Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ensomhet er så vondt og det gjør ekstra vondt om sommeren. Jeg har ingen å dra på ferie med. Jeg har ingen å være sammen med. Jeg er ikke en bra nok person siden alle hater meg. Jeg ønsker jeg kunne ha vært en annen person og en person som folk liker. Men jeg er ikke bra nok.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle hater deg? Du overdriver jo veldig her. Hat er et veldig sterkt ord. Prøv heller å bli en bedre versjon av deg selv. Finn nye venner, men ikke si til nye mennesker at alle hater deg. Det er veldig tungt å sitte å høre på for andre. 

Anonymkode: e9dc5...ac6

• Liker 1
Skrevet

Det er bare det at når jeg blir kjent med folk så går de bare sin vei. Uten at jeg skjønner noe som helst. Og da blir jeg bare veldig lei meg og gråter natt og dag fordi jeg vet ikke hva galt jeg har gjort. Jeg vet bare ikke mere jeg.

Skrevet
Nathea skrev (4 minutter siden):

Ensomhet er så vondt og det gjør ekstra vondt om sommeren. Jeg har ingen å dra på ferie med. Jeg har ingen å være sammen med. Jeg er ikke en bra nok person siden alle hater meg. Jeg ønsker jeg kunne ha vært en annen person og en person som folk liker. Men jeg er ikke bra nok.

Visst f. er du bra nok!! Jeg har masse folk rundt meg..og vet du hva..? I dag har jeg følt meg mer ensom enn på 30 år...

Følelser er små strømmer i hjernen..som en med litt trening til en viss grad kan styre..men alså ikke alltid..kanskje vi kan være ensomme sammen i dag?🌹

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å sett deg selv i en offerposisjon, og heller gjør noe med situasjonen for at du kan få det bedre. Ensomhet er vondt, men du er den eneste som kan gjøre en forandring i livet ditt. Om du føler at ingen bryr seg om deg, må du se deg rundt etter nye arenaer. Ingen kommer på døra di, for å spørre om du ønsker å finne på noe. 

Det er ingen som hater deg.

Anonymkode: 32366...e00

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Nathea said:

Jeg er ikke en bra nok person siden alle hater meg. 

Det er ingen som hater deg og du er bra nok som du er. :hjerte: Skjønner at ensomheten er enormt vond. Håper du snart får bedre selvfølelse og at du snart får vennene du ønsker deg.  :klem:

Endret av SVK
Skrevet

Jeg hadde to venninner gjennom 13 år. Vi var sammen omtrent hver dag. Plutselig så bare sperret de meg på Facebook og blokkerte meg på telefonen. Og jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for noe galt. Jeg ble akutt sucidale. Derfor er jeg redd for å bli kjent med nye mennesker fordi jeg er redd de også bare skal forsvinne og å blokkere meg overalt sånn at jeg på nytt skal bli akutt sucidale. Jeg føler meg ikke psykisk frisk nok til å ha venner. Fordi folk bare går sin vei.

Skrevet
Nathea skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde to venninner gjennom 13 år. Vi var sammen omtrent hver dag. Plutselig så bare sperret de meg på Facebook og blokkerte meg på telefonen. Og jeg skjønner ikke hva jeg har gjort for noe galt. Jeg ble akutt sucidale. Derfor er jeg redd for å bli kjent med nye mennesker fordi jeg er redd de også bare skal forsvinne og å blokkere meg overalt sånn at jeg på nytt skal bli akutt sucidale. Jeg føler meg ikke psykisk frisk nok til å ha venner. Fordi folk bare går sin vei.

Får du profesjonell hjelp da?

Skrevet
ABM skrev (3 minutter siden):

Får du profesjonell hjelp da?

Jepp.

Skrevet
Nathea skrev (7 minutter siden):

Jepp.

Har du prøvd å få venner som sliter med det samme som deg?..felles skjebne felles trøst...er det ikke det de sier?😉

Skrevet
Nathea skrev (23 minutter siden):

Hvis det å være psykisk frisk var kriteriet for å få venner, så ville mange mange vært venneløse! Bare sier det.

Du har brent deg og er skeptisk, og det er lett å skjønne. Men du fortjener venner like mye som enhver annen. Jeg håper de dukker opp en eller flere. 

Ps.det går fint an å dra på ferie alene. Jeg er alene i år, og har blitt kjent med flere enn på noen andre turer. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære ts, hva var grunnen til at desse veninnene blokkerte deg?

Det kan være svært tungt å forholde seg til andres tunge tanker; kan det ha vært grunnen tror du? Jeg trenger selv pause nå og da fra mennesker i livet mitt, uten at jeg på noen måte hater dem. 
Kan du gjøre noe med innstillingen din til andre mennesker?

Jeg er selv mye syk, men drit lei sykdom likevel🤭blir lett dradd ned av andre. Balanse i alt kan være en fin ting❤️

Ønsker deg lykke til.

Anonymkode: 926ba...c70

Gjest TheCatLady
Skrevet

Uff, skjønner hvordan du har det. Det er vondt å være ensom og det er vondt å miste venner. 

Det er ikke noe galt med deg og alle hater deg ikke, men det er lett å få sånne tanker når man er ensom. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan kjenne meg veldig igjen i hva du skriver - med ett unntak, jeg ikke folket rundt meg hater meg. Jeg tror i grunn ingen hater meg, det tviler jeg på at jeg har gitt noen grunnlag for.

Derimot så vet jeg at jeg trekker meg fra alt og alle, og etter mange år med psykiske lidelser, og etter hvert mange år behandling, så har jeg forstått at problemet ligger hos meg. Ikke at det er noe galt med meg, slik du er inne på, men at det sosial avstand er et av mange symptomer jeg kan se.

Du skriver at når du blir kjent med folk går de sin vei. Det tror jeg kan bunne i hvordan du har det med deg selv, men også i tilfeldigheter -> men ikke grunnet at de misliker deg. Tynt grunnlag, men erfaringsmessig tror jeg det kommer av at de føler det blir for mye å håndtere, ev. at de er overfladiske venner, som mange tross alt er.

Vet dette er et anonym forum osv., men jeg er helt sikker på at hvis jeg, eller en del av oss andre her, hadde turt å gi deg en ordentlig sjanse, så hadde det gått riktig så fint. 

Jeg håper du har noe støtte i hva du sliter med, som en psykolog/psykiatri-behandler. Det har hjulpet meg veldig mye opp igjennom. 

Anonymkode: f29c3...fa7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...