Gå til innhold

PP når mannen jobber på sjøen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan regner dere pp da?

Mannen har vært på sjøen 4 pp, og vi har prøvd 6 pp.

Har da da gått et halvt år, eller 10 mnd?

Er over 35, så når søker vi hjelp?

Anonymkode: ccd79...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ville regna aktive forsøk, hvis ikke kan jo alle søke hjelp etter «1 år» men så har mannen vært bortreist halve tida 😅

Anonymkode: 3896d...638

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min jobber også ute på sjøen, men vi trekker ikke i fra de pp han var borte fra jobb. Jeg tviler på at alle andre som ikke har menn ute på sjøen får til å treffe på samleie hver eneste måned rundt eggløsning. 

Vi er også over 35 og 40, så tok blodprøver osv ganske tidlig for å avdekke om noe var galt. Ingenting galt, fikk beskjed om at jeg helt sikkert ville bli gravid basert på antall eggposer, hormonnivå osv, hvis ikke skulle jeg ta kontakt etter 6 måneder. Selv etter 6 måneder, syns de at vi kunne prøve litt til, siden alt ser bra ut for oss begge. Men vi valgte å søke om hjelp, og er nå gravide😊

Anonymkode: 3edc2...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker som brukeren over at det ikke er nødvendig å trekke fra de månedene mannen var på sjøen. Vi hadde ikke oversikt over hvor mange av månedene vi hadde sex på rett tid det første året vi prøvde, og søkte hjelp da det året hadde gått. Det var garantert noen av de syklusene vi bommet helt på eggløsning, selv om vi ikke var så bevisst på det som dere nødvendigvis blir. 

Anonymkode: 11cef...929

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er litt uenig med andre her. Jeg mener at de måneden mannen er bortreist ikke regnes for reelle prøveperioder. Det har jo ikke vært noen forsøk på å bli gravid i denne perioden. Akkurat som jeg ikke ville regnet det for en prøveperiode om jeg visste at vi ikke hadde fått hatt samleie i perioden rundt EL. 

Anonymkode: dec1d...4fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min samboer jobber også til sjøs. Er 13 mnder siden vi begynte å prøve, og går er nå snart i pp 7. Jeg har valgt å tenke at det er 7 pp. Hørte en lege mente at med samboer til sjøs kan det fort ta opptil 2,5 år om en er «maks uheldig». 
Jeg tenker likevel at, ja det er «bare gang nr 7»  men mentalt og psykisk har jeg stått i det i 13 mnder. Det blir litt ekstra spesielt når mannen (eller en selv) jobber vekke. Men en får gjøre det beste ut av det😊 alder spiller vel en rolle. Om en et 35+ er det kanskje greit å dra til gyn før det er gått 12 pp😊 etter min mening

Anonymkode: 84325...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobber selv borte, og tenker at det er innenfor å søke hjelp etter 1 år selv om det er noen perioder vi ikke har sjans på. Jeg ville tatt kontakt med lege nå hvis jeg var deg :)

Anonymkode: 27ddf...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...