Gå til innhold

Vasker dere håret til barna hverdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter  at barna har lekt mye ute...i sandkassen og sånt, vasker dere da håret dems hverdag??

Anonymkode: 69475...848

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: 99c8f...75b

AnonymBruker
Skrevet

Nei! Vasker håret 1 - 3 ganger i uka. Mer om sommeren, absolutt, men aldri i livet om vi gidder den kampen hver dag 😆

Anonymkode: b296e...cb4

• Liker 10
Skrevet

Vasker håret til vanlig 2 ganger i uken med sjampo og balsam. Nå når vi er ute å bader og det blir svette og sand overalt tar vi en rask dusj de dagene det trengs i tillegg men uten sjampo og balsam. Skal jo egentlig ikke være nødvendig å bruke sjampo, ser håret og krøllene til barnet blir finere faktisk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De gangene han kom hjem med håret fullt av sand, ja. Ikke nå lenger.

Anonymkode: 17d31...16e

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine under har atopisk eksem og bør ikke dusje særlig ofte. Yngste er for liten for å få håret fullt av sand ennå, men eldste pleide jeg å støvsuge håret til da han var i barnehagealder. Effektivt, og han synes det var gøy.

Anonymkode: ee9e8...e7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

NEI

Anonymkode: c2899...1d6

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg gjorde det. Hun hadde - og har fortsatt som tenåring - mye, tjukt hår. Det klødde og ble floker hvis vi ikke fikk vasket ut sand, solkrem, svette og saltvann. Brukte mild sjampo uten parfyme. Nå er hun snart 16 og har aldri hatt hodebunnsproblemer...

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer hver dag når de blir smurt med solkrem. Håret ser jeg litt an. Har de vært i sandkassa skyller jeg ofte bare håret. Bruker shampo kanskje 2-3 ganger i uka. Jeg tenker som så at jeg ville ikke lagt meg innsmurt med solkrem og sand, hverken på kropp eller hår. 

Anonymkode: 6ddf8...36b

AnonymBruker
Skrevet

Vasker når det trengs. Om sommeren blir det gjerne oftere pga solkrem, sand osv. Bruker ikke sjampo hver gang på den minste, bare skyller håret. 

Anonymkode: 0c085...e8d

AnonymBruker
Skrevet

Vasker når det trengs. 2 til 3 ganger i uken. 

Anonymkode: a89ce...724

AnonymBruker
Skrevet

Nå på sommeren, med solkrembruk, is-spising, leking i sand og ute i varmen hele dagen, dusjer hun hver dag. Vi vasker håret hvis det trengs da, uavhengig av når sist gang var. Ofte blir det hver dag. 

På vinterstid er det hver andre eller hver tredje dag. 

Anonymkode: 3b4a5...249

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Vasker håret ca en gang i uka. Blir selvsagt mer når barnet kommer i puberteten og får fett hår.

Anonymkode: aa326...5a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å vaske håret hver dag er jo helt unødvendig. Det gjør jeg ikke selv heller. 

Anonymkode: 2bfaf...995

AnonymBruker
Skrevet

Vasker håret hennes ca 1 gang i uka, eller sjeldnere.. :P 

Anonymkode: 571a6...f6f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hun vasker håret sitt selv 1x pr uke.  Er 9.år

Anonymkode: 12cee...eb5

AnonymBruker
Skrevet

Med shampo bare 1 gang annenhver måned. Skyller det 1-2 ganger i uka til vanlig, men når det er veldig varmt eller badet i saltvann skyller vi hver dag. 

Anonymkode: 72074...13b

AnonymBruker
Skrevet

Dusjer ungene sjeldent. Gutten med kort hår kanskje 2 ganger pr måned og jente med langt hår kanskje 3. De er 7 og 4 år. 

Anonymkode: 9a0fc...445

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker kun såpe i håret på barnet mitt én gang i uken. Er bare to år da. Men om det er sand eller mat i håret, så skyller jeg det bare, og venter med vask. Ser selvfølgelig an hvor skittent det faktisk er da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...