september 2005 Beklager å si det, men jeg tviler nok på at dere får lov til å dekke, pynte osv selv. Har aldri hørt om noen som får gjøre det selv når de arrangerer på hotell, de har jo ansatte der som skal jobbe "fulle arbeidsdager" og dette er jo ting som hører til i deres jobb. Du må selvfølgelig spørre, men jeg tror nok ikke det går
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2005 #4 Skrevet 17. september 2005 Hei, jeg er enig med Groo, jeg tror neppe at dere får ordne alt det der selv på hotellet. Jeg jobber selv på hotell og har dekket og ordnet til mange brylluper. Vi slipper aaaaldri noen inn på kjøkkenet/anretningen hos oss, så at gjester får duke og dekke selv, er totalt uaktuelt. Vi vil ikke at bryllupsgjestene skal komme til et sleivete dekket bord, og tro at det er hotellets ansatte som har kastet på bestikket. Sånt får man dårlig rykte av. Det våre gjester kan gjøre selv, er å komme etter at vi har dekket ferdig, og sette på blomster og bordkort/sanger, evt annen pynt. Våre cuvertpriser er inkludert standard blomsterpynt, om gjestene ønsker noe annet kan de selvsagt ordne det selv (evt vi kan ordne det mot et tillegg i prisen), men de får ikke avslag i prisen selv om de ikke vil benytte våre standard blomster. Ønsker gjestene av vi skal sette utover bordkort/diverse pynt som de har laget/kjøpt, gjør vi dette uten tillegg i prisen. (Men heller ikke avslag i prisen dersom de foretrekker å gjøre det selv!) Noe annet blir det selvsagt dersom det er catering der hotellet bare skal stå for maten og lokalet ikke er på hotellet.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2005 #5 Skrevet 17. september 2005 Vi hadde festen vår på hotell, og fikk gjøre det vi ville selv. Vi pyntet bordene selv og tok med kaker selv. Vi begynte på serviettbrettinga, men ga jobben til hotellpersonalet i stedet. Vi fikk nok ikke noe av dette ''skrevet av'' på prisen, i og med at det var en pakkeløsning... Dekking av bord o.l. gjorde de på hotellet, synes det var veldig greit å vite at de gjorde det. Var bare innom en del ganger for å finne ut hvordan vi ville ha det. Søskenbarnet mitt tok seg av pynt, tanter bakte kake. Det ble veldig personlig selv om vi ikke gjorde ALT selv, men noe rabatt tror jeg ikke du kan regne med. ...... Men det er jo lov å prøve...
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2005 #6 Skrevet 17. september 2005 hei igjen. Slik jeg og typen min har forstått det:så får vi lov og dekke selv. Spurte personlig om å få gjøre dette og nevnte da samtidig at vi ville ha avsalg i prisen og fikk da til svar at det lot seg ordne og at vi skulle få avslag iprisen. Prisen jeg oppgav i sted var treretters middag for 500kr og utenom de 500 blir prisen for 4 glass vin til maten 260kr, altså tilsammen 760kr. Er det noen der ute so er flonke til å forhandle som kan gi meg noen tips,trenger noen råd sårt. Vet ikke hvor mye vi skal kreve i avslag og jeg vil ikke kreve for mye slik aat vi virker frekke Ellers har vi idag bestemt menuen til bryllupet,tror den blir bra. Ha en super dag alle
Gjest høstdamen Skrevet 17. september 2005 #7 Skrevet 17. september 2005 hei igjen. Slik jeg og typen min har forstått det:så får vi lov og dekke selv. Spurte personlig om å få gjøre dette og nevnte da samtidig at vi ville ha avsalg i prisen og fikk da til svar at det lot seg ordne og at vi skulle få avslag iprisen. Prisen jeg oppgav i sted var treretters middag for 500kr og utenom de 500 blir prisen for 4 glass vin til maten 260kr, altså tilsammen 760kr. Er det noen der ute so er flonke til å forhandle som kan gi meg noen tips,trenger noen råd sårt. Vet ikke hvor mye vi skal kreve i avslag og jeg vil ikke kreve for mye slik aat vi virker frekke Ellers har vi idag bestemt menuen til bryllupet,tror den blir bra. Ha en super dag alle ← Måtte innom igjen og gi beskjed om at jeg glemte å logge meg inn, men nå har jeg gjort det.JEg skrev det som står over her, jippi, ikke greit og være så vimsete,ja, ja
Boogie Skrevet 17. september 2005 #8 Skrevet 17. september 2005 Kan du ikke først høre hvor mye avslag de er villige til å gi?? Da har du jo et utgangspunkt. Også er det mye bedre at de får uttale seg først enn deg. Lykke til
sixx Skrevet 17. september 2005 #9 Skrevet 17. september 2005 Ikke spør hva de er villige til å gi....da få de anledningen til å "legge lista". Spør enkelt og greit:...Siden vi gjør x, y og z....kan vi da si at vi får (f.eks.) velkomstdrinken inkludert i kuvertprisen? Det meste i dette landet er overpriset....jeg sa følgende en gang jeg skulle kjøpe veddunk..."siden jeg er så snill og grei og det er lørdag...så synes jeg at jeg skal få denne for kr. 1500,-"...butikkmannen var helt enig...så avslaget ble kr. 250,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå