Gå til innhold

Når barna klarer å sette grenser for seg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 15 år har sommerjobb. Hadde set vært opp til arbeidsgiver hadde han jobbet mye mer. Fortalte sønnen min at han må si fra hvis han trenger en fridag, og han trenger noen dager fri. 
i dag sa han fra til sjefen at han ville ha fri i morgen. Stolt av at han kjenner på egne grenser og klarer å si fra. 
han har ikke faste arbeidstider, de avtaler fra dag til dag da han jobber på en gård. 
da jeg var på samme alder klarte jeg ikke si nei til noe, og tok på meg alt for mye 

Anonymkode: cf044...1d3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så bra! Det kan du være stolt av 😊

Anonymkode: 12c6b...a7a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja okei. Vil du ha en klapp på skuldra?

Anonymkode: e01cd...87f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempeviktig at barn lærer å sette grenser og det å si fra. Selv lærte jeg aldri dette og sliter nå som voksen med at en del folk oppfatter meg som beskjeden og en som ikke sier i fra. Det er noe dritt og jeg vet at jeg er preget av barndommen min. 

Dette er noe jeg jobber hardt med hver dag, og de siste årene har jeg klart å si meningene mine og sette folk på plass der det er nødvendig. 

Anonymkode: 38950...fd9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sønnen min på 15 år har sommerjobb. Hadde set vært opp til arbeidsgiver hadde han jobbet mye mer. Fortalte sønnen min at han må si fra hvis han trenger en fridag, og han trenger noen dager fri. 
i dag sa han fra til sjefen at han ville ha fri i morgen. Stolt av at han kjenner på egne grenser og klarer å si fra. 
han har ikke faste arbeidstider, de avtaler fra dag til dag da han jobber på en gård. 
da jeg var på samme alder klarte jeg ikke si nei til noe, og tok på meg alt for mye 

Hva er det egentlig du vil med denne tråden? Informerer du oss bare om dette eller hva...? 

Anonymkode: 5da65...de5

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.
Elaine Marley, mod.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det egentlig du vil med denne tråden? Informerer du oss bare om dette eller hva...? 

Anonymkode: 5da65...de5

Hva tenker du? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Men har sønnen din samme utfordring med å si nei som du hadde da du var ung? Jeg synes det virker som mange ungdommer er .. eh …. veldig tydelige på egne behov nå for tiden. Bare pass på så du ikke blander egne behov og hans.

Ja, noen må lære seg å sette grenser. Andre må lære seg å stå på litt mer, å strekke seg litt lengre. Noen må kanskje lære seg å ta mer plass, andre litt mindre.  Han har kanskje ikke så voldsomt behov for penger, siden han kan si nei til å jobbe? Vi har en polsk gutt her som formelig tigger om å få jobbe så mye som mulig. Folk er forskjellige.

Anonymkode: 9f83c...c99

• Liker 3
Skrevet

Takk for info?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...