AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Jeg hadde bursdag i går og hadde invitert familien. Jeg sender melding til de før bursdag og jul og sier hva jeg ønsker meg. Kanskje det er sært, men synes det er greit å få ting jeg trenger. Til min søster ønsket jeg meg ei krimbok. Hun kjøpte ei bok som jeg ikke leser. Hun kjøper aldri det jeg ønsker meg, så hvert år må jeg bytte. Skal jeg si noe eller bare la det gå? Anonymkode: ad531...e89
Ulven Skrevet 23. juli 2021 #2 Skrevet 23. juli 2021 Nei det er uhøflig etter min mening. Man bestiller ikke gaver. Har man allikevel bestilt og ikke fått det man ønsker, bytter man i det stille. 14
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #3 Skrevet 23. juli 2021 Blir du bedt om å sende ønskelister? Om ikke er du passe frekk, bortskjemt og mangler sosiale antenner. Anonymkode: a7595...757 13
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #4 Skrevet 23. juli 2021 Vi kan bytte bøker. Min mor gir meg alltid krimbøker, selv om hun etter 50 år burde vite at jeg ikke liker krim. Jeg leser alt annet, men ikke krim. Anonymkode: b426c...818
Millimani Skrevet 23. juli 2021 #5 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg hadde bursdag i går og hadde invitert familien. Jeg sender melding til de før bursdag og jul og sier hva jeg ønsker meg. Kanskje det er sært, men synes det er greit å få ting jeg trenger. Til min søster ønsket jeg meg ei krimbok. Hun kjøpte ei bok som jeg ikke leser. Hun kjøper aldri det jeg ønsker meg, så hvert år må jeg bytte. Skal jeg si noe eller bare la det gå? Anonymkode: ad531...e89 Det er fint å sende ønskeliste. Men husk at det er ønskeliste, og du ikke kan forvente å få eksakt hva som står på lista. Hva er årsaken til at du ikke leser boka du har fått av din søster? Har du bare bestemt deg for at det skal være sånn? Tar du det for gitt at du ikke liker boka? Vel, - det er selvsagt opp til deg å bytte. Din søster hadde lyst å gi deg den boka. Du har lov å si at det ikke var den du ønska deg. Men "til min søster ønska jeg meg ei krimbok". Hvorfor måtte det være akkurat din søster som skulle kjøpe akkurat den? Gir du ikke samme ønskeliste til alle? Du kan uansett aldri forvente å få innfridd alle ønskene dine, og absolutt akseptere at du også kan få ting som ikke står på ønskelista. Husk at du også kan ønske deg gavekort, sånn at du kan kjøpe selv 1
Gjest Albbas Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 Voksne som uoppfordret sender ønskeliste er faktisk ganske kleint. Kanskje søstera di prøver å gi deg et hint?
GammelKaktus Skrevet 23. juli 2021 #7 Skrevet 23. juli 2021 Haha, har en venninne som har en søster som gjør det samme, sender ønskeliste og det liker ikke venninna mi så hun kjøper alltid noe helt annet. 😄 Hyggelig med litt passiv aggressiv omsorg. Jeg prøver å unngå gaver som voksen, har den ordningen med de fleste av mine venner at vi heller går å tar oss en kaffe sammen eller gjør noe annet. Så kjøper jeg heller noe som passer til hver enkelt når jeg finner noe som "skriker" den personen liksom. Uansett, spesifikke ønskelister som voksen er litt spesielt. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #8 Skrevet 23. juli 2021 Oi, frekt å sende ønskeliste samme med invitasjonen, da hadde nok jeg og kjøpt noe annet bare på trass. Anonymkode: 4e1cc...770 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #9 Skrevet 23. juli 2021 Jeg liker ønskelister jeg! Helst at det er i alle prisklasser eventuelt at jeg gir et bidrag til en større ting. Men jeg hater å gi ønskeliste selv. Føler meg kravstor og sliter med å komme på det jeg ønsker meg for jeg begynner å stresse når familie og venner spør. Litt rart siden jeg liker å få ønskeliste. Kanskje fordi det er så mye enklere å kjøpe en gave jeg vet personen liker? Ønsker jo å gi noe bursdags"barnet" liker. Anonymkode: 8c889...6b1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #10 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg liker ønskelister jeg! Helst at det er i alle prisklasser eventuelt at jeg gir et bidrag til en større ting. Men jeg hater å gi ønskeliste selv. Føler meg kravstor og sliter med å komme på det jeg ønsker meg for jeg begynner å stresse når familie og venner spør. Litt rart siden jeg liker å få ønskeliste. Kanskje fordi det er så mye enklere å kjøpe en gave jeg vet personen liker? Ønsker jo å gi noe bursdags"barnet" liker. Anonymkode: 8c889...6b1 Ja, ønskeliste kan være greit, men når det bare er en ting på den syntes du ikke at det er frekt og en bestillingsvare? Anonymkode: 1ad99...a07
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #11 Skrevet 23. juli 2021 Ikke send ut ønskeliste om du ikke først er blitt spurt om hva du ønsker deg. Og i hvert fall ikke kom med klager i ettertid, om at du ikke fikk nøyaktig det du skreiv på ‘kravlista’. Plager det deg så mye å få gaver som ikke er akkurat hva du ville kjøpt selv er det langt mer realt å ta opp med familien om dere skal slutte å kjøpe gaver til hverandre. Så kan du kjøpe deg det du vil selv. Vi gir stort sett ikke gaver lengre mellom voksne, bortsett fra runde dager. Kanskje en liten oppmerksomhet, som en blomst, pose lokal kaffe eller liknende hyggelige småting. Ikke helt usannsynlig at søstera kjøper ‘feil’ bok på trass nei Anonymkode: c0e03...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Skrevet 23. juli 2021 Så frekt å sende ønskeliste uoppfordret🙈 Anonymkode: 114a2...755 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå