AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #1 Skrevet 23. juli 2021 Har en vgs utdannelse og en bachelor. Er stadig vekk i tvil om jeg gjør det riktige eller ikke. Tror ingen av yrkene egentlig er det riktige for meg. Men jeg har ikke overskudd til å ta noe ny utdannelse nå, og har heller ingen ide om hvilken utdanning det skulle vært. Jeg har to alternativer med de utdannelsene jeg har: - dagjobb, fri helger og røde dager, mye repetisjon på jobb, føler meg utenfor sosialt på jobb (mulig bedre med annen jobb men innenfor yrke), mindre ansvar, lønn 450 000. -turnus med helgearbeid og røde dager, mye ansvar, mye stress, topp sosialt, tjener 500 000 + turnus tillegg på ca. 60 000. Mye bekymringer rundt jobben både på jobb og utenfor jobb. Har barn i barnehagealder og valgte tilslutt dagjobben for å få hverdagen lettere rundt samt mindre stress og ansvar på jobben. Pengene plager meg likevel, føler "alle" tjener så mye mer. Vi klarer oss på lønna, men selvsagt har forbruket måttet reduseres noe. Vet ikke helt hva jeg lurer på. Men er jeg helt på jordet med valget jeg har tatt? Eller kan det være det riktige? Anonymkode: 367b5...a56 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #2 Skrevet 23. juli 2021 Ts: Kan legge til at jeg ikke syns arbeidsoppgavene er noe særlig bedre på hverken den ene eller andre jobben.. Anonymkode: 367b5...a56
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #3 Skrevet 23. juli 2021 Ganske sikker på at du valgte riktig. Anonymkode: 87540...cfd 1
Jdz Skrevet 23. juli 2021 #4 Skrevet 23. juli 2021 Ung, tidlig i karrieren så hadde jeg nok valgt den best betalte jobben, men jeg hadde ikke barn på det tidspunktet.i dag hadde jeg ikke gjort det. Det høres jo ut som du er relativt nyutdannet og da er ikke 450k helt på jordet for en bachelor, avhengig av hva du jobber med og hvor du bor.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #5 Skrevet 23. juli 2021 Jdz skrev (1 minutt siden): Ung, tidlig i karrieren så hadde jeg nok valgt den best betalte jobben, men jeg hadde ikke barn på det tidspunktet.i dag hadde jeg ikke gjort det. Det høres jo ut som du er relativt nyutdannet og da er ikke 450k helt på jordet for en bachelor, avhengig av hva du jobber med og hvor du bor. Ts Jeg glemte å skrive det. Har full ansiennitet på begge yrkene. Det første yrket er med vgs utdannelsen min. Det andre er med bachelor utdannelsen. Anonymkode: 367b5...a56
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 Ts Har noen flere noen tanker? Anonymkode: 367b5...a56
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #7 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har en vgs utdannelse og en bachelor. Er stadig vekk i tvil om jeg gjør det riktige eller ikke. Tror ingen av yrkene egentlig er det riktige for meg. Men jeg har ikke overskudd til å ta noe ny utdannelse nå, og har heller ingen ide om hvilken utdanning det skulle vært. Jeg har to alternativer med de utdannelsene jeg har: - dagjobb, fri helger og røde dager, mye repetisjon på jobb, føler meg utenfor sosialt på jobb (mulig bedre med annen jobb men innenfor yrke), mindre ansvar, lønn 450 000. -turnus med helgearbeid og røde dager, mye ansvar, mye stress, topp sosialt, tjener 500 000 + turnus tillegg på ca. 60 000. Mye bekymringer rundt jobben både på jobb og utenfor jobb. Har barn i barnehagealder og valgte tilslutt dagjobben for å få hverdagen lettere rundt samt mindre stress og ansvar på jobben. Pengene plager meg likevel, føler "alle" tjener så mye mer. Vi klarer oss på lønna, men selvsagt har forbruket måttet reduseres noe. Vet ikke helt hva jeg lurer på. Men er jeg helt på jordet med valget jeg har tatt? Eller kan det være det riktige? Anonymkode: 367b5...a56 450.000 er nå ei saftig god lønn det da og den turnusjobben du pratet om den kan jeg fortelle deg at fratar deg maaaange kvelder, helger og høytider sammen med familien din så de 50.000kr i fast lønn og de 60.000kr i kompensasjon for kveld/helg og helgedag ja de kompenserer IKKE for tapet. Så når du kan tjene hele 450.000kr på en dagjobb så kjør på, du har mer enn meg som er i fulltids turnusarbeid som helsefagarbeider. Anonymkode: a968c...e95
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #8 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 450.000 er nå ei saftig god lønn det da og den turnusjobben du pratet om den kan jeg fortelle deg at fratar deg maaaange kvelder, helger og høytider sammen med familien din så de 50.000kr i fast lønn og de 60.000kr i kompensasjon for kveld/helg og helgedag ja de kompenserer IKKE for tapet. Så når du kan tjene hele 450.000kr på en dagjobb så kjør på, du har mer enn meg som er i fulltids turnusarbeid som helsefagarbeider. Anonymkode: a968c...e95 Ts Tusen takk du! Det er dette jeg prøver og fortelle meg selv også, men så kan det hjelpe og høre det fra andre. Må også få legge til at jeg syns ikke det er rettferdig at jeg med dagjobb skal tjene mer enn deg som jobber turnus! Du har kanskje ikke full ansiennitet enda? Du gjør en kjempejobb forresten! Anonymkode: 367b5...a56
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #9 Skrevet 23. juli 2021 Dagjobben! Jeg har «rømt» fra turnus selv, gått noe ned (499500). Absolutt verd det, går aldri tilbake til turnus. Innen akademia er «normallønn» for førstekonsulenter (master) rundt 450 000. Så lønnen er helt innafor syns jeg. Ned i lønn, men opp i livskvalitet. Anonymkode: 586a8...40b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå