Gå til innhold

Bryllup eller begravelse. Usikker på hva jeg bør velge.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i utgangspunktet i bryllupet til svogeren min en viss dato. Har sagt ja til å bake kake, og å ta bilder underveis for dem. Så døde kusina mi. Vi har ikke hatt kontakt på 12 år, men jeg er likevel i sjokk og i sorg. Begravelsen blir samtidig som bryllupet. Nå er jeg usikker på hvilken seremoni jeg bør gå i. Er redd noen vil bli fornærmet på meg om jeg ikke går i begravelsen, men samtidig har jeg lovt meg bort ifbm bryllupet lenge før. Hva hadde andre valgt i denne situasjonen? 🥺

Anonymkode: 2567f...d80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryllupet

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Bryllupet. Du hadde den avtalen først, pluss at den døde kan ikke bli glad for at du er der eller lei seg for at du ikke er der. Samtidig må du vite at når du deltar i bryllupet skal du være en blid og positiv gjest, kan du ikke det bør du heller gå i begravelsen.

Anonymkode: 75e63...2f7

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup her og. Hadde dere vært nære er det annerledes; men høres ikke slik ut.

Anonymkode: 1b1ab...221

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Bryllupet. 

Ingen kontakt på 12 år - jeg hadde nok ikke gått selv om jeg ikke hadde andre planer. Bare sendt en fin kondolanse til min tante og onkel. 

Anonymkode: 59d0c...77a

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Drit i hvem som blir fornærmet, det er ingen som har noe med om du velger å gå i begravelsen eller ikke. Jeg tipper også at svogeren din forstår det godt om du må avlyse kakebaking og deltakelse i bryllupet pga begravelse.

Hva har DU mest lyst til?

Anonymkode: 52bc3...2c2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Netflix🤔😛

Anonymkode: 1b1ab...221

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Begravelsen. Selv om dere ikke har hatt kontakt på 12 år betyr hun åpenbart mye for deg siden du er i sjokk og sorg.

Anonymkode: e644b...cec

• Liker 4
Skrevet

Hadde det vært en som stod deg nær hadde jeg uten tvil valgt begravelse. Funker dårlig med en «hadde forpliktet meg først til noe annet» en begravelse er heldigvis ikke noe man kan planlegge i god tid. 

MEN når det er snakk om en du ikke har hatt kontakt med på 12 år, så stiller saken seg annerledes. Ville gått i bryllupet og heller sendt en fin blomst og et kort til familien til kusinen din. 

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Følg hjertet ditt! Begravelse er en gyldig grunn for å melde avbud til bryllup, så har du lyst til å gå i den så gjør du det! Selv om dere ikke har hatt kontakt på tolv år så har dere kanskje hatt mye kontakt i oppveksten? Når du er i tvil hadde jeg valgt begravelse, det er noe med å ta et skikkelig farvel! Kakebaking og fotografering kan andre ta seg av!

Anonymkode: 3aa2c...06d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Begravelse 

Anonymkode: 3ffe6...b76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begravelsen selvsagt! Det blir siste gang du har sjansen til å ære vedkommende, brudeparet treffer du og kan gjøre noe for senere. Når du kjenner på sjokk og sorg vil du i ettertid angre på ditt valg om du ikke går i begravelsen. Og om det er samme familien så vil jeg vel si det er rart å gjennomføre bryllupet og. 

Anonymkode: b2110...2b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup uten tvil. Ingen kontakt på 12 år og du vurderer begravelsen? Du har i tillegg tatt på deg arboppgaver på bryllupet

Anonymkode: af608...4e3

• Liker 10
Skrevet

Dette kan ikke vi svare på. Du må kjenne på hva som er mest riktig i og delta på for deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal delta i bryllupet. Du er i sjokk nå, men la det går en dag eller to, og følelsene dine roer seg. Bor din onkel og tante i nærheten, gå innom med blomster og en god klem. De vil forstå valget ditt, og vil synes det er fint at du tar deg tid til å avse tid til de etterlatte.

Kos deg i bryllupet uten dårlig samvittighet.

Anonymkode: d643f...f2a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bryllupet til svogeren din? Eks-svoger, eller? Hvis det er en kommende svoger er det vel søsteren din sitt bryllup? Ville uansett prioritert bryllup over noen du ikke har snakket med på 12 år. 

Anonymkode: ec679...763

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bryllupet til svogeren din? Eks-svoger, eller? Hvis det er en kommende svoger er det vel søsteren din sitt bryllup? Ville uansett prioritert bryllup over noen du ikke har snakket med på 12 år. 

Broren til hennes ektemann kanskje😉

Anonymkode: a9921...31e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Antakelig partners bror, som altså også kalles svoger.

Anonymkode: 21f06...a43

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller så er svoger partners bror.

Anonymkode: a95f5...c01

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Broren til hennes ektemann kanskje😉

Anonymkode: a9921...31e

Ah, det fins også, ja 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...