AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Hei Jeg skal gå Preikestolen i sommer og har litt høydeskrekk. Har tidligere gått Romsdalseggen og det gikk fint. Tenker meg ikke frem på platået. Mitt spørsmål er, er det noen veier langs stien opp som er direkte farlige? Altså hvor det er så eksponert at man kan falle ned hvis man er uoppmerksom? Hvordan er selve turen med tanke på fysisk form? Jeg har alltid vært glad i å gå i byfjellene i Bergen og trente mye tidligere, men i koronatiden har det blitt lite trening så kondisen er ikke akkurat på topp. Anonymkode: 3651e...4df
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #2 Skrevet 23. juli 2021 Du trenger ikke å være i toppform. Det er ikke farlig noe sted. God plass oppe på platået. Tips: går an å bade når du nærmer deg toppen, ta med badetøy. Anonymkode: eb418...a9c
Luppa Skrevet 23. juli 2021 #3 Skrevet 23. juli 2021 Det er ikke farligere enn byfjellene i Bergen. Omtrent midtveis er det bratte steintrapper, men hvis du ikke har for vane å falle i vanlige trapper går det helt fint. Det er ganske bratt og litt smalt helt på slutten men da går du på en slags "bro" helt inntil fjellet, med plankegjerde.Platået på toppen er så stort at du ikke trenger å gå nært kanten. God tur!
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #4 Skrevet 24. juli 2021 Turen opp til preikestolen er ikke noe spektakulær, så den er lite skummel. Man får ikke utsikt før helt på slutten. Det betyr også at det egentlig ikke er noe særlig poeng å gå turen om man ikke skal gå ut på platået. Som noen skriver er det et ganske smalt parti rett før man skal ut på platået- dette er langt skumlere enn å være på selve platået- for det er stort! Turen er ikke så veldig krevende, tar du deg god tid så går nok det veldig fint! Anonymkode: ffebd...329
gard Skrevet 27. juli 2021 #5 Skrevet 27. juli 2021 Som allerede nevnt, turen opp er ca 4 km og det er et par bratte oppstigninger som kan være harde men ikke farlige. Når man nærmer seg Preikestolen er det områder der en kan gå langs kanten (se bilde) og få en utrolig utsikt, men du kan også velge å holde deg lenger borte fra kanten. Flott tur med flott utsikt men det kan være ganske mange folk - så start veldig tidlig eller på ettermiddagen for å unngå at du går i kø. 1
Hr. Aktiv Skrevet 27. juli 2021 #6 Skrevet 27. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 23.7.2021 den 20.30): Du trenger ikke å være i toppform. Det er ikke farlig noe sted. God plass oppe på platået. Tips: går an å bade når du nærmer deg toppen, ta med badetøy. Anonymkode: eb418...a9c Synes det er bedre å stupe fra kanten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå