Gjest Hvemsomhelst Skrevet 23. juli 2021 #1 Del Skrevet 23. juli 2021 …men det er mange som gjør det. De drar opp krabbeteinene, river av klørne og kaster resten i havet. Jeg har ikke sett det selv, og jeg spiser hele krabben. Jeg har plukket opp mange gode krabber fra båt, lykt og hov. Teiner også. Gøy og godt. https://forskning.no/havforskningsinstituttet-partner-skall--og-bunndyr/derfor-skal-du-ikke-rive-beina-av-en-krabbe/1891364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #2 Del Skrevet 23. juli 2021 Det vet vel alle? De som gjør det likevel kommer jo ikke til å slutte med det fordi noen påpeker at det er dyremishandling. Anonymkode: 7b654...7c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 23. juli 2021 #3 Del Skrevet 23. juli 2021 Ja. Den sulter jo ihjel av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #4 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg synes de fleste sjødyr blir behandlet inhumant generelt. Anonymkode: c4b78...c29 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 23. juli 2021 #5 Del Skrevet 23. juli 2021 Må for en gang skyld si at jeg ikke hadde hørt om denne bajas oppførselen. Hvem faen drar klørne av et levende dyr, og kaster det ut i havet igjen!! Hadde jeg sett det når jeg selv var på sjøen, hadde jeg faen meg huka tak i en slik idiot og vist han hvor hyggelig det er å få armen forsøkt dratt av seg. Hater styggheter mot dyr. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elder Millennial Skrevet 23. juli 2021 #6 Del Skrevet 23. juli 2021 😭😭😭 Grusomt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 23. juli 2021 #7 Del Skrevet 23. juli 2021 Realverdien skrev (31 minutter siden): Må for en gang skyld si at jeg ikke hadde hørt om denne bajas oppførselen. Hvem faen drar klørne av et levende dyr, og kaster det ut i havet igjen!! Hadde jeg sett det når jeg selv var på sjøen, hadde jeg faen meg huka tak i en slik idiot og vist han hvor hyggelig det er å få armen forsøkt dratt av seg. Hater styggheter mot dyr. Det er sørgelig trist. Jeg har ofte lurt på hva som foregår i Danmark, for der har jeg aldri sett en hel krabbe, bare masse klør… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #8 Del Skrevet 23. juli 2021 Folk som river klør av levende krabber vet hva de gjør, de bryr seg bare ikke, å kommer nok aldri til å slutte. Syke folk… Anonymkode: 3fe70...c37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #9 Del Skrevet 23. juli 2021 Jeg kan ikke tenke meg at å bli kastet i en kjele med kokende vann er noe særlig heller. Dette er den vanligste måten å avlive disse på. Det er jo grusomt. Å rive klørne av dem er jo også bare helt.... Anonymkode: 09199...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #10 Del Skrevet 23. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg kan ikke tenke meg at å bli kastet i en kjele med kokende vann er noe særlig heller. Dette er den vanligste måten å avlive disse på. Det er jo grusomt. Å rive klørne av dem er jo også bare helt.... Anonymkode: 09199...52c Det er ikke en akseptabel måte å drepe krabber på. På alle kokkeprogrammer jeg har sett så sier kokkene at man skal drepe krabben før man koker den. Så tror ikke den "vanligste måten" å avlive krabber på er å koke dem levende. Men det er mulig det var den vanligste måten før i tiden. Anonymkode: 2f824...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eveline Skrevet 23. juli 2021 #11 Del Skrevet 23. juli 2021 Helt forferdelig 😢😰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #12 Del Skrevet 23. juli 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Folk som river klør av levende krabber vet hva de gjør, de bryr seg bare ikke, å kommer nok aldri til å slutte. Syke folk… Anonymkode: 3fe70...c37 Enig. Selv om man tror at krabber ikke føler smerte så skjønner man jo at krabber kommer til å enten sulte eller blø ihjel om de ikke lenger har klør og bein. Anonymkode: 2f824...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ABM Skrevet 23. juli 2021 #13 Del Skrevet 23. juli 2021 Hvemsomhelst skrev (1 time siden): …men det er mange som gjør det. De drar opp krabbeteinene, river av klørne og kaster resten i havet. Jeg har ikke sett det selv, og jeg spiser hele krabben. Jeg har plukket opp mange gode krabber fra båt, lykt og hov. Teiner også. Gøy og godt. https://forskning.no/havforskningsinstituttet-partner-skall--og-bunndyr/derfor-skal-du-ikke-rive-beina-av-en-krabbe/1891364 Visst f. er det dyreplageri!! Finnes det oppegående mennesker som gjør slikt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 23. juli 2021 #14 Del Skrevet 23. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er ikke en akseptabel måte å drepe krabber på. På alle kokkeprogrammer jeg har sett så sier kokkene at man skal drepe krabben før man koker den. Så tror ikke den "vanligste måten" å avlive krabber på er å koke dem levende. Men det er mulig det var den vanligste måten før i tiden. Anonymkode: 2f824...3a8 Nei, det er ikke bra det heller, men det går jo veldig fort, og blir ikke langpining. De fleste kjøper jo kokte krabber, og fiskerne koker krabbene levende. Jeg har aldri hørt at de stikker dem først. Endret 23. juli 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #15 Del Skrevet 23. juli 2021 44 minutter siden, Hvemsomhelst said: Nei, det er ikke bra det heller, men det går jo veldig fort, og blir ikke langpining. De fleste kjøper jo kokte krabber, og fiskerne koker krabbene levende. Jeg har aldri hørt at de stikker dem først. Meg du siterte og ser jeg skrev litt feil. Det er lov å koke krabber levende, men det er påbudt å bedøve dem først. For å bedøve krabben så kan man kløyve hodet hodet med en skarp kniv. https://www.mattilsynet.no/fisk_og_akvakultur/fiskevelferd/hvordan_kan_du_bedove_krabber_for_koking.39761 Så selv om det er lov å koke krabber levende så er det ikke lov å bare kaste krabben i kokende vann. Man må bedøve den først og en av måtene å bedøve dem på er klyve krabbehodet mellom munnviken og øynene. Anonymkode: 2f824...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 23. juli 2021 #16 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Meg du siterte og ser jeg skrev litt feil. Det er lov å koke krabber levende, men det er påbudt å bedøve dem først. For å bedøve krabben så kan man kløyve hodet hodet med en skarp kniv. https://www.mattilsynet.no/fisk_og_akvakultur/fiskevelferd/hvordan_kan_du_bedove_krabber_for_koking.39761 Så selv om det er lov å koke krabber levende så er det ikke lov å bare kaste krabben i kokende vann. Man må bedøve den først og en av måtene å bedøve dem på er klyve krabbehodet mellom munnviken og øynene. Anonymkode: 2f824...3a8 Jeg håper jo at fiskerne gjør det. Jeg kjøper mest nykokte krabber fra båt nå for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 23. juli 2021 #17 Del Skrevet 23. juli 2021 Fjollefyr skrev (4 timer siden): Ja. Den sulter jo ihjel av det. Så mange krabber jeg har fått i tegner med bare en klo (eller ingen) er jo helt klart bevis på at det ABSOLUTT ikke kan stemme (selv om jeg har sett en eller flere artikler om det). AnonymBruker skrev (2 timer siden): klyve krabbehodet mellom munnviken og øynene Hvordan er det "proffene" gjør det da??? Jeg har aldri sett en krabbe med kakk verken her eller der i butikken? Jeg er helt enig TS!!!! Skal man fiske og spise krabbe, så får man spise hele greia (minus "bur", kanskje), og ikke bare rive av en klo. Galskap, og pill råtten oppførsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #18 Del Skrevet 23. juli 2021 Det er ulovlig å brekke av klør på levende krabbe og så hive dem på sjøen. https://www.mattilsynet.no/fisk_og_akvakultur/fiskevelferd/forbudt_aa_brekke_av_klorne_paa_levende_krabber.5899 Anonymkode: e2bf4...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #19 Del Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes de fleste sjødyr blir behandlet inhumant generelt. Anonymkode: c4b78...c29 Helt enig.. Se bare på Færøyene og hvaldrepingen der. Eller asiaterne som kapper av finnen på haien og kaster resten av den levende kroppen ut i sjøen igjen. Egentlig ganske sykt at vi fisker med krok til vanlig i det hele tatt for fisker kjenner smerte de òg (har hørt MANGE argumentere med at de ikke gjør, men det stemmer ikke) Anonymkode: a0124...698 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå