Gå til innhold

Middag på campingtur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forslag til god middag jeg kan lage på campingtur, helst noe det ikke blir mye oppvask av? Har tilgang på 3 gassbluss og en elektrisk kokeplate...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke vil ha oppvask, så vil jeg foreslå reker. Kjøp loff, majones, reker og sitron. Bruk papptallerken og bestikk. Bare å kaste søppelet i en pose og ferdig! Godt er det også!

Tenker du på hjemmelaget eller halvfabrikata? Går du for halvfabrikata blir det ganske enkelt uten mye søl og oppvask. Hva med blomkålsuppe med bacon og gode rundstykker? 

Eller gode pølser, lomper, potetsalat og rå løk?

Anonymkode: b570f...396

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis du ikke vil ha oppvask, så vil jeg foreslå reker. Kjøp loff, majones, reker og sitron. Bruk papptallerken og bestikk. Bare å kaste søppelet i en pose og ferdig! Godt er det også!

Tenker du på hjemmelaget eller halvfabrikata? Går du for halvfabrikata blir det ganske enkelt uten mye søl og oppvask. Hva med blomkålsuppe med bacon og gode rundstykker? 

Eller gode pølser, lomper, potetsalat og rå løk?

Anonymkode: b570f...396

takk for tips :) Reker er jeg ikke noe glad i.

Mest mulig hjemmelaget, men halvfabrikata går greit nok. Har blitt mye pølser og burgere i det siste. Blomkålsuppe kunne jo vært noe :) Har litt lyst å lage noe godt til kjæresten min siden han har vært så grei med meg i det siste...

Anonymkode: 0dc46...704

AnonymBruker
Skrevet

Et par biffer er enkle å lage, enten steke i panne om du har det, eller på en (engangs?)grill.

Så kan du ha skiver av hvitløkssmør på (lag selv av mykt smør, hakket hvitløk og urter, eller kjøp ferdig), en tomatsalat, og feks saltkokte poteter - småpoteter, grovt salt og vann i en gryte, kok til potetene er møre, hell vannet fra, og la potetene tørke i gryten på lav varme.

Anonymkode: 615e1...fdf

• Liker 3
Skrevet

Supper er vel grei sommermat, og de kan jo være fra helt enkle til med mange gode ingredienser oppi. Litt "bedre" middag kan jo være løksuppe først, og så steke biff med fløtegratinerte poteter og salat. Det blir ikke mye oppvask. 

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Supper er vel grei sommermat, og de kan jo være fra helt enkle til med mange gode ingredienser oppi. Litt "bedre" middag kan jo være løksuppe først, og så steke biff med fløtegratinerte poteter og salat. Det blir ikke mye oppvask. 

Man får ikke laget fløtegratinerte poteter på campingtur med to gassbluss og en elektrisk kokeplate. Da trenger man stekeovn.

Jeg synes også at løksuppe er typisk tung vintermat (og i tillegg gratinerer man jo som oftest den også, med en loffskive med ost på toppen).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man får ikke laget fløtegratinerte poteter på campingtur med to gassbluss og en elektrisk kokeplate. Da trenger man stekeovn.

Jeg synes også at løksuppe er typisk tung vintermat (og i tillegg gratinerer man jo som oftest den også, med en loffskive med ost på toppen).

Det er kanskje noe med leseferdighetene mine i dag. Men suppe og biff og råstekte poteter går jo da. 

Skrevet

Vi griller alt av middag når vi er på camping. Ser du ikke skriver grill, men det anbefales virkelig. 

For å gjøre det enkelt kjøper vi ofte ferdig tilbehør. Ferdig salat, potetsalat og diverse som frister som tilbehør, ferdig til å brukes. Innimellom baker vi også poteter i grillen. 

Camping uten grill hadde vært utenkelig for oss. Bare styr med koking på camping synes jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Real turmat! Enkelt og godt, finnes i maaange varianter!

Anonymkode: ee2a5...0fe

AnonymBruker
Skrevet

Pannekakerøre på flaske? 

Anonymkode: df845...fbe

AnonymBruker
Skrevet

Pastasalat med focaccia

150 gram pastaskruer 
1/2 beger pesto* 
Oliven  og/eller cherrytomater 
3 asparges 
2 vårløk, finhakket 
Litt frisk basilikum

Kok pasta (se på pakken) 
Bland så inn pasta med pesto. 
Kok asparges i 4 minutter. 
Bland inn resten av ingrediensene

* Bruker denne pestoen kjøpt på rema

058DAD21-21B9-4D92-8B81-13A7471E91CB.jpeg

Anonymkode: b217a...0d2

Skrevet

Lager ofte pasta når jeg bare har gassbluss. Kjøp pasta og feks strimla Strandaskinke (da trenger du ikke steke kjøtt) også bruk ferdig pastasaus. Jeg syntes dolmino sine funker helt fint. 

kok pasta 

hell av mesteparten av vannet, men la det være igjen litt. 

putt kjelen med pasta tilbake på plata og ha i pastasaus og strandaskinke. La det putte litt. 

Er også supert å slenge oppi rester av grønnsaker om man har. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...