AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Er sammen med en mann som har barn fra tidligere forhold. Og jeg sliter enormt med hvor mye eksen hans bestemmer og oppfører seg. Hun har hatt en ovenifra og ned holdning hele veien til både meg og han. Hun snakker han ned foran ungene fordi hun ønsker å ødelegge forholdet hans til dem. Det funker også fordi de ikke vil til han lenger og sender han stygge meldinger. De har en samværsavtale som går ut på at han har barna annenhver helg og annenhver ferie. Eksen finner mange ganger på at hun skal sette seg opp på vakter på jobben og spør ikke engang om han kan passe, hun bare informerer om at han skal komme da og da for hun skal jobbe på dager han ikke har samvær. (1,5 times avstand mellom mor og far) Han har måttet ta seg fri fra jobb flere ganger pga dette og tapt inntekt. Det spolerer også planer vi har. Feks så har vi 2 helger sammen denne sommeren uten barn og vi hadde planlagt å reise bort. Moren skulle overta barna på fredag, men har satt seg opp på jobb uten å informere eller spørre han om det og ødela derfor våre planer den siste helga vi hadde mulighet i sommer. Han kjørte barna opp til henne likevel, men da stakk hun av og barna satt igjen gråtende og lurte på hvorfor moren stakk av og ikke ville svare dem. Jeg syns det er så ufattelig lavmål som det kan få blitt. Hvem kan man få hjelp hos når hun ødelegger forholdet hans til barna? Mekling fungerer dårlig. Dette er ødeleggende for meg og han. Det er et egokjør hele veien. Hun skal ha han til å betale alt for ungene og ikke bidra med noe selv. Bidraget er hinsides høyt, nesten halvparten av hans netto inntekt. Han klarer seg såvidt. Hvordan få slutt på dette? Hun truer han med å ta fra han barna. Hun dikter opp at han slår de, noe som virkelig ikke er tilfelle. Jeg sitter på sidelinjen og får ikke gjort noe som helst og jeg kan ikke beskrive nok hvor frustrerende det er. Anonymkode: 0527b...99b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #2 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er sammen med en mann som har barn fra tidligere forhold. Og jeg sliter enormt med hvor mye eksen hans bestemmer og oppfører seg. Hun har hatt en ovenifra og ned holdning hele veien til både meg og han. Hun snakker han ned foran ungene fordi hun ønsker å ødelegge forholdet hans til dem. Det funker også fordi de ikke vil til han lenger og sender han stygge meldinger. De har en samværsavtale som går ut på at han har barna annenhver helg og annenhver ferie. Eksen finner mange ganger på at hun skal sette seg opp på vakter på jobben og spør ikke engang om han kan passe, hun bare informerer om at han skal komme da og da for hun skal jobbe på dager han ikke har samvær. (1,5 times avstand mellom mor og far) Han har måttet ta seg fri fra jobb flere ganger pga dette og tapt inntekt. Det spolerer også planer vi har. Feks så har vi 2 helger sammen denne sommeren uten barn og vi hadde planlagt å reise bort. Moren skulle overta barna på fredag, men har satt seg opp på jobb uten å informere eller spørre han om det og ødela derfor våre planer den siste helga vi hadde mulighet i sommer. Han kjørte barna opp til henne likevel, men da stakk hun av og barna satt igjen gråtende og lurte på hvorfor moren stakk av og ikke ville svare dem. Jeg syns det er så ufattelig lavmål som det kan få blitt. Hvem kan man få hjelp hos når hun ødelegger forholdet hans til barna? Mekling fungerer dårlig. Dette er ødeleggende for meg og han. Det er et egokjør hele veien. Hun skal ha han til å betale alt for ungene og ikke bidra med noe selv. Bidraget er hinsides høyt, nesten halvparten av hans netto inntekt. Han klarer seg såvidt. Hvordan få slutt på dette? Hun truer han med å ta fra han barna. Hun dikter opp at han slår de, noe som virkelig ikke er tilfelle. Jeg sitter på sidelinjen og får ikke gjort noe som helst og jeg kan ikke beskrive nok hvor frustrerende det er. Anonymkode: 0527b...99b Fin historie med tror ikke noe særlig på den. Er for mye overdrivelse i enkelte deler av fortellingen din. 1. Du har ikke barn med han. 2. Det angår ikke deg. 3. Du er ikke hans første prioritering. That's it! Anonymkode: af23f...f40 7
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #3 Skrevet 23. juli 2021 Hvor mye skal han betale i bidrag egentlig da? Mtp inntekt og samvær. Høres også ut som han må sette foten ned. Få mer samvær og betale mindre i bidrag. Samt holde seg til avtalen (faste dager samvær) Anonymkode: d5280...8b9 3
Virrevirrevapp Skrevet 23. juli 2021 #4 Skrevet 23. juli 2021 Det høres ut som mor er rotete i forholdet til jobb. Men det er jo mannen din som må sette ned foten her, hvis han opplever at hun bryter samværsabtalen dem imellom. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #5 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fin historie med tror ikke noe særlig på den. Er for mye overdrivelse i enkelte deler av fortellingen din. 1. Du har ikke barn med han. 2. Det angår ikke deg. 3. Du er ikke hans første prioritering. That's it! Anonymkode: af23f...f40 🤣 Klassisk KG-svar til en fortvilet stemor.. Kan love deg at dette kan være veldig reelt, jeg har sett flere slike bitre mødre, det er ikke grenser for hva de finner på, for å såre eksen. Dumme nek, som ikke skjønner at det er barna det går mest utover🤷🏻♀️ Anonymkode: 84838...5fb 25
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 Virrevirrevapp skrev (7 minutter siden): Det høres ut som mor er rotete i forholdet til jobb. Men det er jo mannen din som må sette ned foten her, hvis han opplever at hun bryter samværsabtalen dem imellom. Men hva skal han gjøre når hun stikker av? Anonymkode: 0527b...99b
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #7 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 🤣 Klassisk KG-svar til en fortvilet stemor.. Kan love deg at dette kan være veldig reelt, jeg har sett flere slike bitre mødre, det er ikke grenser for hva de finner på, for å såre eksen. Dumme nek, som ikke skjønner at det er barna det går mest utover🤷🏻♀️ Anonymkode: 84838...5fb Historien er faktisk fortalt med underdrivelse nettopp fordi jeg regnet med noen svar som dette. Er masse annet hårreisende jeg også kunne fortalt. Anonymkode: 0527b...99b 5
Virrevirrevapp Skrevet 23. juli 2021 #8 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva skal han gjøre når hun stikker av? Anonymkode: 0527b...99b Det får jo bli hennes sak om hun sier fra seg vaktene eller finner barnevakt, hun har ansvaret for ungene på sine dager. 5
Gjest theTitanic Skrevet 23. juli 2021 #9 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er sammen med en mann som har barn fra tidligere forhold. Og jeg sliter enormt med hvor mye eksen hans bestemmer og oppfører seg. Hun har hatt en ovenifra og ned holdning hele veien til både meg og han. Hun snakker han ned foran ungene fordi hun ønsker å ødelegge forholdet hans til dem. Det funker også fordi de ikke vil til han lenger og sender han stygge meldinger. De har en samværsavtale som går ut på at han har barna annenhver helg og annenhver ferie. Eksen finner mange ganger på at hun skal sette seg opp på vakter på jobben og spør ikke engang om han kan passe, hun bare informerer om at han skal komme da og da for hun skal jobbe på dager han ikke har samvær. (1,5 times avstand mellom mor og far) Han har måttet ta seg fri fra jobb flere ganger pga dette og tapt inntekt. Det spolerer også planer vi har. Feks så har vi 2 helger sammen denne sommeren uten barn og vi hadde planlagt å reise bort. Moren skulle overta barna på fredag, men har satt seg opp på jobb uten å informere eller spørre han om det og ødela derfor våre planer den siste helga vi hadde mulighet i sommer. Han kjørte barna opp til henne likevel, men da stakk hun av og barna satt igjen gråtende og lurte på hvorfor moren stakk av og ikke ville svare dem. Jeg syns det er så ufattelig lavmål som det kan få blitt. Hvem kan man få hjelp hos når hun ødelegger forholdet hans til barna? Mekling fungerer dårlig. Dette er ødeleggende for meg og han. Det er et egokjør hele veien. Hun skal ha han til å betale alt for ungene og ikke bidra med noe selv. Bidraget er hinsides høyt, nesten halvparten av hans netto inntekt. Han klarer seg såvidt. Hvordan få slutt på dette? Hun truer han med å ta fra han barna. Hun dikter opp at han slår de, noe som virkelig ikke er tilfelle. Jeg sitter på sidelinjen og får ikke gjort noe som helst og jeg kan ikke beskrive nok hvor frustrerende det er. Anonymkode: 0527b...99b Synd for han at han ikke har ryggrad til å si nei men velger å kaste alt han har i hendene fordi hun jobber. Hennes jobb = hennes problem.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #10 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hva skal han gjøre når hun stikker av? Anonymkode: 0527b...99b Kreve full omsorg. Anonymkode: 4265e...b2d 11
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #11 Skrevet 23. juli 2021 Meb til TS: Mannen din må forholde seg til samværsavtalen, konsekvent. Ikke kjøre å ta barna på ekstra samvær når mor har lagt planer over hodet på ham. Han må gro baller, og sette foten ned, det gagner barna på sikt. De trenger stabilitet, ikke denne uforutsigbare tilværelsen mor skaper for dem. Ikke så mye du kan gjøre, annet enn å være en støtte for mannen din. Skjønner det er frustrerende, men dere kan ikke la henne spolere deres planer. Anonymkode: 84838...5fb 8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Skrevet 23. juli 2021 Virrevirrevapp skrev (2 minutter siden): Det får jo bli hennes sak om hun sier fra seg vaktene eller finner barnevakt, hun har ansvaret for ungene på sine dager. Var derfor vi kjørte opp barna når hun skulle ha samvær og likevel hadde satt seg opp på jobb, men da stakk hun av som sagt og han kan ikke bare forlate barna alene når hun nekter å møte opp eller svare. Anonymkode: 0527b...99b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #13 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men hva skal han gjøre når hun stikker av? Anonymkode: 0527b...99b Notere det som avtalebrudd, konsekvent. Skriv ned alle hendelser, uttalelser osv. Bestill time med FVK, ta det opp med en tredjepart der. De har ingen makt, men kan realitetsorientere mor, evt få henne til å kjenne litt på skammen.. Funker ikke FVK, kontakt advokat ang alle avtalebrudd, si at nåværende samværsavtale ikke fungerer, og be om hjelp til å sette opp en ny avtale, hvor far har hovedomsorgen. Anonymkode: 84838...5fb 17
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #14 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Historien er faktisk fortalt med underdrivelse nettopp fordi jeg regnet med noen svar som dette. Er masse annet hårreisende jeg også kunne fortalt. Anonymkode: 0527b...99b Jeg tror deg, har vært der selv 🤷🏻♀️ Blitt bedre med årene, men veldig slitsomt. Tærer på forholdet, men det er vel akkurat det hun ønsker, å ødelegge for deg og mannen din. Meld deg ut så godt du kan, mens mannen din må sette ned foten. Er hun ikke hjemme når dere skal levere barna, ringer dere noen i hennes nettverk (familie, venner..), si at dere står utenfor hos henne med barna, men at hun ikke er hjemme, om noen kan komme å se til dem inntil mor kommer tilbake. Anonymkode: 84838...5fb 9
Virrevirrevapp Skrevet 23. juli 2021 #15 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Var derfor vi kjørte opp barna når hun skulle ha samvær og likevel hadde satt seg opp på jobb, men da stakk hun av som sagt og han kan ikke bare forlate barna alene når hun nekter å møte opp eller svare. Anonymkode: 0527b...99b Da er det bare å kjøre barna opp på jobben hennes og så får hun forklare det som hun vil hvorfor hun ikke kan jobbe likevel. Eller kan må melde til barnevernet at hun lar barna være hjemme uten tilsyn. 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #16 Skrevet 23. juli 2021 Hvis jeg hadde vært i dine sko: Hadde ikke orket en mann som ikke hadde ryggrad, ikke fulgte en samværsavtale, betalte mer enn avtalte satser, ikke satt foten tydelig ned. Det er et helsikkens slit hver gang dere skal gjøre noe sammen som par, eller når man ellers i livet må stå på rettighetene. Altså ikke noe jeg hadde orket å leve med. Anonymkode: fc57a...0c7 14
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #17 Skrevet 23. juli 2021 Virrevirrevapp skrev (2 minutter siden): Da er det bare å kjøre barna opp på jobben hennes og så får hun forklare det som hun vil hvorfor hun ikke kan jobbe likevel. Eller kan må melde til barnevernet at hun lar barna være hjemme uten tilsyn. Var det jeg sa til han, men han mente at hun kom til å barrikadere seg inne på jobb og ungene hadde stått igjen utenfor som søppel. Og han mente også at hvis han hadde latt de være hos henne og ringt bv hadde han fått skylda siden han hadde levert de der? Så han gjorde det dummeste han kunne gjort og tok de med seg hjem igjen og lot hun vinne. Anonymkode: 0527b...99b
Virrevirrevapp Skrevet 23. juli 2021 #18 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var det jeg sa til han, men han mente at hun kom til å barrikadere seg inne på jobb Anonymkode: 0527b...99b Da kjører han ungene til familien hennes. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #19 Skrevet 23. juli 2021 Jeg tror definitivt på historien. At slike kvinner finnes, er det ingen tvil om. Det jeg reagerer på er at det er den nye dama som tar tak, i stedet for at hun overlater det til mannen, eller går sin vei. Det er omtrent like ofte man hører om. For meg tyder dette på at det er snakk om en mann som går fra en dominerende kvinne til en annen. Hvorfor skal du absolutt være i dette forholdet, TS? Hvorfor overlater du ikke til han å løse opp problemene eller går din vei? Anonymkode: 776e9...1d5 8
Enterprises Skrevet 23. juli 2021 #20 Skrevet 23. juli 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Er sammen med en mann som har barn fra tidligere forhold. Og jeg sliter enormt med hvor mye eksen hans bestemmer og oppfører seg. Hun har hatt en ovenifra og ned holdning hele veien til både meg og han. Hun snakker han ned foran ungene fordi hun ønsker å ødelegge forholdet hans til dem. Det funker også fordi de ikke vil til han lenger og sender han stygge meldinger. De har en samværsavtale som går ut på at han har barna annenhver helg og annenhver ferie. Eksen finner mange ganger på at hun skal sette seg opp på vakter på jobben og spør ikke engang om han kan passe, hun bare informerer om at han skal komme da og da for hun skal jobbe på dager han ikke har samvær. (1,5 times avstand mellom mor og far) Han har måttet ta seg fri fra jobb flere ganger pga dette og tapt inntekt. Det spolerer også planer vi har. Feks så har vi 2 helger sammen denne sommeren uten barn og vi hadde planlagt å reise bort. Moren skulle overta barna på fredag, men har satt seg opp på jobb uten å informere eller spørre han om det og ødela derfor våre planer den siste helga vi hadde mulighet i sommer. Han kjørte barna opp til henne likevel, men da stakk hun av og barna satt igjen gråtende og lurte på hvorfor moren stakk av og ikke ville svare dem. Jeg syns det er så ufattelig lavmål som det kan få blitt. Hvem kan man få hjelp hos når hun ødelegger forholdet hans til barna? Mekling fungerer dårlig. Dette er ødeleggende for meg og han. Det er et egokjør hele veien. Hun skal ha han til å betale alt for ungene og ikke bidra med noe selv. Bidraget er hinsides høyt, nesten halvparten av hans netto inntekt. Han klarer seg såvidt. Hvordan få slutt på dette? Hun truer han med å ta fra han barna. Hun dikter opp at han slår de, noe som virkelig ikke er tilfelle. Jeg sitter på sidelinjen og får ikke gjort noe som helst og jeg kan ikke beskrive nok hvor frustrerende det er. Anonymkode: 0527b...99b Det Værste er at det finnes sykere mennesker når det kommer til slikt. Jeg tenker at du ber mannen din kreve 50% samvær. Og ikke gi seg på det. 50% eller 100% det er det han skal kreve. Når det er på plass forsvinner også kravet om barnebidrag. Og dere skal få det ned skriftlig at den som har ungene er den som leverer. Dere skal aldri file på deres uke. Og dere skal alltid planlegge som om at ungene skal være med. På den måten forsvinner barnemor etterhvert. Og da mener jeg begynner å oppføre seg Evt at dere får 100% Slik gjorde jeg det og det fungerte overraskende fort. Tok meg et år å få mor 100% ut av bildet 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå