AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Jeg har virkelig ingen kjennskap til Stavanger. Er det noen som kan si litt om områdene der? Litt som at det er stor forskjell på Oslo øst/vest Anonymkode: 3bf91...9bb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #2 Skrevet 23. juli 2021 Nei, ikke på langt nær så stor forskjell som Oslo. Eiganes er kanskje et hakk finere, enkelte områder i Hillevåg kanskje et hakk verre enn gjennomsnittet, men det bor rikfolk, folk på sosialstønad og alt innimellom i alle bydeler. Tidligere var områder som Storhaug/Østre Bydel og deretter Tjensvoll og Kvernevik litt beryktet, slik er det ikke nå. Sier ikke at alt er hundre prosent jevnt, men forskjellene er forholdsvis små. Hvor bor daten, da? Anonymkode: 40cb5...820 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #4 Skrevet 23. juli 2021 Det bor rikinger, trygde folk og utlendinger over alt i Stavanger De sier ikke noe om han bor i madla eller i våland. Vil du vite hvor rik han er, så må du be han ta bilde av huset hans og eller du kan være såpass ærlig, å be om se hans bankinformasjon. Er du mer opptatt av hans opprinnelse, , om han kommer fra et bemøblet hjem eller ei. Er det lurt å spørre hvordan hans foreldrene livnærte han og seg selv, og hvor mye dyr vin de drakk i uken. Du kan risikere å skremme fyren, men det er verd det. For ingen vil jo deita en mann som kommer fra en arbeiderfamilie eller skrekk og gru en trygde familie. Anonymkode: 7a27b...328 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #5 Skrevet 23. juli 2021 "dårlige plassene" : storhaug, østre bydel, kvernevik, våland. Kjipe plasser: tananger, sola, hundvåg, byøyene, Grødem, tjensvoll/ullandhaug, Hafrsfjord, kampen Ettertraktede plasser: eiganes, vaulen, hillevåg, hinna, tasta, stokka, bjergsted, gausel, Jåttåvågen Anonymkode: 30141...ecb 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 Du kan jo sjekke boligprisstatistikk på områder på finn.no Men det er nok ikke sånn i Stavanger at hvis du sier bydel/gate, så kan jeg si om han fra et møblert hjem eller ei. Jeg ser en over skriver at Hillevåg er ettertraktet, det er det stedet jeg vil skrive opp som det mest slitne av alle, der bor det mange sosialklienter. Østre Bydel var kjipt i gamle dager, men nå har det blitt hipt og mange nye bygg der med fine leiligheter. Så litt begge deler. Eiganes er vel fineste fra gammelt av. Og så er det jo fine strøk og gater i mange av bydelene, som Paradis på Storhaug. Og selv på drittplasser som Hundvåg så finner du jo noen av de dyreste husene i hele byen. Anonymkode: 0c454...0bf 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #8 Skrevet 23. juli 2021 Bra/dyre steder: Madla, Hafrsfjord (madlasiden), Stokka, Hinna. Billig: Kverneland, Hillevåg Anonymkode: b17ad...110 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #9 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sandnes? Anonymkode: df273...173 Sandnes er ikke Stavanger. Og regnes ikke som fint, nei. Anonymkode: 0c454...0bf 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #10 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sandnes er ikke Stavanger. Og regnes ikke som fint, nei. Anonymkode: 0c454...0bf Og Kvernaland er da langt ute på landet.. Det er ikke Stavanger 😅 Anonymkode: 87958...376 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #11 Skrevet 23. juli 2021 Bra/dyre steder: Madla, Hafrsfjord (madlasiden), Stokka, Hinna. Billig: Kverneland, Hillevåg Jeg jobber i Bekkefaret. Mange narkomane. Anonymkode: eb235...09f
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Skrevet 23. juli 2021 Mente seff Kvernevik... Anonymkode: b17ad...110 1
