Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere.

Jeg har skrevet et par tråder tidligere rundt det at jeg er usikker på forholdet mitt, hovedsakelig pga mangel på god kjemi. Dette er det eneste problemet vårt egentlig, at vi ikke har mye å snakke om, og lite emosjonell nærhet. Ellers er han helt super, god og snill. Vært sammen i to-tre år.

Nå har jeg endelig klart å ta skrittet og be om en tenkepause. Gikk bra de første to dagene, men nå savner jeg han i hele kroppen min og vil bare kontakte han og be han ta meg tilbake.

Jeg er 32 år gammel og vil ha barn, så det har krevd utrolig mye av meg å kjempe mot den biologiske klokka i meg som bare skriker "få barn med ham NÅ". Jeg er redd for at det er denne som snakker nå også, men jeg kommer jo ikke bort ifra at det er noe jeg må ta hensyn til:/

Kan man innfinne seg med at kjemien ikke er helt på topp, og lære seg å sette pris på andre kvaliteter? Hva tenker dere? Jeg trenger virkelig hjelp og innspill :( Dette er så vondt.

Anonymkode: f73bf...0be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter kjemi først.. uten kjemi er forholdet dødt for meg. Er så viktig å ha ting å prate om, le sammen osv

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri inngått et forhold uten seksuell og emosjonell kjemi. Vennskap aleine er ikke nok, man må kunne møte hele mennesket. 

Anonymkode: 6e47c...c21

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke hva du sitter igjen med uten kjemi, samtaler og emosjonell nærhet. En venn? Det høres ut som om du tenker med hodet og ikke hjertet. Du kan heller få barn med donor om de kun er barn som holder deg i forholdet. 

Anonymkode: 06257...ab6

• Liker 7
Skrevet

Hvis du ikke har kjemi med han så er han ikke den rette for deg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene, det er jo dette jeg egentlig vet innerst inne. Hjelper masse at noen sier det.

Foreldrene mine er veldig sånn "ja sånn er det i dagens samfunn, veldig høye krav" og at kanskje det lure hadde vært å få en unge med han, så blir så usikker på om jeg er veldig ufornuftig her:/

Nå har vi jo bedre kjemi i enkelte situasjoner enn andre. Hvis vi gjør en aktivitet eller er på ferie feks, så pleier den å være litt bedre, men hjemme ved middagsbordet er det ofte litt kleint/kjedelig. Han er også ganske enkel og åpner seg lite, mens jeg er en veldig åpen person med følelsene på utsiden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei dere.

Jeg har skrevet et par tråder tidligere rundt det at jeg er usikker på forholdet mitt, hovedsakelig pga mangel på god kjemi. Dette er det eneste problemet vårt egentlig, at vi ikke har mye å snakke om, og lite emosjonell nærhet. Ellers er han helt super, god og snill. Vært sammen i to-tre år.

Nå har jeg endelig klart å ta skrittet og be om en tenkepause. Gikk bra de første to dagene, men nå savner jeg han i hele kroppen min og vil bare kontakte han og be han ta meg tilbake.

Jeg er 32 år gammel og vil ha barn, så det har krevd utrolig mye av meg å kjempe mot den biologiske klokka i meg som bare skriker "få barn med ham NÅ". Jeg er redd for at det er denne som snakker nå også, men jeg kommer jo ikke bort ifra at det er noe jeg må ta hensyn til:/

Kan man innfinne seg med at kjemien ikke er helt på topp, og lære seg å sette pris på andre kvaliteter? Hva tenker dere? Jeg trenger virkelig hjelp og innspill :( Dette er så vondt.

Nei man kan ikke innfinne seg med at kjemien mangler!!!!!....Slutt å kaste bort livet ditt!!

AnonymBruker
Skrevet

Man trenger ikke å ha noe spesielt å snakke om, når man har god kjemi. Fordi, da får man interesse for det den andre er interessert i.

God kjemi, gjør at man får interesse for hverandre. 

Og god kjemi og emosjonell nærhet er det viktigste i et forhold. Uten god kjemi og emosjonell nærhet så er det ikke noe forhold.

Selv et vennskap trenger god kjemi. Så en person jeg mangler god kjemi med ville jeg ikke engang ansett som en venn, uansett hvor hyggelig eller fin personen måtte være ellers.

Anonymkode: 87001...d3a

• Liker 4
Gjest Elder Millennial
Skrevet

God kjemi er vel det viktigste som er i ett forhold, det meste andre kan man bli enige om. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Foreldrene mine er veldig sånn "ja sånn er det i dagens samfunn, veldig høye krav" og at kanskje det lure hadde vært å få en unge med han, så blir så usikker på om jeg er veldig ufornuftig her:/

Nå har vi jo bedre kjemi i enkelte situasjoner enn andre. Hvis vi gjør en aktivitet eller er på ferie feks, så pleier den å være litt bedre, men hjemme ved middagsbordet er det ofte litt kleint/kjedelig. Han er også ganske enkel og åpner seg lite, mens jeg er en veldig åpen person med følelsene på utsiden.

Høye krav er vel mer sånn at mannen må være modell, rik, så sjarmerende at alle damer vil ha ham, enormt handy uten å være håndverker osv. Men å kunne prate godt sammen og flørte fint er helt minimum i et romantisk forhold. 

• Liker 2
Skrevet
Elder Millennial skrev (8 minutter siden):

God kjemi er vel det viktigste som er i ett forhold, det meste andre kan man bli enige om. 

Jess enig..alt for mange lever i følelsesløse forretningsmessige forhold..gjerne med kontrollerende partnere...å finne en partner med god kjemi er selve gudegaven i livet..!

AnonymBruker
Skrevet

Uten kjemi et det ingenting. Mye annet kan jeg inngå kompromisser med.

Anonymkode: e242b...fed

• Liker 3
Skrevet

Kjemien med eksen var ikke spesielt god, vi snakket generelt lite om de dype og viktige tingene i livet og forholdet. Med nåværende kjæreste er kjemien magisk, vi snakker, kommuniserer og forstår hverandre på et plan jeg aldri har opplevd tidligere. Tror dette er mye av grunnen til at det mer eller mindre aldri er diskusjoner/krangler i forholdet vårt for vi klarer å kommunisere om noe plager den andre. Dette er alfa og omega i et forhold! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slo opp med min ex på grunn av manglende kjemi og emosjonell nærhet. Var veldig usikker før jeg tok valget, men har ikke angret en dag! Er fortsatt singel etter to år, men heller det enn å være med feil mann. 

Anonymkode: 86ff7...138

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg ikke gjort. Det forstår du den dagen du finner en du har bra kjemi med og kommer sikkert til å tenke tilbake å angre på at du ikke avsluttet det før. Du savner han, men det er ikke rart for det er en vane å ha han der. Det går nok fort over. 

Anonymkode: 4e610...668

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg har masse kjemi med min, men også helt vanvittige krangler. Har også vært sammen med flere fornuftige valg, men uten kjemi. Det går ikke for meg. 

Anonymkode: 83fb7...cb6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det ville jeg ikke gjort. Det forstår du den dagen du finner en du har bra kjemi med og kommer sikkert til å tenke tilbake å angre på at du ikke avsluttet det før. Du savner han, men det er ikke rart for det er en vane å ha han der. Det går nok fort over. 

Anonymkode: 4e610...668

Takj. Bare at jeg er 32 år og fremdeles ikke har fått det til. Hvor stor er sannsynligheten for at jeg møter en jeg har denne kjemien med ila. si... 2-3 år? Ellers må jeg jo få barn aleine 😔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

...Hvor stor er sannsynligheten for at jeg møter en jeg har denne kjemien med ila. si... 2-3 år?

Større enn om du blir i forholdet 2-3 år til. 

• Liker 2
Skrevet

Livet er langt, og det vil komme mange utfordringer i et langt samliv. Hadde ikke jeg og mannen hatt god emosjonell og seksuell kjemi kan jeg si at vi garantert ikke hadde klart å stå gjennom utfordringer vi har møtt på. 

Ja det er viktig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i dine tanker Ts, sett bort i fra at jeg og kjæresten min har voksne barn på hver vår kant. 
så problemstillingen om god/riktig kjemi kan være der uavhengig av alder. 

Jeg tenker at du må spørre deg hvor MYE du kan tillate deg å gå på akkord med ditt savn etter bedre kjemi. Siden du sier han er super på alle måter ellers. 

Min kjæreste er også super på alle måter, og etter 4 år som kjærester og ikke samboere, er det fortsatt tilstede seksuell tiltrekning og gjensidig behov og raushet for nærhet. Men vi er ikke på bølgelengde i kjemien. Det er jeg som savner dette, og ikke han. Vi snakker mye om det. Ikke enkelt. Jeg begynner å lure på om jeg er for kravstor. 

Anonymkode: 53e90...0c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...