Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en liten jente på snart 5 mnd. Babytiden så langt har vært upåklagelig - sover hele natten og stort sett blid. I utgangspunket hadde vi lyst til å ha 3 år mellom nr 1 og 2.. MEN de siste dagene klarer jeg altså ikke tenke på annet enn å få en til. Og helst med en gang.

Hvor mye er det mellom dine 2, og syns du det var «perfekt» aldersforskjell eller skulle du ha ventet litt/fått en til før?

Anonymkode: c9e93...c49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2-3 år. Nå er barnet ditt 5 mnd og enkelt å håndtere, gi det ett år til og jeg tror du vil være glad for at nr 2 ikke er her neste sommer.

Anonymkode: 8172c...f9d

AnonymBruker
Skrevet

2-3 år er fin aldersforskjell

Anonymkode: 330f7...d21

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nøyaktig to år mellom våre. Det var nøye planlagt og vi har ikke angret oss. Selv nå som store barn er de gode venner. Det har knapt nok vært noe sjalusi, jeg tror ikke eldstemann tenkte over at noe ble annerledes da det kom en baby, han var for liten til det. Men så er vi to voksne som tar ansvar også, jeg hadde sikkert ikke opplevd det som like lett hvis jeg var i et tradisjonelt forhold hvor alt var mitt ansvar.

Anonymkode: 5250b...592

AnonymBruker
Skrevet

Man kan planlegge i detalj og tenke ut den "perfekte" aldersforskjellen på ungene sine. Men ingenting kan likevel garantere at de ikke blir som hund og katt, og krangler og slåss hver dag hele oppveksten sin. 

Man hører om flere som krangler hver dag og ikke kommer overens, enn søsken som er gode venner og leker fint sammen hver dag.

Anonymkode: cb226...e6c

Skrevet

Rett over 2 år mellom dem her. Er ganske slitsomt nå som babyen er 3 mnd og han er 2.5 år. Mye sjalusi og jeg må passe baby med haukeblikk så hn ikke får bank av storebror. Men noenganger går det veldig fint der eldste koser med babyen, det er veldig koselig. 

Han eldste er fortsatt for liten til å stå opp alene og klare seg selv, så det er kaos om morgenen når jeg er alene og må amme samtidig som eldste hyler for å sitte på fanget, er sulten, tørst, vil ha teppe og vil slå litt på minsten mens minsten hyler etter pupp😵 

Men alt i alt så vet jeg at det går over og at de en dag vil ha stor glede av hverandre, så da er denne dritt tiden verdt hvert sekund 🥰

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min er 2 mnd nå og vi planlegger å prøve på en ny når han er 7 mnd. Vil heller ha det litt travelt i noen år for alle fordelene med to veldig tette barn. De blir sikkert gode venner (aldri garanti såklart) og det blir lettere for oss med ferier, filmer, aktiviteter, osv når de er tett i alder og på samme sted mentalt. 

Trenger ikke vente hvis du vil ha en til. Noe fint med alle aldersforskjeller sikkert. 

Anonymkode: 09e32...5ba

AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsket oss ca 2 år mellom, men er nå på pp10. Forrige traff på pp10. Så en vet dessverre aldri. 

Anonymkode: be418...97b

AnonymBruker
Skrevet

Har 21 mnd mellom våre. Det var perfekt for oss.

Finnes jo ikke noe fasitsvar på dette. 

Anonymkode: 5c23d...4e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ca 3 år.

Anonymkode: 4fb7f...f60

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett år mellom våre, nå som de er 3 og 4 er det koselig å se båndet og de felles interessene de har. De første to årene var ekstremt tøffe generelt og spesielt for forholdet. 

Anonymkode: 38147...583

Skrevet

Min er også 5 måneder, storebror blir 3 i september 😊 Synes det er fin aldersforskjell, og kan skrive under på at det er mye som blir strevsomt etter 5 måneder 😅 Ville ikke hatt dem noe tettere enn dette.

Skrevet

Vi har 6 år mellom nr. 1 og 2. Ble så perfekt at vi gjentok det med nr. 2 og 3, og 3 og 4 🤗

Til syvende og sist tror jeg det meste kan sees som perfekt. Akkurat det dere får blir det riktige for deres familie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...