Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man stole 100% på kjæresten selv om man sliter med sjalusi? Dette er bare et spørsmål, og lurer på hva deres tanker og erfaringer er.

Anonymkode: 5cce2...804

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva for noe? Man kan ikke stole 100% på noen. Jeg kommer aldri til å stole 100% på en kjæreste, men jeg lar det ikke gå ut over vedkommende. Dette er noe jeg sliter med på egenhånd og kjæresten vil aldri få vite om det.

Problemet oppstår når personer med sjalusi eller ubegrunna tillitsproblemer forventer at partneren skal ta hensyn til det.

Her er mine tanker ; Dette er noe JEG føler på, noe JEG strever med og det er ingenting partneren min kan gjøre for å forhindre det eller for å bedre min lidelse. Jeg må rett og slett tøyle mine egne følelser og leve med det. Jobbe med de usunne tankene, hver dag. For partneren min sin del og for at jeg veldig gjerne ønsker å ha personen i livet mitt. 

Det er vanskelig og jeg har det ofte fælt med meg selv på grunn av det. Hver dag er en indre kamp for meg, hvor jeg må overbevise meg selv om at det «ikke er noe», «partneren vil fremdeles ha meg», «partneren har ikke tenkt å avslutte forholdet rundt neste sving», «hen kan fint dra ut med gutta uten å ha het sex med den første dama han ser» etc. 

Mange ganger er jeg så langt nede at jeg ønsker å avslutte forholdet for å spare meg selv for smerten det påfører meg. 

Anonymkode: ea229...666

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva for noe? Man kan ikke stole 100% på noen. Jeg kommer aldri til å stole 100% på en kjæreste, men jeg lar det ikke gå ut over vedkommende. Dette er noe jeg sliter med på egenhånd og kjæresten vil aldri få vite om det.

Problemet oppstår når personer med sjalusi eller ubegrunna tillitsproblemer forventer at partneren skal ta hensyn til det.

Her er mine tanker ; Dette er noe JEG føler på, noe JEG strever med og det er ingenting partneren min kan gjøre for å forhindre det eller for å bedre min lidelse. Jeg må rett og slett tøyle mine egne følelser og leve med det. Jobbe med de usunne tankene, hver dag. For partneren min sin del og for at jeg veldig gjerne ønsker å ha personen i livet mitt. 

Det er vanskelig og jeg har det ofte fælt med meg selv på grunn av det. Hver dag er en indre kamp for meg, hvor jeg må overbevise meg selv om at det «ikke er noe», «partneren vil fremdeles ha meg», «partneren har ikke tenkt å avslutte forholdet rundt neste sving», «hen kan fint dra ut med gutta uten å ha het sex med den første dama han ser» etc. 

Mange ganger er jeg så langt nede at jeg ønsker å avslutte forholdet for å spare meg selv for smerten det påfører meg. 

Kan jeg spørre hva som har skjedd siden du sliter sånn med det?

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan jeg spørre hva som har skjedd siden du sliter sånn med det?

Ts

Tror ikke det er mulig å koble det til en enkelt hendelse. Har blitt sviktet av mange i løpet av livet. 
Jeg håper at det en dag slipper taket, disse arrene jeg har. Det er vondt å ha det slik.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg føler med deg - og vet hvordan det kjennes 🥲 Jeg giftet meg for 15 år siden. Allerede da var jeg litt usikker på han, klarte ikke å stole 100% på at kun jeg var nok for han. Etter noen småløgner gjorde at jeg fikk enda mer tillitsproblemer-og mer sjalusi i forholdet. Dette resulterte i at han unngikk å fortelle meg småting- som jeg i etterkant fant ut av- og det eskalerte til de grader 🥲

Vi har barn, hus, bil og hund- og det er ikke bare å gå- men- det har vært nære på allikevel. Vi har meldt oss opp på parterapi tiner,- men når tidspunktet kommer- har vi trukket oss…. 

Jeg føler det er flaut. Prøver så godt jeg kan å ikke la meg ødelegges av tanker og mistro- og prøver så godt jeg kan å la være å vise min sjalusi til mannen min. 
Av erfaring vet jeg også at om jeg ikke tar opp at jeg strever og har det vanskelig- og holder det inne- så bygger det seg bare opp 🙈 Uff…. Dette er vanskelig…. 
Kunne ønske jeg bare kunne slippe tankespinnet og være lykkelig hele tiden med mannen som i bunn og grunn er alt for meg ❤️

Anonymkode: fe9dd...ffe

• Liker 2
Skrevet

Jeg stoler like mye på min partner som jeg stoler på meg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kan man stole 100% på kjæresten selv om man sliter med sjalusi? Dette er bare et spørsmål, og lurer på hva deres tanker og erfaringer er.

Jeg tror det.

Min partner var noe helt vanvittig sjalu i starten av vårt forhold - jeg har aldri opplevd maken til mistenksomhet- men så var det som om han snudde helt rundt. Jeg tror ikke han er helt sjalusifri, men det er en liten brøkdel av det som var. Før trodde han jo både at jeg var utro når jeg møtte vennene mine og at jeg kom til å dumpe ham fordi det er det damer gjør bla bla. Jeg blei også veldig trigga av sjalusien hans pga oppførsel hos min eks, som tom var sjalu idet han dumpa. 

Jeg er på min side overhodet ikke sjalu, men jeg sliter litt med å stole på at han vil satse på meg fordi jeg har blitt sveket før. Jeg tror jeg kjempa de fleste kampene i mitt eget hode, men han kan nok ha snappa opp at jeg var usikker og tolka det på sin måte. 

Så jeg tror langt på vei vi har klart å trygge hverandre. Men det kan nok bli bedre også.

Anonymkode: f43c5...ed2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...