Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å forstå at røyking ute på serveringssteder enda er lov, hvorfor skal andre gjester måtte sitte i røyk bare fordi enkeltmennesker ønsker å røyke? Personlig synes jeg det er helt grusomt når jeg sitter ute og spiser eller drikker, og at det plutselig oser røyk. Noen ganger når én er ferdig med røyken sin så starter en annen. Det setter en stor demper på kosen.

Dette gjelder ikke bare på offentlige steder. Hjemme får jeg ikke sitte så veldig lenge på verandaen før jeg sitter i røyk og må rømme inn... Må også skynde meg å lukke dører og vinduer slik at røyken ikke trekker inn, oser jo lenge etter. Vi har ikke mange røykere som naboer, kanskje to stk. Hvorfor skal min kos gå på bekostning av en helseskadelig uvane enkelte frivillig velger? 

Noen går litt unna og passer på vindretningen når behovet melder seg. Da plager man i hvert fall ikke andre. Men synes ikke det er så mange som tar hensyn. Røykere pakker uvanen sin på andre, og har i tillegg loven på sin side...

Røyking er sjenerende for andre som ikke røyker og skulle ikke vært lov, etter min mening. Det er i tillegg forferdelig dårlig for helsa til den som røyker og sikkert de som passivt puster inn røyken på gjevnlig basis. 

Mulig jeg er ekstra sensitiv for lukt. Har egentlig like meninger om parfyme/skyllemiddel etc 😄

Hva synes andre ? Hvordan kunne det blitt løst slik at de som røyker får gjort det, samtidig som at de som ikke røyker slipper å passivt røyke?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...