OlsenHansen Skrevet 23. juli 2021 #13 Skrevet 23. juli 2021 Mye grums på Hundvåg og Storhaug i min erfaring. Ikke slum, men du finner noen slumfolk der. Eigenes er den eneste plassen i Stavanger jeg har vært uten å se en utlending. Skulle si sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #14 Skrevet 23. juli 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har virkelig ingen kjennskap til Stavanger. Er det noen som kan si litt om områdene der? Litt som at det er stor forskjell på Oslo øst/vest Anonymkode: 3bf91...9bb Hva ønsker du å vite, om han kommer fra et pent sted, eller et sted med mange rikinger? Ser de fleste tolker det som det siste... Anonymkode: e907d...47f 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #15 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): "dårlige plassene" : storhaug, østre bydel, kvernevik, våland. Kjipe plasser: tananger, sola, hundvåg, byøyene, Grødem, tjensvoll/ullandhaug, Hafrsfjord, kampen Ettertraktede plasser: eiganes, vaulen, hillevåg, hinna, tasta, stokka, bjergsted, gausel, Jåttåvågen Anonymkode: 30141...ecb Dette er bare tull! Hvordor kan du ikke skrive hvor daten bor, ts? Anonymkode: 40cb5...820
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #16 Skrevet 23. juli 2021 Hvorfor er det så viktig, egentlig? Anonymkode: 72f94...a64 2
Rosenrød Skrevet 23. juli 2021 #17 Skrevet 23. juli 2021 Stokka er vel det stedet (med unntak av en gate på Madla) som har høyest levestandard/boligpriser etter at nytt eiendomsskattesystem ble tatt i bruk nå nettopp. Vil si at det er det «fineste» strøket i Stavanger, fulgt av Eiganes og deler av Madla.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #18 Skrevet 23. juli 2021 Hvor han bor sier egentlig ingenting. Du må høre på dialekten hans, eller rettere sagt sosiolekten. Sier han «je» og «ikke» i stedet for «eg» og «ikkje» er det et sikkert tegn på at han er av «fin» familie. Jeg hadde en sjef av fin familie fra Egenes (staves visstnok Eiganes på kartet...), og hadde store problemer med å holde meg alvorlig når han snakket. Selv har jeg bodd på Hundvåg, og syntes det var en helt grei plass, men må tilstå at jeg følte meg tryggere etter at jeg flyttet til Hinna. Anonymkode: 9d5bf...fa5
Rosenrød Skrevet 23. juli 2021 #19 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor han bor sier egentlig ingenting. Du må høre på dialekten hans, eller rettere sagt sosiolekten. Sier han «je» og «ikke» i stedet for «eg» og «ikkje» er det et sikkert tegn på at han er av «fin» familie. Jeg hadde en sjef av fin familie fra Egenes (staves visstnok Eiganes på kartet...), og hadde store problemer med å holde meg alvorlig når han snakket. Selv har jeg bodd på Hundvåg, og syntes det var en helt grei plass, men må tilstå at jeg følte meg tryggere etter at jeg flyttet til Hinna. Anonymkode: 9d5bf...fa5 Nå er det jo omtrent ingen under 70 som sier «je» lenger uansett, men sånn ellers så merker jeg forskjell på sosiolekter jeg også. 5
OlsenHansen Skrevet 23. juli 2021 #20 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor han bor sier egentlig ingenting. Du må høre på dialekten hans, eller rettere sagt sosiolekten. Sier han «je» og «ikke» i stedet for «eg» og «ikkje» er det et sikkert tegn på at han er av «fin» familie. Jeg hadde en sjef av fin familie fra Egenes (staves visstnok Eiganes på kartet...), og hadde store problemer med å holde meg alvorlig når han snakket. Selv har jeg bodd på Hundvåg, og syntes det var en helt grei plass, men må tilstå at jeg følte meg tryggere etter at jeg flyttet til Hinna. Anonymkode: 9d5bf...fa5 Tror ikke du finner mange unge menn som snakker pent idag. Er vel helst gamle fruer som holder det gående. For å gjøre det lett, finn ut hvor foreldrene bor. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå